Proč pražská ZOO okrádá své návštěvníky?

Cesty za zvířaty jsou v pražské ZOO lemovány opravdu značným množstvím nepříliš vkusných automatů na teplé a studené nápoje a cukrovinky. Při poslední návštěvě ZOO jsem si společně se svými dětmi slíbil, že již nebudeme do těchto automatů házet žádné mince, neboť pravidelně nefungují a tím pádem nás okrádají. Kolik nás to už stálo mincí asi nespočítáme...

Ačkoliv tedy automaty opět nebyly nikterak označené ve smyslu nefunkčnosti či opatřeny cedulkou „Mimo provoz“, samozřejmě ochotně přijímaly vhozené peníze, které následně nevracely. Při podrobném ohledání stroje včetně přiblížení se na vzdálenost cca 5 centimetrů k malému a naprosto nevýraznému displeji to dokonce vypadalo, že nejsou vůbec zapnuté, ovšem skutečně to na nich nebylo poznat. Tvářily se „jakobynic“...

A tak si říkám, jestli si tímto způsobem provozovatel automatů či snad samotná ZOO nepřivydělává nějakou tu tisícovku navíc, neboť lidí, kterým stejně jako nám automat peníze nevrátil, bylo jenom během naší návštěvy opravdu hodně. Když k tomu připočtu fakt, že půllitrový zelený čaj stojí v těchto automatech nehorázných 20 korun, vypadá podnikatelská rovnice a záměr velice jednoduše. Zboží v automatech je předražené, takže dobře vyděláváme. Ovšem pokud třeba polovinu automatů vůbec nezapneme, přičemž to na nich nebude vůbec poznat, ušetříme zboží a vyděláme ještě více. Navíc získáme volné nezdaněné prostředky. Lidé si kvůli pár dvacetikorunám stěžovat nepůjdou a tak se kruh uzavírá.

Přitom by stačilo tak málo, aby si návštěvník ZOO nepřipadal jako podvedený hlupák. Nebylo by jistě příliš náročné nefunkční či nezapnuté automaty přehledně označit a informovat tak kolemjdoucí o tom, že nemají vhazovat mince. Zvláště, pokud tyto automaty nejsou zařízeny na navrácení těchto zbytečně vhozených peněz. Zdá se to jako maličkost, ale jsem přesvědčený o tom, že by se ředitel ZOO a kompetentní lidé v zahradě měli touto skutečností zabývat a především jí řešit. Je totiž zcela zbytečné, aby ze zoologické zahrady odcházeli návštěvníci s pocitem zloby a okradení, když jinak by se jim tam třeba i líbilo.

Ať už se jedná o omyl nebo záměrné okrádání, měl by provozovatel zjednat nápravu. Kromě omluvy ze strany ZOO a provozovatele automatů jako projev dobré vůle a důkaz toho, že se nejedná o záměrné okrádání, navrhuji, aby o nějakém příštím víkendu automaty vydávaly chlazené nápoje zdarma. Provozovatel má jistě dobře spočítané, kolik peněz mu bylo do automatu vhozeno, aniž by bylo vydáno zboží. Nyní by tedy měl v rámci poctivého obchodu tyto prostředky investovat zpět do lidí a napravit tak pošramocenou pověst svých automatů a potažmo celé zahrady.

Jsem opravdu zvědavý a se mnou jistě každý návštěvník, který má podobnou neblahou zkušenost s automaty v ZOO, jak se k tomu její vedení postaví...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jaroslav Kysilko | úterý 15.3.2011 8:08 | karma článku: 22,55 | přečteno: 2685x
  • Další články autora

Jaroslav Kysilko

Jako jízda na horské dráze

10.12.2021 v 8:08 | Karma: 39,38

Jaroslav Kysilko

Kde je OLAF ?

21.12.2017 v 12:44 | Karma: 29,43

Jaroslav Kysilko

500: Oslava na Hradě

27.6.2016 v 7:07 | Karma: 22,04