Hřibův recept na dopravní katastrofu. Nové koše na smetí
Píšu to proto, že nynější pražský náměstek před několika dny zveřejnil bizarní video, ve kterém představuje nové odpadkové koše pro hlavní město. Především motoristé si po jeho zhlédnutí musejí minimálně hlavu ukroutit, a položit si kardinální otázku: Proč Hřib řeší takové „neproblémy“, když mu doprava v Praze, za kterou má zodpovědnost, kterou se vehementně snaží zakrývat, padá na hlavu?
Nejsem sám, kdo má plné zuby totálního dopravního zmatku, kdy je bohužel běžnou praxí, že po rozkopání ulice se pro zkoušku pevných nervů nejen řidičů, ale mnohdy i cestujících v MHD, pro jistotu rozkope i objízdná trasa. Jestli tato politika souvisí s úmyslem znechutit Pražanům jízdu autem, nevím. Ani bych se nedivil. Přitom řešení je prosté.
Můj známý mi říkal, že před mnoha lety se každý týden na magistrátu konala koordinační setkání gesčních politiků, zástupců Technické správy komunikací, Dopravního podniku, vodovodů a kanalizací, plynáren, telekomunikací a dalších firem, jejichž činnost často způsobuje rozkopání ulic. Důvod byl jednoduchý a velmi praktický: zamezit absolutnímu dopravnímu chaosu. Fungovalo to tak, že každý představitel daného subjektu informoval o svých záměrech, a tím vznikala koncepce rozumné průjezdnosti hlavním městem. Například když správa komunikací oznámila, že je nutné opravit některou z ulic, ostatní zúčastněné subjekty se mohly připojit se svými požadavky. Pokud toho nevyužily, měly na celkem dlouhý čas v dané ulici utrum. Kdyby třeba za měsíc plynárenská společnost přišla s tím, že by v té samé ulici potřebovala vybudovat nové potrubí, nepochodila by. Ptám se, proč toto nemůže fungovat dnes?
Podle mých informací v současnosti tuto „koordinaci“ řeší jacísi úředníci, a politické reprezentaci na magistrátu v čele s náměstkem Hřibem je to fuk. Hlavně se někde vyfotit, natočit video, řešit nové odpadkové koše a podobné hlouposti. O život Pražanů vůbec nejde.
Pro tuto pražskou politiku by se asi nejlépe hodil termín „hřibismus“. Tuto zhoubnou ideologii lze definovat jako permanentní antidopravní revoluci, velebení spontánních iniciativ odpůrců automobilové dopravy, chápání úředníků jako smrtelného nebezpečí aktivistů, jako byrokratickou degeneraci hlavního města. Jednoduše řečeno „hřibismus“ je mix chaosu, nekompetence, nezodpovědnosti, arogance a nadutosti.
A ještě dovětek. Šéf firmy Prusa Research, která by v úvodu zmíněné odpadkové koše měla vyrábět na 3D tiskárnách, pro server expres.cz oznámil, že Hřibův nápad po ekonomické stránce nedává žádný smysl a nebude se na něm podílet. I toto je zářným příkladem krystalického „hřibismu“, neboli „pražského dopravního trockismu“.
Pro faktického primátora Hřiba je tedy situace znamenitá a uspokojující, neboť všude pod pražskou nebeskou klenbou vládne dokonalý pirátský chaos. Nutno říci, že o takovém fenomenálním úspěchu, se mohlo permanentnímu revolucionáři Lvu Trockému jenom zdát.
Petr Lachnit
Hrdinové taktických faulů. Kdo je nedělá, sklízí kritiku
Jestli vás zajímá, jaká je hospodářská situace krajů, regionů nebo míst, stačí podívat se na fotbalové tabulky.
Petr Lachnit
Prestiž Senátu vyřeší více Foltýnů
Současná éra lovců dezinformátorů a hybridních válečníků začala přinášet výsledky. To všechno má vliv i na zoufalství některých politických exponentů, obhajujících svůj neúspěch vším možným.
Petr Lachnit
Piráti – miláčci průzkumníků veřejného mínění
Asi jen naiva či příliš důvěřivý jedinec by mohl věřit nejrůznějším průzkumům volebních preferencí, které nám v podstatě každý měsíc předkládají více nebo méně renomované agentury.
Petr Lachnit
Žádné „sdílení“. I u elektrokoloběžek jde pouze o byznys
Víte, co spojuje Paříž, Kodaň, Gelsenkirchen, Toronto, Barcelonu a nově nyní i Madrid? Zmíněná města po velmi negativních zkušenostech přistoupila k zákazu „sdílených“ elektrokoloběžek.
Petr Lachnit
Dvacátý druhý ročník „Super dne Helppes“ se vydařil
Jak dostat na Motolský „cvičák“ množství fanoušků? Na to mají ve společnosti Helppes jednoduchý recept. Na jednu stage postavte Evu Burešovou a Petera Pechu. A jaké peklo se rozpoutá pod pódiem? Kdo nezažil, o moc přišel!
Další články autora |
Putinův fotbalista. Čech strhává vlajky Ukrajiny a šíří propagandu. Je za hrdinu
Premium Příběh Jaroslava Dolejše je ukázkou, jak funguje ruská propaganda a jak se z amatérského sportovce...
Obyčejně nikoho nepodporuji, ale teď musím, řekl Schwarzenegger k volbám
Herec a bývalý guvernér Kalifornie Arnold Schwarzenegger oznámil, že v prezidentských volbách v USA...
Vraťte nám kus země, žádá Polsko. Spor by vyřešilo darování budovy ambasády
Premium Ačkoli se zdá, že má Česko s Poláky bezproblémové vztahy, pod povrchem doutná mnohaletý spor. Týká...
V Rakousku bojují o život dva Češi. Jeli na střeše metra, srazil je nadchod
V rakouské nemocnici bojují o život dva Češi, kteří se v úterý ve Vídni vážně zranili při jízdě na...
Astronomická pokuta. Rusko žádá po Googlu už 2,1 kvintiliardy dolarů
Rusko požaduje po americké společnosti Google uhrazení rekordní pokuty v souvislosti s blokací...
Rozhodující hodiny voleb. Trump měl rázný nástup, sčítají se swing states
Přímý přenos Americké prezidentské volby vrcholí, hlasy se aktuálně sčítají ve třiceti státech. Donald Trump...
Svět staví obří baterie ve velkém, Česko zaostává i za Východem, říká expert
Premium Česko je poslední zemí v Evropské unii, jejíž zákony nepočítají s ukládáním energie. Kvůli tomu...
Kdysi byla slavná, nyní upadá. Vídeňskou Mariahilfer opouštějí obchodníci
Mariahilfer Strasse, jedna z nejvýznamnějších nákupních ulic ve Vídni a také v celém Rakousku se...
Nebuďme hloupí, Green Deal využijme. Ministr Vlček o autoprůmyslu i Dukovanech
Rozstřel Lukáš Vlček (STAN) se před měsícem stal ministrem průmyslu a obchodu. V příštím roce chce hlavně...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 171
- Celková karma 21,51
- Průměrná čtenost 366x
Zastupitel MČ Praha 5