Děkujeme za pochopení.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/082020/26082020CC840C3F085E56BD0491A9CB733B5C6A.jpg)
F55r14a19n26t20i70š15e75k 79K30š83í72r
Lidé jsou úžasní, když mohou svobodně pracovat, žít, tvořit, milovat se, vychovávat děti. Pak funguje ta evoluční strategie, která nám vtiskla etický kodex dobrovolné spolupráce a odmítání násilí. Dnes se nám mnozí lidé snaží namluvit, že násilí je vhodný způsob řešení složitých společenských problémů a dobrovolnou spolupráci zpochybňují a většina lidí tomu bohužel opravdu věří.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/032014/190320148B72FCBD1F625B49D7011BF0CE9F0350.jpg)
A25l43e84n26a 84K56u42l18h76a44v27á
Masové jevy, média, politici a někdy i záležitosti, které by se skoro už daly nazvat i propaganda samozřejmě působí, busieness a reklam nevyjímaje. Ale zároveň působí i tento jemný a přece silný fenomén, na který jsem chtěla upozornit.
P43a85v68e64l 72K66u54r54a36l
Zkuste nasadit ty "dnešní děti" na něco co zvládali v jejich věku lidé 20 generací v minulosti... žalostně selžou.
jde prostě o to že danou činnost dělají od mala a na nic jiného se nespecializují.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/032014/190320148B72FCBD1F625B49D7011BF0CE9F0350.jpg)
A83l48e23n71a 73K37u25l88h83a66v83á
Ano, u dětí druhého stupně základní školy se již není moc čemu divit, ale nemálo maminek bylo zaraženo (a to i když nemají speciální tzv."indigové" děti), jak rychle a dovedně s technikou a vůbec principem počítače pracují děti 2-5 leté, to spadá do tohoto fenoménu okatěji.
To, o čem píšete platí zároveň též a je to mimo téma tohoto článku. Platí to zároveň. To, o čem píšete je dáno tím, že jemnější a pracnější způsoby myšlení a vůbec bytí jsou přebity výtriskem techniky, možností, vjemů apod. A počítačovou technikou se ztrácí řada dovedností mimo jiné i proto, že mysl má pocit, že "co jí proteče, to tam je." Jenže tak to (alespoň ve vybavitelné formě) bohužel nefunguje. Mysl musí být při procesu myšlení koncetrovaná a ne v polohypnotickém stavu. Dnes jsou již i děti, které si myslí, že se naučí jazyk tak, že si jen přeloží slovo či celý text na google překladači, jednou si přečtou a mají to v hlavě. A pak se diví, že v jazyce neprospívají. O problematice citové a i tělesné v rámci konzumní technické společnosti jsem psala v článku "tablety do škol nebo komunitní školy?" Počítače zavrhovat nemusíme (a v tomto článku byly použity jen jako další všeobecně známý příklad), záleží, kolik čemu denně věnujeme času a jak umíme operovat s myslí, emocemi, láskou, tělem, přírodou, energií....Kolektivní ne(vědomí) zároveň "vaří z toho, co zná" (což může pomoci v celospolečenských otázkách, viz článek) a zároveň se učí nové věci (a i to může pomoci i v nejhlubších záležitostech). Je to jen inspirace
- Počet článků 234
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1162x