Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nevim proc by se dnes deti ve skole meli o islamu ucit neco jineho nez ja pred 15 lety. Vse dulezite bylo receno v dejepise. A jestli se nekomu nelibi jak z toho islam vylezl tak jediny kdo na tom ma zasluhu jsou nekdejsi muslimove. Ti mohou za to ze je dejiny odsoudily dnes, stejne jako dnesni muslimove muzou za to ze je dejiny odsoudi za 50 - 100 let. Kazdy sveho stesti strujce. V jedne knize jsem cetl jak makedonsky general vysvetluje nutnost bojovat podle urcitych pravidel. Pokud bojujeme podle pravidel tak po valce spolu muzeme zase zacit obchodovat. Pokud se budeme chovat jako zvirata budou na nas nastvani jeste za nekolik generaci. Muslimove jen sklizi to co u nas Osmani zaseli

1 1
možnosti
Foto

Mě by spíše zajímalo proč učit islám nebo jakékoliv náboženství? Neměla by tohle škola nechat na rodičích? V době, na které podle Vašeho názoru, stojí naše tradice a kultura se vyučovalo náboženství ve školách povinně, případně bez náboženství nebyl přístup ke vzdělání a to opravdu není ten nejlepší přístup.

4 0
možnosti

To základní, co musí předcházet jakékoli zmínce o konkrétním náboženství, je to nejtěžší: vysvětlit, na úrovni dětského chápání, co to vlastně náboženství je. I dospělým, kteří by o náboženství nic nevěděli, by bylo obtížné přiblížit víru jako takovou.

Potom, když bez jakékoli dehonestace, se podaří to první, lze začít popisem základní charakteristiky určitého náboženství s tím, že bych začal od Ježíše, potom co bylo před ním a posléze po něm.

U žádného takového výkladu by neměla chybět alespoň zmínka o vědecky zdůvodněném evolučním vývoji i s tím, že vše věda ještě nevysvětlila.

0 0
možnosti

Vážená autorko. Ten nadpis (čili omyl "učit islám" namísto "učit o islámu") se Vám nepodařil, ale zase Vám zajistil vysokou čtenost ;-).

Já s Vámi souhlasím, tedy pokud Vám správně rozumím. Také tvrdím, že se žádný (tedy ani náš národ) nemusí obávat znásilnění-zneužití zvenčí (například islámem či seznamováním se s ním), pakliže jsou jeho občané správně obeznámeni s vlastní historií, kmenovým náboženstvím a jeho vlivy na historii a současnost vlastního národa, tedy pokud jsou si vědomi vlastních národních hodnot. Jenže, paní autorko, toto je zde v tuto chvíli označováno za oikofobii.:-)

Z vlastního případu vím, že víra či obeznámení se s biblí a vírou a jejich vlivem na historii našeho národa nijak nekontraindikují s klasickým vzděláním. A stejně tak vím, že děti lépe vzdorují zlu, se kterým jsou, adekvátně k věku, obeznámeni, než tomu, o kterém je jim pouze tvrzeno, že je zlem.

Držte se a příště se pokuste lépe formulovat své myšlenky, ať Vás pak Vaši oponenti nemohou chytat na slovíčkaření:-)

1 0
možnosti
Foto

Nechápu, jak vystudovaná pedagožka dokáže napsat takové věci. Na školách se náboženství v ČR jakožto propagace ideologie nevyučuje.  To samé platí v USA. Studenti by měli mít povědomí o všech základních náboženstvích, aby si udělali koherentní obraz, ale až na vyšších stupních. V dnešní době v ČR nikdo nezakazuje věřícím rodičům, aby nechali své děti na faře vyučovat náboženství. Na škole by se ale měli především učit evolučním teoriím, a dalším vědecky ověřeným faktům, jež jsou s náboženstvím většinou v rozporu. Náboženství je součástí naší kulturní tradice, s tím souvisí i  R. Dawkins, a bez jeho znalosti bychom asi nerozuměli dějinám, ale ani řadě uměleckých děl. 

Mást hlavičky malých dětí učením o pekle a očistci atp. je celkem dost frustrující. Raději je nechte svobodně dýchat, rozhodnout se mohou samy, až  naberou vlastního rozumu.

2 0
možnosti

Po přečtení článku jsem se trochu vyděsil. Po přečtení článku jsem trochu nechápal. Po přečtení těch řádků, kterými se autorka představuje pod hodně sympatickou fotografií, mne napadl starý vtip. Když za komunistů rozdělovala komise absolventy lékařské fakulty na umístěnky, poslal předseda komise jednoho aktivního svazáka přímo do do výzkumu. Na údiv přísedícího pak reagoval slovy, že je lépe nic nevyzkoumat, než nevyléčit.

K tématu bylo již řečeno v diskusi téměř vše, takže snad jen to, že Islám by se neměl na škole vyučovat vůbec. Ta učitelka, která to učinila tímto způsobem není statečná, ale řekněme, že jenom zmatená. O náboženstvích by se mělo ve škole vyučovat snad v rámci nějaké občanské nauky, jestli něco takového existuje a to jen historii a principy. A to se vším všudy. S inkvizicí u křesťanství a s důsledky praktikování Koránu v praxi.

4 0
možnosti

Pardon, vyděsil jsem se po přečtení nadpisu. :-)

0 0
možnosti
Foto

R^Já s vámi naprosto souhlasím. Ale obávám se, že jakékoli ťuknutí na náboženství, byť to, na kterém Evropa kulturně stojí, je pro některé jedince ten příslovečný červený hadr a takovými budete nepochybně rozcupována. Budou tak dlouho alergičtí na křesťanství, až je i s jejich milovanými a pověrami nezatíženými dětmi definitivně převálcuje třeba zrovna islám, nebo klidně jiná bezskrupulózní totalita.

2 0
možnosti

K čemu se bránit před jedním náboženstvím když podlehnem jinému.

co se mne týká nepřítelem je víra a náboženství jako takové. nechci nic takového ve svém životě.

1 1
možnosti

Děti pomalu neznají co to byla sametová revoluce, navíc po dětech se chce znalost pomalu všeho chování ve společnosti navíc je kladen důraz umět pracovat s informacemi, tedy když to bude dítě potřebovat tak si to najde v knihovně a nebo na internetu a když bude mít potřeba hlubší znalosti, tak zde může studovat v tomto oboru :-).

1 0
možnosti

hlavní problém je že učitelé jsou ustrašení z toho učit cokoliv od roku 48 dál...

Obvykle dostanete lepší představu o tom co se tady dělo od Šimka a Grossmana než ze školy.

Ty jejich povídky bych zavedl jako povinnou "četbu"... lepší příklady budovatelských keců člověk dnes vidí jen v prohlášení eurokomise a všech těch nadšených budovatelů Evropy.

2 0
možnosti

Povinně přečíst Pohádky tisíce a jedné noci a hned budou doma...

0 0
možnosti
  • Počet článků 18
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1001x
Absolventka Pedagogické fakulty OU a certifikovaná koučka. Vždy pracovala s lidmi - ať už s dospělými během svého managerského působení ve výzkumné agentuře a nebo s dětmi jako učitelka základní školy. V současné době se věnuje své poradenské praxi (učení, rodičovství, výchova, kariérní a osobnostní růst, vztahy, komunikace), působí také jako firemní kouč. Autorsky přispívá do Rodiny a školy a odborně spolupracuje s redakcí časopisu Maminka.

web: http://www.koucink-uceni-seberozvoj.cz

Seznam rubrik