Děkujeme za pochopení.
MayaMoya...
Jezdím na poločerno už přes 2 roky...a ještě ani jednou jsem
nepotkala revizora. Poločerno = do metra vždy lístek, po povrchu bez lístku. Bydlím v centru, MHD využívám všeobecně jen sem tam...Proč to dělám? Protože nechci přispívat nikomu na "vilu s bazénem". Kecy o tom, že jsem zlodějka na mě neplatí. MHD i já dotuji ze svých daní. Ten podnik by se bez dotací dávno položil...a není to námi, černými pasažéry...ale špatnými mamažerskými rozhodnutími a korupcí.
petrhajek.bigbloger.lidovky.cz
Re: Jezdím na poločerno už přes 2 roky...a ještě ani jednou jsem
No, vyžíváte službu, máte zaplatit. Kdyby nebyli černí pasažéři, nebylo by třeba tolik dotací (minimálně by to hůř zdůvodňovali). A co za to platíte? Sorry, ale i kdyby to byla vila s bazénem, je to snad jedno. Z pohledu férovosti máte volbu: využít službu a zaplatit ji, jet taxíkem, na kole, vlastním autem, jít pěšky. Jezdění na černo v korektních možnostech není, to různé zdůvodňbování je jen, že si lžete do kapsy, omlouváte to sama před sebou. To je ale otázka na vaše svědomí. Zatím se vám zjevně daří ho oblbovat.
petrhajek.bigbloger.lidovky.cz
Nevím jak cenově,
ale co se týče kvality, tak prý je pražská MHD na špičce kvality mezi většinou světových měst. Pokrytím, četností apod.
Vaše úvaha, že se cestování načerno vyplatí, protože jste byl málo kontrolován vypovídá něco o vaší morálce. Slušní lidé totiž neplatí za cestu proto, aby je nenačapal revizor, ale protože platí za službu, kterou využívají.
mujercita
Re: Nevím jak cenově,
Autor dle vlastních slov jízdné platí, takže jeho morálku bych nechala stranou. I svatý by byl otrávený, pokud by slušně zaplatil za něco, co deset dalších dostalo zadarmo.
Jezdím do města jen jednou za týden a jízdenku vždycky mám. Kontrolovali mě naposledy asi před třemi lety. Kdybych ji neměla, mohla jsem taky projezdit načerno tolik, že by mi případná pokuta vyšla o dost levněji. Má tohle snad logiku?
Mablung
Anglie
V Edinburghu jsem platil, díky tomu že to je Skotsko a tudíž je to dotované, 45 liber na měsíc. To je více než dvakrát dražší než Praha. Bristol a Bournemouth mě stáli asi 80 - 100 liber za měsíc. Nevím jak autor, ale tato čísla mi nepřipadají jako příliš srovnatelná s Prahou.
misticjoe
no jo
Kdyz me cesta autem casto vyjde rychleji a levneji, nez cesta s MHD. To je potom tezky...a vlastne jsou tezky i ty nakupni tasky, co bych dvakrat tydne tahal rucne...
Langino
MHD vs auto
Jednou za čas zvolím cestu MHD (např. na nějakou párty a podobně), upřímně jsem rád, že nejsem nucen tento typ dopravy využívat na denní bázi... Dopravní prostředky (metro, tramvaje, autobusy) jsou přeplněné a v létě je to i slušný odér kolem jistých jedinců... Nejsem žádný citlivka, ale toto je docela moc...
Další věcí, která mi na MHD vadí je, že jede kdy "ona potřebuje" a ne kdy já potřebuji...
A co mě jako řidiče úplně nejvíce vadí, jsou pruhy pro autobusy - nevidím jediný důvod, proč tam má být určitá skupina rychleji než já... ;)
P.S. V neposlední řadě je i ve většině případů jízda autem časová úspora... Bydlím na Zličíně a dříve jsem pracoval na Butovicích => auto = 10 minut, MHD spolu s nějakým pěším pochodem = 20 minut. V současnou chvíli pracuji na Budějovické => auto = 35-40 minut, MHD spolu s nějakým pěším pochodem = 75 minut. Což je v tuto chvíli pro mě úspora více jak hodina denně (což není málo)...
L.
Leinad
Re: MHD vs auto
Tak jako asi souhlasím. Pokud je na tvé cestě auto rychlejší (včetně započítání zpoždění metra vs kolona aut), tak nemám důvod nevěřit.
Pruhy pro busy sou někdy projevem "demokracie." Více lidí v obsazeném buse má přednost před menšinou v autě.
Inzheim
Je jisté, že
každý máte kousek pravdy, tratě, vozy, troleje = šíleně předražené, více lidí jede bez jízdenky== profese revizora stejně nebezpečná jako při nasazení osoby v Afghanistánu, zato mizerně honorovaná, rozbujelá administratíva Dopravního podniku == při propuštění minim 1/3 by to naprosto nikdo nepoznal. Hospodaření ve srovnání s rokem 1947, kdy s počtem průvodčích, má dnes DP počet zaměstnanců skoro tentýž, je to dnes příšerná pohroma, absolutní debakl.
Nadužívání aut lze omezit zákazy vjezdu, zákazy parkování, ale to by museli rozhodovat hrdinové, kteří by měli k ruce pluk odstřelovačů, tak jsou dnes lidé sprostí a agresivní, viz taxikáři.
naroznej
Úbytek cestujících je obecný problém
veškeré veřejné dopravy v České republice.Čím jsou lidi bohatší , tím více používají svá auta.
V Praze je to ještě umocněné tím , že v posledních letech vznikl nový systém železničního spojení.
bebina
Pokuta
by mela byt ve vysi rocniho predplatneho, pak by si kazdy rozmyslel, jezdit na cerno.
LeTroxx
..
Tady se pořád míchají jablka a hrušky. Jednotlivé jízdné je samozřejmě +- cenově srovnatelné. Roční jízdné je v Praze směšně levné oproti jiným západním městům. Při koupi ročního kupónu vychází denní jízdné na 13 korun. Opravdu závratná suma...
ydrhsamot
Souhlas a karma
Ještě bych doplnil úbytek tramvajových linek, resp. spojů - Méně tramvají=méně pasažérů (i platících). Zejména o víkendu většina linek jezdí po 20 minutách - to už pak každej radši jde i 3 stanice pěšky, je to rychlejší.