Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

bk89322

13. 5. 2010 14:23
Tak i tak

Oddelit podpurne funkce do samostatnych spolecnosti smysl ma. Oddedelenim se ukaze, jestli ty podpurne spolecnosti nejsous nahodou drazsi nez konkurence podnikajici v tomto oboru. Lepe se takto kontroluji naklady.

Jinak jsou ale CSA v pr... Temer vsechny evropske aerolinky (s vyjimkou Scandinavian, ktere maji kvuli tomu tez problemy.) vydelavaji na dalkovych letech, kde jim nekonkuruji low-costy, kratsi linky (Kde jim low-costy konkuruji.) nejsou moc ziskove a slouzi jen jako podpora plnici ty mezikontinentalni lety. CSA sve transatlanticke lety zrusily (Pocatkem tohoto stoleti byvaly v jeden den i 3 lety, Montreal, NYC-JFK a NYC-Newark Liberty.) a ted jim zbyvaji jen ty kratsi linky. Takze se bud pretransformuji na low-cost nebo je koupi nekdo, kdo je vyuzije na plneni svych mezikontinentalnich letu.

0 0
možnosti
J

jeromir

13. 5. 2010 13:45
souhlas, ale co s tím???

Souhlasím s napsaným, možná až na některá zjednodušení - podnik přímo nefúzují pouze zanou úžeji kooperovat, ale co s tím můžeme dělat? Snad pouze vyvinout tlak na GŘ Dvořáka, který na politickou zakázku je schopen postupně začít poškozovat i Letiště Praha. V tomto případě by se dokonce dal tento postup kvalifikovat jako trestný čin. Neboť i ne zcela obeznámenému čtenáři, který se o problematiku zajímá okrajově je zřejmé, že toto spojení vygeneruje pouze zvýšení nákladů, nikoliv kladný ekonomický výsledek. Zajímavá by byla odpověď na otázku: na čí zadání pan Dvořák poškozuje prosperující podnik?

0 0
možnosti
PV

grimosa

13. 5. 2010 15:51
Re: souhlas, ale co s tím???

ale neexistuje žádná fúze mezi Letiště Praha-ČSA, to si jen autor neověřil fakta. To že národní dopravce má nějakou základnu, kde má třeba lepší smluvní podmínky je záležitost zcela běžná viz BA, Swiss, Austrian....

0 0
možnosti
JV

Tutti

13. 5. 2010 13:28
pan Dvorak je uplne mimo

1. Ke spojeni letiste a CSA nedoslo. To ze to byl pitomy napad je sice pravda, ale uvadet jako duvod problemu nejakou akci, ktera nebyla provedena je dost mimo.

2. Rynair by sice privedl letadla, ale neplatil by za ne. Jako ekonom by jste mel vedet, ze mit hodne zakazniku kteri, ovsem nic neplati, nemusi byt vzdy vyhoda.

Pokud vim, tak letiste nema problem s nedostatkem letadel ci cestujicich, takze nevidim duvod resit to dumpingem.

3. Rynairu neverim ani slovo, podle mne se jim proste ve stredni evrope tolik nedarilo, a je mnohem snadnejsi a v novinach to vypada lip, kdyz hodite vinu na letiste. Proste chteli odejit tak jako tak, takze si rekli o nesmyslne podminky.

0 0
možnosti
K

Kimko

13. 5. 2010 13:23
Nesouhlas

Každý pořád brečí jen kvůli Ryanairu...to, že na letiště přicházejí jiné aerolinky, které jsou navíc za služby letiště, narozdíl od Ryanairu, platit, už nikdo nevidí...

...a Praha má rozhodně kapacitu klidně i na 2 letiště, navíc kdovíjak to s Vodochody dopadne.

0 0
možnosti
PP

ippokorny

13. 5. 2010 12:22
To snad chápe každý kromě politiků... a nebo i voličů..

Co kdybyste zkusil napsat ten samý článek jako politik, aby byl vidět rozdíl mezi vámi jako ekonomem a politikem. P.P.

0 0
možnosti
  • Počet článků 321
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3151x
Rezervovaný optimista.