Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M57i79r13o74s62l95a45v 64C18e52s95t80r
Raději bychom se měli zamyslet nad tím co je to kapitalismus a co socialismus. Nemůžeme žít socialisticky a požadovat všem veřejnoprávním zaměstnancům platy jenž dovede vyprodukovat kapitalismus. A hnát lidi do protestů za vyšší platy tu policii, tu lékařům, tu učitelům, tu hasičům a pod.. To vážení a milí levicoví voliči nelze. To, že si nepřejete svobodu, ale stojíte pouze o rovné platy, protože máte stejné žaludky, jako ti kteří ví co je zodpovědnost a prosazují soutěž? To nemusíte chtít to již máte v jiných zemí.

J76a15n 61Š51i17k
Máte pravdu, že dobrý učitel je velmi těžko nahraditelný. A souhlasím s tím, aby byl dobře zaplacen. Ale jsem proti tomu jakékoliv profesi garantovat mzdu nějakými procenty, principiálně je to špatně, z řady důvodů to vyvolává jen špatnou krev. Byl bych raději pro nějakou výsluhu, definitivu nebo něco podobného. Jinak osobně stavím všechny profese na jednu úroveň. Každou pro život potřebujeme, každou. V té taškařici kolem tak nějak zaniká, že se neobejdeme ani bez zedníka, dělníka, vědce, stavitele dálnic a uklizečky. Vyzdvihovat kohokoliv není správné a ta garance říká: vy ostatní nejste důležití. Vaší práce si nevážíme. Taky se nějak zapomnělo, na ostatní, kteří se dnes vzdělávání věnují. Je řada koučů, kteří jsou velmi kvalitní a věřte tomu, že ve firmách dnes dohání na mladých absolventech nastupujících do práce, to, co nedokázali učitelé. A v řadě případů jsou úspěšnější. I oni mají potřebné pedagogické vzdělání, mnozí i širší a i v zahraničí. Hezký den

S57t34a55n16i63s14l66a38v 45J71e35l38e23n
Myslím, že se v současnosti docela dobře obejdeme třeba bez katů, dvorních dam, členů sboru kastrátů, pohodných, a řady dalších profesí.
Ale jinak souhlasím, že garance procent z průměrné mzdy je cesta do pekel.

P17a22v51e27l 37D44v36o56ř70á87k
Kolik talentovaných učitelů jste zažil? Jak Vás tak čtu, tak asi žádného. Případně se namáhali zbytečně.
L81u22b43o35š 80K43r41i81m13l
Již název je zavádějící. Dobrých inženýrů je jako šafránu stejně jako dobrých učitelů.
Z11d87e21n65ě93k 48Z92a75v45a46d26i33l
To se náš pan premiér opět střelil do vlastní nohy ?
M20o35j93m45í82r 39R59o77d26e25n
Konečně se proberme a překročme další mýtus, a to že vzdělání zajistí to nejlepší pro vývoj jedince, jeho generace a společnost z toho bude prosperovat ... . Nikdo ale se zatím neohlédl zpět, a nezjistil, jestli to je funkční a pravda.
Uběhlo už 34. let, ale i více od reformy kdy byly na školách zavedeny množiny.
Dnes nám dospěli tyto generace a co přinášejí společnosti státu?
To už ukázal sám covid, kdy společnost řešila další možnou Španělskou chřipku, a vláda musela nějak ochránit společnost. Přišel věk soudcokracie, práva jedinců nad právy společnosti. Zcela zde byl zašlapán smysl a princip společnosti jež tu není jen pro jednu právě aktivní generaci, ta je zde v jejím časovém okně jen 10. minut. Přišel tlak na státní rozpočet, generace, jež zažili určité strádání tak odešli do důchodu ... .
Mladí mají problém se v dospělosti postavit na vlastní nohy, pohlavní a další sebeidentifikaci, mají problém chápat role v rodině ... .
Společnost nemá vyspělou ekonomiku, světové osobnosti, architekturu, vědecké zkušenosti ... .
Děti žijí od malička pomalu do 30. let v umělém prostředí škol, mobilů ... .
Takový komfort zde nebyl za dob mocnářství, 1. republiky, a společnost byla rozmanitá, bylo zde bohaté politické, společenské, duševní, duchovní zázemí, které vytvářelo mnoho osobností od malých vsí až po národní a mezinárodní úroveň, všelijaké spolky atd.
Zde byla ještě "aktivní" druhá ingredience, a to existenční tlak, tlak vnějšího prostředí, jež příměrem z uhlí vytvoří diamant, duševní celostní osobnost.
Pak tu je i fenomén zavedení krajů, kde snaha každého kraje je mít univerzitu a vysoké školství, což ještě více zatížilo prostředky na školství, a pak ona slavná inkluze, a tlak škol na "pořizování" asistentů.
M60o85j45m72í93r 29R78o85d93e14n
Společnost, stát by si měl říct co bude podporovat a co bude potřebovat pro svoji ekonomiku a do toho investoval, a navíc chtěl i část těchto investic zpět.
Zde už se ale dostáváme do celkové krize našeho evolučního druhu, jež není schopen chápat a vnímat realitu všeho v dějovém čase řádu, měsíců, roků, staletí. Má jen denní vnímání, jež končí v posteli spánkem.
Tím nemůže chápat děje, vývoj, aktivity dějových linií v řádech generačních, to jak se stále dokola zde opakuje, třeba vývoj jedince, jež se nerodí s dospělým stavem vědomí, nemá žádné, a podle určitého genetického programu, tak aby byla zajištěna shoda nadgeneračního a generačního vývoje a vše proběhlo ve správný čas našeho vývoje. Třeba chůze, mluvení, psaní ...
. Tak že se zde stále rodí generačně, určité stejné archetypy lidí s určitým spektrem vnímání reality a myšlení. To je zde vidět krásně u blogeru
Právě několik těchto archetypů vnáší do společnosti projevy, jež ji brání překročit určitá dobová paradigmata, třeba náboženské, společenské, duchovní, a to tím že vytváří určitou početní část ve společnosti.
Jeden tent archetyp pak vnímá děti z pozice historické evoluční cestě v drsném prostředí a snaží se jim zajistit a pomoci do dospělosti a jejich podmínek. Od dob osvícenství, zrušení poddanství, zavedení vzdělání a postupná nárůst informačního tlaku, otvírá "novou" epochu, evoluci, a to duševní celostní, a zde je potřeba už jiný pohled a onen vnější a existenční tlak, tak aby jedinec zakusil, co je vše za vším, a jeho mozek "trénoval" zkušenosti a rozvíjel svoji databanku znalostí ... . Škola má zde dát určité základy a perspektivu všeho, určitý třídící fenomén, jež za vším nakonec rozpozná řád, principy, zákony, ne tlačit normy, ty smete časem sama doba. Tím by zmizel z cesty rodičovský instinkt a pohled, a osvobodil jedince a společnost, v dospělosti od snahy nechtít tyto investice do jedinců zpět.

F89i31l37i35p 94V56r57a78c43o68v89s20k53ý
Málokdo si podle mého uvědomuje to, že nezbytných profesí je sice spousta, ale s jejich znalostí se nikdo nerodí. Právě proto by nepodfinancované školství mělo být naprostým základem společnosti. Právě proto je jediným, skutečně nepostradatelným odvětvím...
Z63d70e85n48ě88k 96Z14a80v13a85d85i36l
Otázkou je, co si tím podfinancováním představujete ?
Když se podívám 40 let nazpět, tak učitelé byli spíš mnohem hůř hodnoceni, než 130 % průměrnou mzdou a náklady na školství nebyly nijak horentní a přesto ze škol vycházeli na život jakž takž připravení učni, středoškoláci i vysokoškoláci.
Teď ten pocit bohužel nemám.
Čím víc peněz se do školství nalilo, tím menší efekt to přineslo.
Ostatně srovnávací vědomostní i dovednostní testy to jen potvrzují.


Z21d43e87n97ě68k 50M35a80t79u43š57k35a
To bylo sice slibováno, ale skutečnost je trochu jiná.
- Počet článků 200
- Celková karma 12,40
- Průměrná čtenost 374x
Zastupitel MČ Praha 5