Děkujeme za pochopení.
pavelthelong
jestli to neni trochu prekroucene
skodovka neskutecne profitrovala ze zavedeni srotovneho v SRN, jinak by dopadla jako seat s propadem -40%......a diky srotovnemu preklenuli nemci vseobecnou odbytovou krizi ve strojirenstvi protoze loni bezely automobilky a ostatni strojirenstvi melo propad. Letos sice placou automobilky, ale strojirenstvi celkove ma asi +2% narustu. Sam osobne nejsem uplne presvedcen o tom, ze srotovne bylo k necemu, ale prinejmensim cisla nijak nedokazuji, ze se srotovne neosvedcilo...........
Karl Novak
Re: jestli to neni trochu prekroucene
Bastiat na příkladu rozbité výlohy popsal nesmyslnost ničení před nějakými 250 lety. Ničením věcí se zbohatnout nedá.
martin13
Šrotovné byl vždy nesmysl
zvýší poptávku na určitou dobu a poté poptávka poklesne. Nic se tím nevyřeší. Zároveň se sníží konkurenceschopnost podniku, protože nemusí snižovat náklady a dostane dotace. Šrotovné je socialistický nesmysl. Jedině liberální trh by měl určovat ceny a poptávku.
Fonon
nějak se v tokm argumentačně plácáš, dvořáku
Šrotovné drží ruský Avtovaz nad vodou. Už je ziskový
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/doprava/clanek.phtml?id=672833
a jak je známo z experimentální a teoretické fyziky příp. matematiky, pokud výsledek byť i jediného experimentu neodpovídá teorii, je nutnou zavrhnout celou teorii. Takže tvůj výrok o nesmyslnosti šrotovného je z tohoto hlediska neplatný a měl bys ho nahradit nějakým jiným- novým nebo upraveným. To už je na tobě.
Kolumbo
Re: nějak se v tokm argumentačně plácáš, dvořáku
Je směšné nazývat ziskovou firmu, které stát uměle kompenzuje ztrátu a něco přihodí navíc. I když - proč ne. i u nás je dost takových firem, které by bez predražených státních zakázek zkrachovaly. Ale nikdo nad tím nejásá, naopak, mluví se o korupci.
Saša
Že se šrotovné neosvědčilo,
to nade vší pochybnost prokazuje graf vývoje prodeje:
http://pinus.bloguje.cz/852744-srotovne-jeste-jednou-porovnani-ceska-slovenska-a-nemecka.php
Výsledky jsou zcela přesvědčivé.
Totedyne
Re: Že se šrotovné neosvědčilo,
Přesvědčivé jsou, ale ve prospěch šrotovného.
Graf dokazuje nárůst odbytu po zavedení šrotovného a že ani v Německu po zrušení šrotovného nedošlo k propadu odbytu pod úroveň roku 2007 (doba před krizí).
Totedyne
...
Nadpis se týká BMW a Audi, nicméně v tomto článku ke konci jsou údaje o odbytu dalších evropských automobilek. Z nich je zřejmé, že si pan Dvořák odbytové problémy, které uvádí v článku, vycucal z prstu.
SID09
Re: ...
K růstu Audi přispěla vysoká poptávka v Číně, USA a Británii, která vyrovnala pokles na domácím, německém trhu o 5,1 procenta. V samotném červnu se prodej zvýšil o 8,7 procenta na 99.250 vozů. Prodej v Číně vzrostl o 61,6 procenta na 21.436 vozů. Čína tak v prodeji aut překonala Německo a stala se pro Audi největším automobilovým trhem. Prodej v USA se v červnu zvýšil o 14,3 procenta a v Británii o 11,6 procenta. Dodávky aut do západní Evropy však klesly o 5,3 procenta.
Z toho je vidět, že kdo zvládl obchodně Čínu, ten žádné dotace nepotřeboval.
Totedyne
právě že naopak
Šrotovné se naopak osvědčilo. V době nejvyššího propadu odbytu zvedlo odbyt. V Německu sice po zrušení šrotovného došlo k určitému snížení odbytu, ale je to snížení odbytu v porovnání s vysokými prodeji, které byly dány úspěchem šrotovného. Ve většině ostatních zemí Evropy k propadu odbytu nedošlo. http://hn.ihned.cz/c1-42673330-zajem-o-auta-v-evrope-roste-tezi-z-toho-i-skoda
V ČR je ten "nárůst" odbytu porovnáván s propadem v době vrcholící krize.
Krize zase ukazuje, jak fundamentální í liberální ekonomové hloupě plácají, největší problém mají země jako Island, Lotyšsko, Irsko. Obamova "cesta do pekel" vyvedla svět z kolapsu. Nepotvrdil se ani udržitelný růst v Somalsku, naopak ten "minimální stát" nebyl schopen ochránit občany před muslimskými fundamentalisty.
Totedyne
dodatek
Ještě k tomu snižování cen aut. Auta tady snižují prodejní cenu, ale stále jsou dražší než ve většině evropských zemí.
VerneP
Na clanku je videt,...
... jak jednoduse si upravit argumentaci k obrazu svemu, proto abych poplival to, co se mi nelibi, bez hlubsi analyzy. Jednodusi lide nejspis potrebuji jednoducha reseni. Jeste ze je zde diskuze, jenz je schopna uvest aspon nejake veci na pravou miru. Predchozim prispevatelum proto dekuji.
petrph
Taky je vhodné vzít do úvahy
Výši platů a kupní sílu obyvatel. Neboli Německo - vyšší platy, na nové auto se naspoří mnohem dřív. Takže o šrotovné (a tím pádem lacinou výměnu starého vozu za nový ) byl větší zájem. Než se potřeba a zájem vyčerpaly.
Mimochodem, jak již řekl kolega, profitovala na tom vývozem i Škodovka, takže její zázrak si zaplatily ostatní státy sami. Nakonec, Škodovka patří Volkswagenu, takže zisk se vrátil tam, kde se šrotovné povětšinou vyplácelo.
Za to u nás - nízké platy a k nim vysoké ceny aut. To šrotovné by skutečně nemělo ten efekt, aby povzbudilo naše lidi k vyřazení staršího ale stále funkčního vozu, a nákupu nového. Otázka je onoho vlivu snížených cen. Ty ceny nabízených aut skutečně klesají. Je otázka, zda se to skutečně promítá do zvýšeného prodeje aut našim řidičům, nebo je to jen zoufalý pokus výrobců a prodejců prodat aspoň něco, za jakoukoliv cenu....
maziSKS
no....
Sohlasím s názorem "Edmund Černá zmije" tento, tento článek je do jisté míry nepřesný. Škoda auto velmi profitovala na šrotovném v německu a k těm současným prodejům, je třeba brát v úhvau, že v ČR se prodá jen cca 6-7% z celkové produkce vyrobených aut v ČR (škoda, tpca, hyundai, kaipan), zbytek jde na export. Pokud se podíváme jen na škodu, tak zde je to cca 9-10%. Z tohoto pohledu bylo šrotovné v ČR nesmysl zavádět, protože by se to prostě nevyplatilo. ČR je malý trh, šrotovné má smysl na velkém a dynamickém trhu, jako je německo a francie, kam z ČR jde nejvíce aut.