Nenech se očůrat, mladej!!!

Tak by se dalo shrnout poučení takového sympa černocha, kterého mi po peripetiích s illegal taxi poslalo samo nebe :)

Takže čerstvý zážitek s přepravou na letišti JFK New York.

První mě nabral jeden náhončí a dovedl mne k autu – byl milý, přijemný, ptal se, jestli už se mnou domlouvali cenu s kolegou.  Říkal jsem, že ne. Nechal mne naložit zavazadla a potom si mě i posadil na místo spolujezdce :) No, myslím, že si myslel, když už sedí, tak nevstane :) Mám to ale hezké a pohodlné autíčko!!!  Jenže jednak jsem seděl 8 hodin v letadle a jednak mi ukázal nějakou brožurku s cenou na Queens Village. Je to pro info cca 11 mil - takže cca 18 km... Myslím, že se trochu přepočítal, vlastně se dost seknul :)  asi tak 4x. Chtěl 100 dolarů (cca 1900,- Kč).

Nestačil se divit, jak rychle jsem vystřelil z auta a soukal ven všechna zavazadla. Zvláště vtipná je ta mobilní čistička vody. Ale k tomu jindy - je třeba ji taky otestovat.

Potom jsem měl ještě jedno nedorozumění s taxikáři oficiálními – asi si mysleli, že nemám peníze a posílali mne na autobus. Něco jako: "Jo, hošíku, za 2 dolary ani kuře nehrabe, hezky si vem public bus". Už jsem jim nevysvětloval, že se ptám na cenu reálnou. Že tuším, že je to rozhodně méně než 100 doláčů....

Sedl jsem tedy k netu a hledal spojení – našel jsem, ale neměl jízdenku, totiž už bylo pozdě na to si ji opatřit. Zašel jsem tedy k informacím a přeptal se na cenu taxi do lokace hotelu. A teď už notně nabroušený a s rozhodností i pevnou cenou vyrazil znovu na taxi - ůůůůůů zase jiný náhončí....a jak se ke mně měl. Úslužnost sama. Musím podotknout, že když je člověk trochu mimo, je cca 2 hodiny ráno a nemá se na koho obrátit, tak tahle strategie 100% zabírá (no vlastně na takových 95%), nesmí přijet vidlák, jako jsem já :)

Tak jsem se chlapečka rovnou zeptal, kolik by stálo 11 mil. Něco řekl, rovnou jsem mu vpálil 25 dolarů, vypadalo to, že je to na něj málo, ale šel vedle mne ven - nějak jsem nevěděl, že jde se mnou a rovnou jsem vběhl k taxikářům - yellow cab. A znovu stejná otázka. Mezitím si ten náhončí všiml, že jsem jinde, začal mě volat, prý jsem jeho kamarád a jdu s ním. No, tak to tedy ne... Žádný kamarád. A zachránil mě ten černoch. Hrozně milej chlap. Řekl, že 25-30 dolarů je OK, ale cestu mu musí schválit dispečer - ten za chvíli přišel a já už seděl v legálním taxíku a vezl se do hotelu. Sympaťák za volantem mi řekl, že jsou to všechno illegal taxi, byl to takový fajn člověk. Po cestě měl na taxametru 25,9 USD, nechal jsem mu 30. Byl fakt fajn a důrazně mne varoval: "V týhle branži vždy chtěj vědět cenu nejdříve!!!" A tátovsky mě položil ruku na rameno a pevně stiskl ruku. Moc dobrý gesto. Jsem rád, že takoví lidi jsou :)

www stránky projektu: www.praga-haiti.cz

Autor: Jiří Kučera | čtvrtek 30.9.2010 11:46 | karma článku: 19,44 | přečteno: 1306x

Jen těžko uvěřitelný příběh

4.11.2010 v 23:24 | Karma: 20,69

Kontejner

2.11.2010 v 3:28 | Karma: 11,51

Konečně lepší zprávy

25.10.2010 v 15:00 | Karma: 4,28

Haiti - o čem se moc nepíše...