Diskuse
Jak učit islám?
Děkujeme za pochopení.
K82a96r39e58l 16J33u90r44c92i49k
Nevim proc by se dnes deti ve skole meli o islamu ucit neco jineho nez ja pred 15 lety. Vse dulezite bylo receno v dejepise. A jestli se nekomu nelibi jak z toho islam vylezl tak jediny kdo na tom ma zasluhu jsou nekdejsi muslimove. Ti mohou za to ze je dejiny odsoudily dnes, stejne jako dnesni muslimove muzou za to ze je dejiny odsoudi za 50 - 100 let. Kazdy sveho stesti strujce. V jedne knize jsem cetl jak makedonsky general vysvetluje nutnost bojovat podle urcitych pravidel. Pokud bojujeme podle pravidel tak po valce spolu muzeme zase zacit obchodovat. Pokud se budeme chovat jako zvirata budou na nas nastvani jeste za nekolik generaci. Muslimove jen sklizi to co u nas Osmani zaseli
L69e19o90n44t57ý62n33a 95C35h15v40á59t50a70l53o92v83á
Mě by spíše zajímalo proč učit islám nebo jakékoliv náboženství? Neměla by tohle škola nechat na rodičích? V době, na které podle Vašeho názoru, stojí naše tradice a kultura se vyučovalo náboženství ve školách povinně, případně bez náboženství nebyl přístup ke vzdělání a to opravdu není ten nejlepší přístup.
M79i71r75o43s17l74a51v 85K95u21l62h73a19v17ý
To základní, co musí předcházet jakékoli zmínce o konkrétním náboženství, je to nejtěžší: vysvětlit, na úrovni dětského chápání, co to vlastně náboženství je. I dospělým, kteří by o náboženství nic nevěděli, by bylo obtížné přiblížit víru jako takovou.
Potom, když bez jakékoli dehonestace, se podaří to první, lze začít popisem základní charakteristiky určitého náboženství s tím, že bych začal od Ježíše, potom co bylo před ním a posléze po něm.
U žádného takového výkladu by neměla chybět alespoň zmínka o vědecky zdůvodněném evolučním vývoji i s tím, že vše věda ještě nevysvětlila.
D77á32š18a 62S80t52á58r90k20o14v45á
Vážená autorko. Ten nadpis (čili omyl "učit islám" namísto "učit o islámu") se Vám nepodařil, ale zase Vám zajistil vysokou čtenost .
Já s Vámi souhlasím, tedy pokud Vám správně rozumím. Také tvrdím, že se žádný (tedy ani náš národ) nemusí obávat znásilnění-zneužití zvenčí (například islámem či seznamováním se s ním), pakliže jsou jeho občané správně obeznámeni s vlastní historií, kmenovým náboženstvím a jeho vlivy na historii a současnost vlastního národa, tedy pokud jsou si vědomi vlastních národních hodnot. Jenže, paní autorko, toto je zde v tuto chvíli označováno za oikofobii.
Z vlastního případu vím, že víra či obeznámení se s biblí a vírou a jejich vlivem na historii našeho národa nijak nekontraindikují s klasickým vzděláním. A stejně tak vím, že děti lépe vzdorují zlu, se kterým jsou, adekvátně k věku, obeznámeni, než tomu, o kterém je jim pouze tvrzeno, že je zlem.
Držte se a příště se pokuste lépe formulovat své myšlenky, ať Vás pak Vaši oponenti nemohou chytat na slovíčkaření
P24e48t46r50a 57H26a69v60e87l19k88o60v64á
Nechápu, jak vystudovaná pedagožka dokáže napsat takové věci. Na školách se náboženství v ČR jakožto propagace ideologie nevyučuje. To samé platí v USA. Studenti by měli mít povědomí o všech základních náboženstvích, aby si udělali koherentní obraz, ale až na vyšších stupních. V dnešní době v ČR nikdo nezakazuje věřícím rodičům, aby nechali své děti na faře vyučovat náboženství. Na škole by se ale měli především učit evolučním teoriím, a dalším vědecky ověřeným faktům, jež jsou s náboženstvím většinou v rozporu. Náboženství je součástí naší kulturní tradice, s tím souvisí i R. Dawkins, a bez jeho znalosti bychom asi nerozuměli dějinám, ale ani řadě uměleckých děl.
Mást hlavičky malých dětí učením o pekle a očistci atp. je celkem dost frustrující. Raději je nechte svobodně dýchat, rozhodnout se mohou samy, až naberou vlastního rozumu.
J62i44ř49í 57J61u50r69č31á26k
Po přečtení článku jsem se trochu vyděsil. Po přečtení článku jsem trochu nechápal. Po přečtení těch řádků, kterými se autorka představuje pod hodně sympatickou fotografií, mne napadl starý vtip. Když za komunistů rozdělovala komise absolventy lékařské fakulty na umístěnky, poslal předseda komise jednoho aktivního svazáka přímo do do výzkumu. Na údiv přísedícího pak reagoval slovy, že je lépe nic nevyzkoumat, než nevyléčit.
K tématu bylo již řečeno v diskusi téměř vše, takže snad jen to, že Islám by se neměl na škole vyučovat vůbec. Ta učitelka, která to učinila tímto způsobem není statečná, ale řekněme, že jenom zmatená. O náboženstvích by se mělo ve škole vyučovat snad v rámci nějaké občanské nauky, jestli něco takového existuje a to jen historii a principy. A to se vším všudy. S inkvizicí u křesťanství a s důsledky praktikování Koránu v praxi.
J97i61ř36í 42J18u71r49č35á87k
Pardon, vyděsil jsem se po přečtení nadpisu. :-)
L60u70d96m91i36l14a 44S47v94o92z22i30l96o88v71á
Já s vámi naprosto souhlasím. Ale obávám se, že jakékoli ťuknutí na náboženství, byť to, na kterém Evropa kulturně stojí, je pro některé jedince ten příslovečný červený hadr a takovými budete nepochybně rozcupována. Budou tak dlouho alergičtí na křesťanství, až je i s jejich milovanými a pověrami nezatíženými dětmi definitivně převálcuje třeba zrovna islám, nebo klidně jiná bezskrupulózní totalita.
V52á10c46l13a10v 39Š68o43b23r
K čemu se bránit před jedním náboženstvím když podlehnem jinému.
co se mne týká nepřítelem je víra a náboženství jako takové. nechci nic takového ve svém životě.
M97o49j84m23í25r 18R96o21d62e31n
Děti pomalu neznají co to byla sametová revoluce, navíc po dětech se chce znalost pomalu všeho chování ve společnosti navíc je kladen důraz umět pracovat s informacemi, tedy když to bude dítě potřebovat tak si to najde v knihovně a nebo na internetu a když bude mít potřeba hlubší znalosti, tak zde může studovat v tomto oboru :-).
V37á88c66l69a17v 44Š23o23b55r
hlavní problém je že učitelé jsou ustrašení z toho učit cokoliv od roku 48 dál...
Obvykle dostanete lepší představu o tom co se tady dělo od Šimka a Grossmana než ze školy.
Ty jejich povídky bych zavedl jako povinnou "četbu"... lepší příklady budovatelských keců člověk dnes vidí jen v prohlášení eurokomise a všech těch nadšených budovatelů Evropy.
D19a94n10u71š64e 89K17r35a45m34o57l91i36š83o92v85á
Povinně přečíst Pohádky tisíce a jedné noci a hned budou doma...
- Počet článků 18
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1001x
web: http://www.koucink-uceni-seberozvoj.cz