- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na jedné straně říkáte, že "Není možné, aby jmenovaný úředník byl neodvolatelný", a na straně druhé odmítáte služební zákon a státní definitivu.Přeci, to co je potřeba, je naopak aby jmenovaný úředník byl v určitém smyslu neodvolatelný, a byl tím jištěný proti rozhodnutí politiků ho z jeho funkce odvolat (když jim nezobe z ruky), a dosadit si na jeho místo svého člověka.Ergo je přeci potřeba právě služební zákon, který by stanovil za jakých podmínek (třeba hrubé porušení povinností, korupce, apod) může být úředník odvolán.
Ta trojí oddělená dělby je spíš ideální stav, který nelze dosáhnout .Například, není oddělení mezi mocí výkonnou a zákonodární ,když si vládu (tu výkonnou moc) volí vzniklá povolební většina v parlamentu - ergo není rozdíl mezi rozhodnutím parlamentu a vlády. Tato vládně-parlamentní většina pak také rozhoduje o dosazování nejvyšších státních úředníků. (A chraň nás ruka páně aby jí jmenovaní prokurátoři ještě sami volili soudce..
Jako příklad stačí uvést USA, pokud tedy nechcete tvrdit, že systém USA je nefunkční. A ano, změny jsou možné i jiným směrem.
že SSO má kvalitní občanskou základnu.
3x jsem kliknul na karmu a už se těším na další článek.