Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
G

Greybeard+

1. 4. 2008 6:18
Další chuťovkou je předjíždění z prava.

Pane, tak v tom případě, pokud jste opravdu jezdil v USA, jste musel být na nervy. Tady se tak běžně jezdí, ale nejedná se o předjždění, ale míjení. Už vidím jak na 4 či 5proudé vozovce všichni důsledně předjíždějí vlevo. Jinak na D1 jsem projel loni v září hezkých pár set kilometrů, ale kromě hrůzného stavu silnice jsem tam nic až tak hrozného nepozoroval.

0 0
možnosti
V

vypitej_caj

31. 3. 2008 19:03
kdo chvata nema stesti...

mam otazku... existuje nejaky duvod, proc by se mela prekracovat povolena rychlost ?

0 0
možnosti
AC

alduša

31. 3. 2008 14:38
předjíždění z prava

na 1. místě je samozřejmě ohleduplnost k ostatním řidičům (i těm amatérštějším), ale např. v USA je na dálnicích předjíždění zprava povoleno, docela mi to vyhovovalo. Já vím, že tam je dálnic jak ... a taky hlavně více proudých. U nás by to bylo asi hodně nebezpečné.

Co je tam taky dobrý, a to už by se dalo aplikovat i u nás, je možnost odbočování do prava na křizovatce na červenou (samozřejmě pokud "nic" nejede) 

0 0
možnosti
VS

whocares

31. 3. 2008 17:27
Re: předjíždění z prava

Přesně! IMHO pokud vás někdo předjede zprava, jde spíš o chybu předjížděného - blokování levého pruhu. Tím samozřejmě nemyslím předjíždění po odstavném pruhu, to je prasárna.

0 0
možnosti
DB

doktor_bota

30. 3. 2008 15:30
Na druhou stranu:

Patřím k řidičům, kteří mimo obec jezdí podle situace, nikoliv podle předpisů (počet pokut za rychlost: 1 - za 54 km/h v obci týden po začátku platnosti zákona), což znamená, že na dálnici občas jedu klidně 180 (nebo taky 80, když nejsou dobré podmínky). Jak mám naznačit řidiči, který jede v rychlém pruhu svých konstatních 110, že by se měl zasunout tam, kam patří? Samozřejmě se přiblížím na téměř kontaktní vzdálenost, pokud nezareaguje už na probliknutí... Pochopitelně to udělám jen v situaci, kdy má kam uhnout a současně před ním nic nejede, ale nejsou právě tito řidiči zdrojem podobných názorů, jako autor?

Včera jsem mimochodem na okrsce dojel skupinu kochajících se důchodců (4 Fabie, plazící se po okrsce šedesátkou). Nejspíš si nyní o mně myslí, že jsem vrah, pirát a kdovíco ještě, protože jsem měl při předjíždění na tachometru hodně přes stovku, já jsem ale spěchal a argument, že maximální povolená rychlost není přikázaná, nechť si jeho pretendenti laskavě vetknou do klobouku.

0 0
možnosti

Dr No

31. 3. 2008 22:47
Re: Na druhou stranu:

V tom je v řadě případů ten problém - lidé SPĚCHAJÍ (a ani je nenapadne zvážit, jestli těch pár minut času, který získají riskantní jízdou, vyváží riziko, že budou v tom lepším případě čekat pár hodin na příjezd policie k nehodě nebo v tom horším stráví delší dobu ve špitále nebo v kriminále a nebo se půjdou ohřát do krematoria. Že se to nestává tak často? Zabít nebo zmrzačit se přece nemusíte každý den - bohatě stačí jednou za život!)

0 0
možnosti
JH

jirka h111

30. 3. 2008 13:45
muj nazor

Je mi 24 a procestoval jsem po "vyletech" cast Evropy. Ve Svycarsku se mi libilo jak vsichni jezdi dle predpisu. (aby ne, kdyz tusim, ze v meste o 20 km vice a mohou vzit ridicak nebo dat silenou pokutu). Krasna vykona auta a jeli max o 10 km vice na dalnici nez je povoleno. To same Norsko. Dostat 50 tis pokutu za rychlou jizdu to uz je maraz. Nevadi mi rychla bezpecna jizda, ale u nas je to hazard. Kolikrat neco vidim nejenom v doprave, rikam ach ta povaha ceska. Teda jako na Polaky v rizeni nemame, ale chybi mi u nas jak tu nedko psal pud sebezachovy. Jak je mozne ze kamionaci se na D1 koukaj na TV? Nebo hrajou na notasu HRY? Neveril jsem tomu dokud jsem nejel autobusem a nekoukal co ty prasata delaji. V aute sleduji provoz, takze mi to neprislo,a le zkuste se z autobusu podivat co delaji. V aute zase predjizdeni zprava, lepeni na kufr a pod. Az budu potrebovat novy naraznik, tak az potkam takoveho blbecka, tak mu na tu brzdu dupnu.

0 0
možnosti
JH

jirka h111

30. 3. 2008 13:54
Re: muj nazor

A to jeste jsem zapomnel na to, ze jsou jedinci kteri si mysli, ze jste jim nedovolili predjet (predjizdel jsem kamion a mel jsem sam co delat na klikate ceste  a na kufru nejakeho blbecka a pak obec, tak tam nepojedu jak blazen) tak az vas konecne predjedou tak vam dupnou na brzdu, aby jste dotali co proto. stalo se mi to 2x a takove lidi....

0 0
možnosti
JK

Horolezec-29

30. 3. 2008 11:14
Pane Dvořáku, malinko zjednodušujete, ale budiž..

Ročně najedu okolo 30.000 km, neměl jsem nikdy zaviněnou nehodu, ale už jsem byl 3x nabourán.. Každopádně chcu podotknout, že ve Vašem výčtu jste zapomněl na kamiony, v drtivé většině účastníky dálničních nehod (je jich prostě na D1 více, než snese, ale jde o peníze a tak jde bezpečnost stranou) a pak jste zapomněl na ty "elementy", co sice jedou max. povolených 130, ale jsou schopni celých 10 km okupovat "rychlý pruh" a nepustit před sebe kohokoliv jiného, kdo chce jet rychleji..

Ano, s většinou souhlasím, ale na 2. stranu kriticky hodnotím to, že Vám stejně většina oněch nejdůležitějších situací unikla. Tak nějak vlastními zkušenostmi jsu přišel na to, že nejlepší je držet rychlost dle ostatních. Jede se 80? OK, pojedeme 80. Jede se 120? Ok, pojedeme 120. Tam nikde jsu nezaznamenal klolizní situaci. Avšak pokaždé tragédie byla, kdy na povolených "90" jede starý pán "60", zapomínající na to, že za ním se táhne 5km kolona, a řidiči ve snaze tohoto pána předjet

0 0
možnosti
JK

Horolezec-29

30. 3. 2008 11:20
Re: Pane Dvořáku, malinko zjednodušujete, ale budiž..

poruší snad veškeré možné předpisy, co existují.. Takže káměn úrazu vidím někde jinde než vy: eliminací kaminonové dopravy na únosnou míru a přísnějšími a PRAVDIVĚJŠÍMI (nikoliv uplacenými) souhlasnými stanovisky lékařů k řízení těch osob, které nynější silný provoz na českých komunikacích nezvládají nervově i fyzicky. I BESIP doporučuje těmto svátečním řidičům a řidičům staršího věku používat spíše komunikace 2. či 3. třídy a do hsutého provozu na dálnicích a silnic 1. tř. se raději nepouštět.

Jinak je to převážně o lidech, toleranci. Každý můžeme dělat chyby, ale na 2. stranu dělejme chyby, pokuď jsme na silnici sami. Pokuď chceme zabít jiné (neznalostí, neschopností) není k tomu přece žádný důvod. Na závěr chcu říci alfu omegu všeho: ŘÍDIT NENÍ PRÁVO, ALE VÝSADA. !

0 0
možnosti
JK

Sibud

29. 3. 2008 13:40
Dálnice

Ve středu jsem se vracel z Německa,kde mezi Stutgartem a Norinberkem mne potkalo stejné počasí  asi 3x jako v e čtvrtek na dálnici D1. Bílá tma a během snad ninuty 2 cm. sněhu.Naštěstí v kopci a kamiony v pravém pruhu krokem, Nezbývalo,než se modlit. Vyšlo to.Pokud to tak vypadalo na D1,tak si myslím,že je velké štěstí v počtu postižených.To samé se stalo o několik dnů později v Rakousku.Je totiž velký rozdíl mezi normálním sněžením a náledím,či bílou tmou do které se vjede a viditelnost je skoro nulová. Ve čtvrtek jsem z Prahy raději jel na Hradec. Hned za Hradcem v Býšti kolona. Vydržel jsem do Holic a odbočil na Šumperk. Cesta pro osobáky perfektní,slunčko a sucho. Ale ouha. Vamberk přes Ćervenou Vodu,Suchý vrch. Sníh,náledí. Naprosta bezohlednost,blikání,troubení,klepání na čelo. V protisměru kamiony ,mnohé na letních pneu. Policie nikde. Vsude jinde ve světě,by policie na tuto cestu kamiony,nákladní auta a osobáky na letních gumách nepustila za těchto podmnek podmínek.

 

0 0
možnosti
JK

Sibud

29. 3. 2008 14:15
Re: Dálnice

S blogem naprosto souhlasím. Snad bych jen doporučil jedno opatření do zákona. Všechna auta jsou dnes vybavená havarijními světly. Ze zákona nařídit jejich používání pouze v případě krajní nouze a nebezpečí .pokud se bude dodržovat bezpečná vzdálenost,jak je tu někplikrát napsáno  tak při zapnutých havár.světlech se ještě dá něco dělat.  Jejich neoprávněné použití  okamžitě trestat. Vždyť v mnoha případech jde o životy.  Bezohlednost našich řidičů je katastrofální. Policie pokud nebude na cestách tak jako nyní,je jednou z příčin tohoto stavu. Nesouhlasím s kašparkovými policejními cirkusy.V těch ať si jezdí Langer,a´t se zviditelní.

   Systém Śvýcarska. policie,radary u cest. Žádné kecy. Pokuty a soudce.

  USA policie,ruce vzhůru na kapotu,žádné kecy. Pokuta. A je hlavní,padni komu padni. Bohužel u nás ryba smrdí od hlavy. Ti,co by měli ctít zákony,na ně kašlou a dávají hlavně mladé generaci zářný příklad. Hulvátství a bezohlednost.   Hlavně,že  máme problém se Strahovem.

0 0
možnosti
BP

pavelthelong

28. 3. 2008 18:52
pokusim se vnest trochu svetla do diskuze

pohybuji se prevazne v SRN (kde je i muj zamestnavatel) a moji klienti jsou casto take nemecti policiste, a to i dopravni.  Je obrovsky rozdil v nehodovosti "zapadni" a "ossis=vychodni" casti, v poctu nehod bezkonkurencne vede Brandenbursko(=Berlin) Ja sam bydlim na hranicich mezi "starymi" a "novymi" spolkovymi zememi. Pokud prejedu z West na Ost silnice, jasne  stoupa agresivni chovani ridicu....zrejme jako pozustatek komunismu, jako absence "spolecenskeho citeni", nedostatecny respekt k ostatnim a naprosto hypertroficky egoismus - proc bych mel dodrzovat nejake predpisy, kdy cool je "na vsechno sr*t" Presto ale maji Nemci dostetecne mnozstvi predpisu : pri jizde po dalnici je povinnost udrzovat odstup v metrech rovnajici se jedne polovine rychlosti v km/hod...(cti pri 120km/hod je povinny odstup>60m)

0 0
možnosti
BP

pavelthelong

28. 3. 2008 18:53
druha cast

existuji perfektni technicka zarizeni s merenim s presnosti 1 metru.

Pokuta okolo 100 Eur.  Problikavani na dalnici je zakazano, hodnoti se

jako nasilne vynucovani prednosti - pokuta asi 30 Eur. Ale v zasade,

kdyz prejedu ceske hranice, tak mne jima des a hruza, ridici v Cechach

jsou opravdu druzi nejnebezpecnejsi  v Evrope

0 0
možnosti

Dr No

27. 3. 2008 23:43
Jednoznačným důvodem

proč se velká část řidičů chová za volantem jako naprostí idioti je nedostatek pudu sebezáchovy a představivosti. Hlupáci podléhají falešné iluzi bezpečí, které poskytuje útulný interiér automobilu a iluzi naprosté kontroly nad svým vozidlem, který jim poskytuje svižná reakce auta na otočení volantu nebo sešlápnutí patřičného pedálu. Vůbec si nepřipustí, že se ve skutečnosti pohybují spolu s tunou a víc železa rychlostí, která může mít obrovské destruktivní účinky a že jejich iluze dokonalé kontroly nad vozidlem platí jen do chvíle, kdy dojde k nějaké kritické situaci. Takováto situace může nastat kdykoliv - ať už vinou chyby samotného řidiče nebo jiného účastníka provozu, vinou technické závady nebo stavem vozovky. Pokud má člověk mozek v hlavě a záleží mu na životě a zdraví svém i jiných lidí, pak se snaží nepodléhat výše zmíněným iluzím a jezdit pokud možno tak, aby vytvářel co nejméně předpokladů pro vznik nebezpečných situací. To znamená žádný zbytečný spěch a včas nohu z plynu

0 0
možnosti
ZO

zo

29. 3. 2008 11:46
Re: Jednoznačným důvodem

Plně s vámi souhlasím.Ale myslíte že mnozí řidiči by tenhle text pochopili?Obávám se že nikoliv.Marnost nad marnost.Nevidím východisko z téhle situace.

0 0
možnosti
V

Většík

27. 3. 2008 9:48
Bez iluzí

Od té doby, co mně vloni v létě na konci R4 před Dubencem na horizontu předjíždělo hovado ve 20 let starém sportovním Opelu cca 180 - 200km/h v odstavném pruhu, já jel 130 v pravém, v levém Medvěd tak o 10 až 20 víc a  chlapec móc pospíchal, začal jsem se opravdu bát a ztratil iluze. Kdyby bylo za horizontem rozbité auto, nebo dědeček ve Š 120 odbočoval k pumpě, byli jsme všichni 4 na mraky. Občas mně mrzí, že už nejezdím s náklaďákem, to bych asi vyhodil levej blinkr a do toho odstanýho pruhu najel. Ať se chlapec baví !!! Takhle za těch cca 100km, které jezdím téměř stále, řeším za deset až dvacet pitomců denně problémovou situaci zaviněnou buď jejich agresivitou nebo blbosti. Tady se to nemá prostě šanci zlepšit, dokud budou sami panáci jezdit 200 a vožralí.

0 0
možnosti
BU

bedbobb

27. 3. 2008 14:25
Re: Bez iluzí

Jestli vy ty neurvalé a problémové řidiče na sebe nepřitahujete ;-).

0 0
možnosti
  • Počet článků 321
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3151x
Rezervovaný optimista.