Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Lidé jsou úžasní, když mohou svobodně pracovat, žít, tvořit, milovat se, vychovávat děti. Pak funguje ta evoluční strategie, která nám vtiskla etický kodex dobrovolné spolupráce a odmítání násilí. Dnes se nám  mnozí lidé snaží namluvit, že násilí je vhodný způsob řešení složitých společenských problémů a dobrovolnou spolupráci zpochybňují  a většina lidí tomu bohužel opravdu věří. R^

1 0
možnosti
Foto

Masové jevy, média, politici a někdy i záležitosti, které by se skoro už daly nazvat i propaganda samozřejmě působí, busieness a reklam nevyjímaje. Ale zároveň působí i tento jemný a přece silný fenomén, na který jsem chtěla upozornit.

0 0
možnosti
PK

P43a85v68e64l 72K66u54r54a36l

25. 5. 2014 22:24

Zkuste nasadit ty "dnešní děti" na něco co zvládali v jejich věku lidé 20 generací v minulosti... žalostně selžou.

jde prostě o to že danou činnost dělají od mala a na nic jiného se nespecializují.

2 0
možnosti
Foto

Ano, u dětí druhého stupně základní školy se již není moc čemu divit, ale nemálo maminek bylo zaraženo (a to i když nemají speciální tzv."indigové" děti), jak rychle a dovedně s technikou a vůbec principem počítače pracují děti 2-5 leté, to spadá do tohoto fenoménu okatěji. 

      To, o čem píšete platí zároveň též a je to mimo téma tohoto článku. Platí to zároveň. To, o čem píšete je dáno tím, že jemnější a pracnější způsoby myšlení a vůbec bytí jsou přebity výtriskem techniky, možností, vjemů apod. A počítačovou technikou se ztrácí řada dovedností mimo jiné i proto, že mysl má pocit, že "co jí proteče, to tam je." Jenže tak to (alespoň ve vybavitelné formě) bohužel nefunguje. Mysl musí být při procesu myšlení koncetrovaná a ne v polohypnotickém stavu. Dnes jsou již i děti, které si myslí, že se naučí jazyk tak, že si jen přeloží slovo či celý text na google překladači, jednou si přečtou a mají to v hlavě. A pak se diví, že v jazyce neprospívají. O problematice citové a i tělesné v rámci konzumní technické společnosti jsem psala v článku "tablety do škol nebo komunitní školy?" Počítače zavrhovat nemusíme (a v tomto článku byly použity jen jako další všeobecně známý příklad), záleží, kolik čemu denně věnujeme času a jak umíme operovat s myslí, emocemi, láskou, tělem, přírodou, energií....Kolektivní ne(vědomí) zároveň "vaří z toho, co zná" (což může pomoci v celospolečenských otázkách, viz článek)  a zároveň se učí nové věci (a i to může pomoci i v nejhlubších záležitostech). Je to jen inspirace V

0 0
možnosti
  • Počet článků 234
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1162x
Učím biologii, chemii, zeměpis, výchovu ke zdravÍ, hudební výchovu, letos i kroužek doprovodné kytary. Zároveň jsem (již jen okrajově) poradcem ve zdravém životním stylu a pro léčbu chronických onemocnění. Zpívám, zajdu občas na mši, zatancovat, miluji hudbu, přírodu, příležitostně medituji, maluji, praktikuji jógu a "vím, že nic nevím". Jsem vděčná za život na Zemi. 

Seznam rubrik