Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
CS

chleba.s.maslem.a.medem

3. 3. 2011 23:07
Žádný vliv na bezpečnost to mít nebude

Kromě toho, že ta nová Bártova "spravedlnost" je pěkně nespravedlivá, mi ještě vadí že místo aby návrh vycházel z nějaké faktické analýzy stavu, jedná se jen o další z prstu vycucaných paskvilů, který nebude mít na situaci na silnicích žádný významný vliv. Pokud snad nějaká analýza existuje, pak by mě zajímalo zejména:

- kolik těch "bohatých pirátů" se po silnicích prohání? Jinak řečeno kvůli jakému procentu řidičů hodlá Bárta zavést kádrování všech podle příjmu do jakýchsi skupin.

- proč nestačí že ve stávající úpravě lze za výrazné překročení rychlosti udělit zákaz řízení i když ještě řidič nenaplnil plnou výši bodového konta? Kde se ti "bohatí piráti" tedy na silnicích pořád berou?

- jak tato úprava postihne skupinu privilegovaných řidičů, jejichž přestupky se jakousi nevysvětlitelnou náhodou nikdy nestihnou projednat v zákonné lhůtě?

- když bude policie pomáhat a chránit stejně jako dosud, kdo tedy bude ty "bohaté piráty" na silnicích lovit?

0 0
možnosti
I

I.G.Farben

3. 3. 2011 23:14
Re: Žádný vliv na bezpečnost to mít nebude

Ale to není kvůli bezpečnosti. To je proto, že lidi štvou majitelé drahých aut, kteří ještě navíc jejich řízení zpravidla dobře zvládají :-) Když se najde nějaký extrémně agresivní mezi nimi, musí si to odskákat za všechny a ještě za ta drahá auta.

0 0
možnosti
FH

Bouše

3. 3. 2011 21:39
Já na rozdílné výši pokut nic tak divného nevidím ...

Je to podle mne stejný princip, jako když  u  r o v n é  daně 20% odvede chudák 30 tisíc korun a manažer 300 tisíc. :-) 

0 0
možnosti
L

lrklo

3. 3. 2011 19:09
Rozdílná výše pokut musí být, aby měla na jednotlivé

občany stejné výchovné účinky. V tom je ta rovnost. Takový miliardář Bakala nemá ani představu co je to 5000,- Kč.

0 0
možnosti

Pančelka

3. 3. 2011 19:45
Re: Rozdílná výše pokut musí být, aby měla na jednotlivé

Vy věříte ve výchovné účinky?

0 0
možnosti
PS

p266

3. 3. 2011 18:52
Zásadu rovnosti to narušuje, ale vaše argumentace je zcestná

Podle příjmů nikoho zavírat nebudou. Podle příjmu bude stanovena pokuta za závažný přestupek na silnici. A ne proto, aby byl někdo trestán za výši majetku, ale proto, aby ho od spáchání závažného přestupku odradili.

0 0
možnosti
I

I.G.Farben

3. 3. 2011 23:16
 

Hm, v jednom případě příjem nerozhoduje, v druhém ano, při tom obojí je trest za nezákonný čin. Zcestná je spíš vaše argumentace :-)

0 0
možnosti
K

kaktusak

3. 3. 2011 18:49
Rovnost se netýká peněz

Takže odstupňovávat pokuty je v pořádku. Problém je jedině ten, že to zase určitě bude zneužito, tak jako všechno v dnešní době.

0 0
možnosti
I

I.G.Farben

3. 3. 2011 18:59
Re: Rovnost se netýká peněz

Ovšemže to bude zneužito. Chudý zaplatí a zůstanou mu oči pro pláč, bohatý zaplatí advokáty a falešné svědky a odsoudějí akorát toho policajta pro porušení služebních povinností. Tak to bylo, tak to je ;-D

0 0
možnosti
SI

saharské iglú

3. 3. 2011 17:45
souhlas

návrh na odstupňování pokut dle výdělku je jak z pera bolševického komisaře pro dopravu.

0 0
možnosti
I

I.G.Farben

3. 3. 2011 18:51
Re: souhlas

Taky že je ;-D

0 0
možnosti
T

truthspeaker

3. 3. 2011 17:32
cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly

Když je možné legálně rozlišovat mezi bohatým a chudým, budeme rozlišovat i mezi černým a bílým, mužem a ženou?

0 0
možnosti
K

kaktusak

3. 3. 2011 18:54
Re: cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly

Vždyť se rozlišuje mezi bohatým a chudým. Bohatý má hodně peněz, chudý málo. V tom je ten rozdíl. Kdyby se mezi nimi nemělo rozlišovat, museli by mít oba stejně.

0 0
možnosti
T

truthspeaker

3. 3. 2011 17:27
pane Dovřáku, tleskám

velmi dobře podaná logická úvaha. Bohužel za ni budete trhán, protože většina naší společnosti považuje rozdílné majetkové poměry za sociální nespravedlnost.

0 0
možnosti
PS

p266

3. 3. 2011 19:06
Re: pane Dovřáku, tleskám

A vy víte co je spravedlnost?

0 0
možnosti
RK

Radim Rumun

3. 3. 2011 17:14
Souhlas

Mě se to líbí, čas je vzácnější než peníze, určitě to dotáhněme do konce.

A aby stát nemusel direktivně rozhodovat, koho co jak bolí, můžeme jednoduše dávat všechny pokuty i tresty volitelné - zaplať 300 tisíc, nebo jdi na 300 dní do vězení, nebo si to dle svých preferencí nakombinuj!

0 0
možnosti
P

petr76

3. 3. 2011 17:14
Nejdřív znát, potom psát

Vážený pane,

kdybyste si dal trochu práce, věděl byste, že české trestní právo už dávno bohatství (konkrétně příjmy zohledňuje). Trest propadnutí majetku je zcela jiště jiný pro bohaté a pro chudé. A peněžitý trest (poměrně často ukládaný) je přímo založen na principu denní sazby. Tato sazba se odvíjí právě od příjmu jedince. Není tedy pravda, že návrh trestat přestupky v dopravě obdobným systémem je experiment. Nadto studie ze severských zemí (odkud toto pojetí převzalo české trestní právo a do budoucna jej převezme možná i přestupkové) ukazují, že jde o opravdu efektivní postup. Psychologické působení peněžitých sankcí pro různě majetné prokázaly i mnohé výzkumy.

Přirovnání k délkám trestu odnětí svobody (zejména těch nepodmíněných) je tak hloupé. že nestojí za to komentovat.

Prosím nejdříve tedy čtěte, ptejte se a pak blogujte. Jinak můžete být za hlupáka.

S pozdravem Petr Soukup

0 0
možnosti
RK

Radim Rumun

3. 3. 2011 17:17
Re: Nejdřív znát, potom psát

Přirovnání k trestům odnětí svobody je více než relevantní. Hodnota času ztraceného ve vězení je pro různé lidi klidně mnohem odlišnější, než hodnota peněz.

0 0
možnosti