- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
- což ilustruje foto http://devian.cz/2010/vzdelani-versus-zkusenosti/ že po svalnatém rozhodopádném zvolání "nejpopulárnějšího premiéra"
"Předseda vlády rázným krokem předstupuje před novináře: „Ano, udělali jsme vážné rozhodnutí. Chceme podpořit oblast, která je jistě perspektivní!"
se premiér vytratil ... buď na jinou slavnostní švancparádu, či přímo na retych, aby se odlehčil. (chlebíčky nepožil, snad se na závěrečné Gaudeamus vrátí ...)
víte pokud ekonom zůstane účetním a je si vědom, že je jen ten účetní, je dobře. Jakmile se ekonom začne motat do politiky, je zle - vymyslí teorii o všespasitelnosti trhu, jako důsledek jednostranného vzdělání.
Všude v každé oblasti nakonec platí to účetnictví. Potud je Vaše teze uplatněná v jednom z minulých článků pravdivá. Jde o tezi, že ekonomika je jenom jedna.
V Čechách je jeden kardinální problém, že se teprve s důsledky tohoto omylu (všespasitelný trh) budeme muset jako celek seznámit na vlastní kůži zřejmě naplno. Je a bude to hodně drahé.
I v tom školství. Vaše představa, že při plně tržních vztazích ve školství zafunguje ten trh je mylná. Dynamice měnících se požadavků ta teorie už dávno nestačí v čase. Vy jako byste nechtěl vidět, že tam, kde tohle pochopili, tam je nějaký ten řekněme zásah předvídající trendy, úspěčný - pro tu ekonomiku. Jako Vy bohužel v podstatě uvažuje česká pravice. Bude to hodně drahé.
Dnešní stav, kdy má nějakou "univerzitu" každý, není tudíž důsledkem bezplatného školství. Vysokých škol je nyní moc a stát negarantuje jejich úroveň. Národ se zřejmě nestal chytřejším, bylo tedy nutné slevit z nároků na studenty.
Źádná firma nevyhodí zkušeného loajálního racpvníka, který perfektně ovládá sovji práci na úkor levnějšího čerstvého vysokoškoláka. Zkušenosti a vzdělání nejsou ekvivalenty. Vzdělání dává dobrý základ pro rychlejší získávání zkušeností, jejich lepší vyhodnocení a a aplikaci do nových činností.
zamyšlení dobré, dle mého názoru má jeden háček: jsme Češi.. nepochopil jsem, jak je to možné, ale zákony trhu ani ekonomiky u nás jaxi neplatí, takže předpokládám, že by neplatily ani v případě školství.. nevím, jestli je to tím, že jsme tak vypatlaní, nebo tak vy*caní, nebo něčím jiným..
Tedy, že by vysoké školy produkovaly absolventy s takovou znalostí praxe (nikoliv pouze teoretických a často zastaralých pouček), aby dokázali ihned nahradit ony zkušené stávající pracovníky. Sice možná levněji, ale se stejnou produktivitou práce a praktickou znalostí prováděných činností. Je tomu opravdu tak???