Ischia

Ischia je krásný ostrov v Neapolském zálivu. Je to "léčivý ostrov", protože jsou zde léčebné prameny a bahýnko, a radioaktivní voda, která vám vylepší váš zdravotní stav a protože mé neustálé problémy se zády.....

mě tak trochu brzdí v práci i zábavě, rozhodli jsme se s manželkou, že se podíváme tam, odkud se lidé vrací "zdraví".  Cesta do Prahy autem na GO Parking - vyjíždíme v pět patnáct bohužel je mlha a tak to moc neutíká.

Přijíždíme ale v dobrém čase. Reklama Go parking nelhala hned za námi vyráží dodávka a veze nás na letiště. Musím je pochválit

Na letišti to krásně klape za chvíli jsem za bezpečnostní kontrolou a světe div se prošel jsem bez signálu i se třemi zubními implantáty.

Pak asi hodina čekání a už nastupujeme. Máme sedadla střed a a okno - docela dobrý výhled. Stejně to máme i zpět.

Přistáváme v Neapoli. Tady na nás čeká delegátka. Později jsem jí dal přezdívku "Modré šaty copánky". To proto, že se tak vždycky popisovala, kdybychom jí v davu nemohli nalézt. Italka jménem Sandra, krásně hovořící česky.

Na letišti docela blázinec a to samé před letištěm. Nicméně i z nejhorší italské organizace, jak jsem se přesvědčil, lze vyváznout živý.

Autobusem do přístavu, nalodit se na trajekt a hodinu plavby na ostrov. Na ohromném trajektu jediný minibar obležený cestujícími. Obsluha se činila a stačilo počkat půl hodiny a potom jsem bez problému nakoupil.

Další přístav, autobusem do hotelu Galidon ve městě Forio. Ubytování - v tom je také trošku zmatek, pokoj se mi nelíbí, tak to měníme a potom ještě jednou. A je večer. Italská večeře , flaška vína a flaška vody. Voda se tu nesmí pít, protože teče potrubím z Neapole a tak to prý není ono. Konečně máme Soft inclusive, tak můžeme pít cokoliv do sytosti.

Další den leje. Ještě, že hotel má několik termálních bazénů, kde trávíme deštivé počasí. V bazénu jsou nutné koupací čepice.

Večer porada a organizace výletů. Dali jsme si okruh kolem ostrova, Radioaktivní lázně Nitrodi a koupili se slevou návštěvu Poseidonových zahrad - na ty jsem se těšil nejvíce.

Poseidonovy zahrady jsou krásné lázně s mnoha bazény s různě teplou vodou v překrásné přírodě a se skvělou vybaveností Dorážíme tam hned ráno připojujeme se ke dvěma spoluobyvatelkám hotelu, které to zde již znají a zabíráme místo na pláži u moře, kde budeme mít výchozí bod. Moře je ale docela studené, přístup komplikuje směs lávového a normálního písku, takže někteří z moře vystupují po čtyřech. Vykoupáme a zaplaveme si v moři. Trochu se ponořím hlouběji, ale na dvě jenom písek a nějaká zbloudilá rybka a tak se věnuji plavání podél pobřeží. Holky diskutují o zásadních problémech nedaleko pobřeží.

Vyrážíme do lázní Poseidonových, kterých využívali již Římané. Je to nádhera a nemůžeme se toho nabažit, střídáme bazény, krásně mě to uvolňuje až zapomínám na bolavá záda a s překvapením zjišťuji, že z lehátka mohu normálně vstát. Jsme tam celý den a kolem půl sedmé nás nabírá hotelový "šafl bus". Ještě si skočíme do hotelového bazénu a jdeme se připravit na večeři.

Fotografie jsou jenom z Poseidonových lázní, ostatní snad někdy příště.

Návštěva ostrova stála za to.  Rozhodně jsme nelitovali. Sice první den nebyl nic moc, ale odpoledne se vyčasilo a po celý pobyt bylo opravdu nádherně.

Návštěvu tohoto ostrova mohu jenom doporučit.

Autor: Pavel Kynčil | neděle 18.9.2022 18:27 | karma článku: 13,71 | přečteno: 365x

Pavel Kynčil

Mrtvice nechodí po horách

19.2.2024 v 14:38 | Karma: 13,01

Střípky z Rhodosu.

10.2.2024 v 11:57 | Karma: 12,49

Pavel Kynčil

Foto střípky z Ischie

9.1.2024 v 10:57 | Karma: 15,53

Zahrádka na poněkud divný podzim