Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MC

Raději bychom se měli zamyslet nad tím co je to kapitalismus a co socialismus. Nemůžeme žít socialisticky a požadovat všem veřejnoprávním zaměstnancům platy jenž dovede vyprodukovat kapitalismus. A hnát lidi do protestů za vyšší platy tu policii, tu lékařům, tu učitelům, tu hasičům a pod.. To vážení a milí levicoví voliči nelze. To, že si nepřejete svobodu, ale stojíte pouze o rovné platy, protože máte stejné žaludky, jako ti kteří ví co je zodpovědnost a prosazují soutěž? To nemusíte chtít to již máte v jiných zemí.

0 0
možnosti
Foto

J86a31n 69Š24i15k

30. 11. 2023 17:09

Máte pravdu, že dobrý učitel je velmi těžko nahraditelný. A souhlasím s tím, aby byl dobře zaplacen. Ale jsem proti tomu jakékoliv profesi garantovat mzdu nějakými procenty, principiálně je to špatně, z řady důvodů to vyvolává jen špatnou krev. Byl bych raději pro nějakou výsluhu, definitivu nebo něco podobného. Jinak osobně stavím všechny profese na jednu úroveň. Každou pro život potřebujeme, každou. V té taškařici kolem tak nějak zaniká, že se neobejdeme ani bez zedníka, dělníka, vědce, stavitele dálnic a uklizečky. Vyzdvihovat kohokoliv není správné a ta garance říká: vy ostatní nejste důležití. Vaší práce si nevážíme. Taky se nějak zapomnělo, na ostatní, kteří se dnes vzdělávání věnují. Je řada koučů, kteří jsou velmi kvalitní a věřte tomu, že ve firmách dnes dohání na mladých absolventech nastupujících do práce, to, co nedokázali učitelé. A v řadě případů jsou úspěšnější. I oni mají potřebné pedagogické vzdělání, mnozí i širší a i v zahraničí. Hezký den

2 0
možnosti
Foto

Myslím, že se v současnosti docela dobře obejdeme třeba bez katů, dvorních dam, členů sboru kastrátů, pohodných, a řady dalších profesí.

Ale jinak souhlasím, že garance procent z průměrné mzdy je cesta do pekel.

0 0
možnosti
Foto

Kolik talentovaných učitelů jste zažil? Jak Vás tak čtu, tak asi žádného. Případně se namáhali zbytečně.

0 2
možnosti
LK

L38u32b53o88š 39K24r94i80m76l

30. 11. 2023 11:18

Již název je zavádějící. Dobrých inženýrů je jako šafránu stejně jako dobrých učitelů.

7 0
možnosti
ZZ

To se náš pan premiér opět střelil do vlastní nohy ?

4 0
možnosti
MR

Konečně se proberme a překročme další mýtus, a to že vzdělání zajistí to nejlepší pro vývoj jedince, jeho generace a společnost z toho bude prosperovat ... . Nikdo ale se zatím neohlédl zpět, a nezjistil, jestli to je funkční a pravda.

Uběhlo už 34. let, ale i více od reformy kdy byly na školách zavedeny množiny.

Dnes nám dospěli tyto generace a co přinášejí společnosti státu?

To už ukázal sám covid, kdy společnost řešila další možnou Španělskou chřipku, a vláda musela nějak ochránit společnost. Přišel věk soudcokracie, práva jedinců nad právy společnosti. Zcela zde byl zašlapán smysl a princip společnosti jež tu není jen pro jednu právě aktivní generaci, ta je zde v jejím časovém okně jen 10. minut. Přišel tlak na státní rozpočet, generace, jež zažili určité strádání tak odešli do důchodu ... .

Mladí mají problém se v dospělosti postavit na vlastní nohy, pohlavní a další sebeidentifikaci, mají problém chápat role v rodině ... .

Společnost nemá vyspělou ekonomiku, světové osobnosti, architekturu, vědecké zkušenosti ... .

Děti žijí od malička pomalu do 30. let v umělém prostředí škol, mobilů ... .

Takový komfort zde nebyl za dob mocnářství, 1. republiky, a společnost byla rozmanitá, bylo zde bohaté politické, společenské, duševní, duchovní zázemí, které vytvářelo mnoho osobností od malých vsí až po národní a mezinárodní úroveň, všelijaké spolky atd.

Zde byla ještě "aktivní" druhá ingredience, a to existenční tlak, tlak vnějšího prostředí, jež příměrem z uhlí vytvoří diamant, duševní celostní osobnost.

Pak tu je i fenomén zavedení krajů, kde snaha každého kraje je mít univerzitu a vysoké školství, což ještě více zatížilo prostředky na školství, a pak ona slavná inkluze, a tlak škol na "pořizování" asistentů.

0 0
možnosti
MR

Společnost, stát by si měl říct co bude podporovat a co bude potřebovat pro svoji ekonomiku a do toho investoval, a navíc chtěl i část těchto investic zpět.

Zde už se ale dostáváme do celkové krize našeho evolučního druhu, jež není schopen chápat a vnímat realitu všeho v dějovém čase řádu, měsíců, roků, staletí. Má jen denní vnímání, jež končí v posteli spánkem.

Tím nemůže chápat děje, vývoj, aktivity dějových linií v řádech generačních, to jak se stále dokola zde opakuje, třeba vývoj jedince, jež se nerodí s dospělým stavem vědomí, nemá žádné, a podle určitého genetického programu, tak aby byla zajištěna shoda nadgeneračního a generačního vývoje a vše proběhlo ve správný čas našeho vývoje. Třeba chůze, mluvení, psaní ...

. Tak že se zde stále rodí generačně, určité stejné archetypy lidí s určitým spektrem vnímání reality a myšlení. To je zde vidět krásně u blogeru

Právě několik těchto archetypů vnáší do společnosti projevy, jež ji brání překročit určitá dobová paradigmata, třeba náboženské, společenské, duchovní, a to tím že vytváří určitou početní část ve společnosti.

Jeden tent archetyp pak vnímá děti z pozice historické evoluční cestě v drsném prostředí a snaží se jim zajistit a pomoci do dospělosti a jejich podmínek. Od dob osvícenství, zrušení poddanství, zavedení vzdělání a postupná nárůst informačního tlaku, otvírá "novou" epochu, evoluci, a to duševní celostní, a zde je potřeba už jiný pohled a onen vnější a existenční tlak, tak aby jedinec zakusil, co je vše za vším, a jeho mozek "trénoval" zkušenosti a rozvíjel svoji databanku znalostí ... . Škola má zde dát určité základy a perspektivu všeho, určitý třídící fenomén, jež za vším nakonec rozpozná řád, principy, zákony, ne tlačit normy, ty smete časem sama doba. Tím by zmizel z cesty rodičovský instinkt a pohled, a osvobodil jedince a společnost, v dospělosti od snahy nechtít tyto investice do jedinců zpět.

0 0
možnosti
Foto

Málokdo si podle mého uvědomuje to, že nezbytných profesí je sice spousta, ale s jejich znalostí se nikdo nerodí. Právě proto by nepodfinancované školství mělo být naprostým základem společnosti. Právě proto je jediným, skutečně nepostradatelným odvětvím...

1 1
možnosti
ZZ

Otázkou je, co si tím podfinancováním představujete ?

Když se podívám 40 let nazpět, tak učitelé byli spíš mnohem hůř hodnoceni, než 130 % průměrnou mzdou a náklady na školství nebyly nijak horentní a přesto ze škol vycházeli na život jakž takž připravení učni, středoškoláci i vysokoškoláci.

Teď ten pocit bohužel nemám.

Čím víc peněz se do školství nalilo, tím menší efekt to přineslo.

Ostatně srovnávací vědomostní i dovednostní testy to jen potvrzují.

5 0
možnosti
Foto

Letos je to 130% průměrné tuzemské mzdy.

0 6
možnosti
Foto

To bylo sice slibováno, ale skutečnost je trochu jiná.

1 0
možnosti
  • Počet článků 157
  • Celková karma 14,31
  • Průměrná čtenost 360x
Nic člověka nepopouzí víc než pocit křivdy. Nic mu neubírá naději víc než nevíra ve spravedlnost. Nejedná se jenom o spravedlivý soudní proces. Jedná se o spravedlivou společnost vůbec. Spravedlivou v získávání vzdělání i zaměstnání, spravedlivou v poskytování léčebné péče, v zajištění důstojného stáří. Prostě ve všem, co se týká života člověka.

Zastupitel MČ Praha 5