Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Je kardinální rozdíl, jde-li o víru v boha fanatickou, náboženskou, či duchovní. Tyto tři typy se mezi sebou nedomluví. Skutečná láska je však jen v tom duchovním. Protože ten zná  nejzákladnější zákony vesmíru- myšlenka a láska. Proto se tolik mluví o pozitivním myšlení, proto někteří léčitelé léči přes povědomí. Tyto základní vesmírné zákony obsahuje i technika hooponopono. Pokud jde o existenci boha, základ přírody je plus a minus- jin a jang. Proto platí i stará písnička jsem bůh i dábel. Příjemný den všem lidem, kteří neznají zlobu a závist, a kteří mají v sobě hodně lásky.:-)

0 0
možnosti

Fanatická není víra, ale "majetnictví pravdy". Náboženství je osvícenecká definice společenského fenoménu, skutečná víra je vždy duchovní, byť může být i náboženskou.

0 1
možnosti

Skutečná víra je zaslepené zastávání hypotézy, kterou se dotyčný nesnaží nijak opřít o věcná fakta. Duševní berlička, autosugesce

1 1
možnosti

Zaslepené zastávání hypotézy je fanatismus, který nenávidí jakoukoli pochybnost. Naopak opravdová víra se bez pochybností neobejde.

1 0
možnosti

Přesto trvat na příslušné hypotéze zůstává fanatismem.

Pochybující jedinec alias skeptik si nejprve hromadí fakta a hledá logické souvislosti než se - do objevení fakt rozporujících předchozí - dá na korigování zastávaných hypotéz.

Neexistuje žádné - byť i jen v náznaku - jevy, které by se daly vysvětlit pouze vlivem některé z bohyň a neexistovalo jednodušší vysvětlení - viz "věřící" katolík Ockham a jeho holící náčiní.

0 0
možnosti

Mohu něčemu věřit, pak se ztotožním s nějakou "pravdou" víry, ale to mi nebrání tu a tam zapochybovat, zda ta pravda je tou pravou, tím méně mohu respektovat postoje druhých, kteří mohou vidět věci jinak a přesto mohou být lepšími lidmi než já.

Možná tu vzniklo nedorozumění. Jevy, které jsou popsatelné a měřitelné v rámci exaktních věd, ponechme vědě. Věda žádného boha nepotřebuje, on není předmětem zájmu exaktních věd, které popisují to, co je kolem nás (křesťan by řekl stvořené). Bůh je konceptem, který říká, že to vše, co je, má nějaký smysl a je to z nějakého důvodu dané, stvořené. Tento koncept můžete vypustit jako nevěrohodný, ale zůstáváte pořád moudrým, dokud respektujete jinakost pohledů jiných lidí. Jakmile respektujete pouze svůj pohled na vše a pohledy shodné s vaším, stáváte se fanatikem bez ohledu na to, zda si říkáte věřící nebo ateista.

0 0
možnosti

Výhovorky.

Podstatná část základního manuálu judaisticko/křesťanské varianty bohů je právě o konkrétních tvrzeních týkajících se předmětu exaktních věd - nejen fyziky, ale např. i religionistiky - kterou lze do značné míry považovat za vědu exaktní - popisující jak jsou konstruovány různé množiny duchů, strašidel apod.

Tvrzení, že něco má smysl, protože to nějaký hypotetický duch vyrobil je poněkud zábavné.

Také to slovíčkaření o "respektování pohledu" je takový obkecávací folklor.

Jestliže někdo tvrdí, že když se pohybuje, nemůže se přece zmenšovat pak mohu respektovat, že si to myslí, neb je mu fyzika španělskou vesnicí.

Respektuji, že jsem si to také, jako mnozí jiní myslel, neb to odpovídá smyslovým zkušenostem. Ale přestal jsem si to myslel po poznání Maxwellových rovnic. Co se týče strašidel, pak je třeba zejména respektovat fakt, že nikdo nikdy žádné neprokázal a proto pravděpodobnost jejich existence se asymptoticky blíží k nule. Ovšem stejně neprokazatelné je tvrzení, že žádný duch, či strašidlo neexistuje. Jen je to tvrzení vzhledem k faktům hodně pravděpodobnější, než opak.

0 0
možnosti

Vaše příspěvky.

0 0
možnosti

To je zoufale málo. Vybral jste si špatného autora.

0 0
možnosti