- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajimavé téma. Ale myslím, že jste neměl tolik odvahy to dotáhnout do konce. Pokud se každý min středoškolák zamyslínad tím proč se pořád vyrábělo víc a víc. Ja si myslím, že to bylo protože po nastartování ekon. růstu začátkem tohoto desetiletí bylo logické očekávat růst poptávky = růst příjmů občanů a také hlavně příjmů majitelů firem a tam je zakopaný pes. Oni totiž právě ti majitelé nedokázali rozpoznat ten moment, kde se už rozešla reálná poptávka občanů s tím co bylo produkováno = prodáváno. A oni prostě ve své tuze růstu zisů dividend etc. nutili ty své firmy vyrábět víc a víc. A jsou tam, kde jsou.
co myslíte, je růst výroby příčinou nebo následkem růstu poptávky? Nějak si nedokážu představit, že bych si kupoval auto PROTO, že ho automobilka vyrobila.
nic nového jste nevymyslel, mimo obvyklého více služeb, méně montoven atd. Vzdělanost národa má jistě rezervy, ale pracujete s lidským materiálem, který je k dispozici. Moje spolužačka - celý život učitelka na ii.stupni říká - použitelná je pro vyšší vzdělání jen třetina dětí. Můžete nasekat více škol - ale jaká pak bude´úroveň. Pro část lidí jsou ty tkzv. montovny pořád potřeba. Služby ano - ale nebudeme pak všichni v bezpečnostních agenturách nebo bude milion právníků a každý se bude soudit s každým, jako v USA. Je to jistě nadsázka, ale to co popisujete je na permanentní vědeckou práci obrovského rozsahu. Ale abych zakončil s odlehčením - kdysi se smáli jak jsou angláni blbí, že neudrží výrobu roveru - podívejte se na Němce. A Anglán odpověděl - ať ti hloupí Němci nám dělají dál auta, my máme zase finanční služby... Ale těžko asi my nahradíme Londýn