- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Majiteli penzionu Modřín se podařilo udělat si zdarma reklamu v hlavních médiích. Stačilo jen oznámení, že odmítnul nabídku na obědy pro Miloše Zemana a jeho doprovod.
Vůči rozhodnutí majitele penzionu se zvedla vlna nevole převážně levicových voličů. Slyšíme argumenty o diskriminaci na základě politického přesvědčení.
"Nelibí se nám prezidentovy názory, nejsme jeho voliči, naopak tu máme velké slevy pro pravicově smýšlející seniory. Ať si to klidně udělá nějaký konkurenční podnik," tvrdí majitel podniku Ondřej Palla.
O diskriminaci na základě politického přesvědčení samozřejmě lze spekulovat. Diskriminace by se projevovala, kdybych odmítl vstup do veřejně přístupných prostor na základě politického přesvědčení. Na webových stránkách penzionu ovšem nenajdeme nabídku služeb restaurace. Penzion nabízí ubytování. Restaurace je jen doprovodná služba. Nejedná se tedy o veřejné prostory, ale doplňkovou službu pro ubytované klienty.
Každý schopný podnikatel má marketingový plán. Ví, kdo jsou jeho zákazníci. Prodávat všem je totiž příliš drahé. V marketingové hantýrce se tomu říká segmentace trhu. Penzion Modřín zcela transparentně přiznává, že má zájem o pravicově smýšlející seniory. Není to diskriminace mládeže, ani diskriminace levicových seniorů. Penzion Modřín pouze přiznává, na koho se specializuje a čí potřeby dokáže nejlépe uspokojit. I pravicově smýšlející mladí lidé by pravděpodobně neocenili klid penzionu. Naopak by jejich potřeba "užít si pobyt" rušila ostatní zákazníky. Z webové prezentace penzionu je zřejmé, že předmět podnikání je poskytování ubytovacích služeb. Samozřejmě lze se zde i najíst, ale tato služba není prezentována jako služba určená široké veřejnosti.
Segmentace trhu je zcela běžná. Nemá smysl předstírat, že můžeme prodávat stejný produkt všem. Nemůžeme. Každá skupina zákazníku je jedinečná a má své jedinečné potřeby.
Pokud můžu případ shrnout, tak nedošlo k ničemu protiprávnímu, ale jen o naplňování marketingového plánu.
Další články autora |