- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Problém hlasitosti reklamy se táhne již několik let a televize neposlouchaly své klienty, tedy diváky, kteří jasně dávali najevo názory a naopak bez zardění plnily přání zadavatelů reklamy. Nečinně a vědomě vysílaly reklamy s vyšší hlasitostí než je běžný program. Jistě nic neporušily a reklamní agentury jim dodávaly již hotové spoty, do kterých nesměly zasahovat.
Ve většině domácností ovšem díky tomu vypadá sledování oblíbeného pořadu tak, že když začne jekot sdělující úžasné vlastnosti čehosi, co divák nejspíš ani nepotřebuje, každý ihned začne sahat po dálkovém ovládání a ztišuje, aby za pár minut zase hledal ovladač, protože neslyší, jak jeho pořad pokračuje.
My politici jsme vyslyšeli smutné volání občanů a připravili, projednali a schválili zákon, který to těm televizím zatrhne.
Ale šlo to i jinak. Nemuseli jsme za to všichni platit! Sám jsem před pár měsíci oslovil otevřeným dopisem největší televize a vyzval je, aby dobrovolně sladily hladiny zvuku. Jediné, kdo se k tomuto postavily čelem, byla Česká televize a TV Barrandov. Další televize se vymluvila na zákony a ta čtvrtá se raději ani neozvala. A přeci šlo jen o dobrou vůli, která by potěšila jejich diváky a ukázala, že na ně myslí.
Proto jsme se do toho definitivně museli vložit my politici - zákonodárci.
Místo tohoto rozhodně ne nejpodstatnějšího zákona, jsme mohli komplexně řešit například tolik diskutované volby do rad veřejnoprávních médií, mohli jsme se zamyslet jak inovovat zákony definující jejich činnost. Bohužel a já mám pocit, že tento stav vyhovuje těm, kteří v tom umí chodit a mají vyšlapané a vychozené cestičky! Máme jako politici stále ještě mnoho restů, které jsme nesplnili a nerad bych, aby to skončilo jako s tím vlkem a kozou. Tak, aby občan, který sleduje tento odvěký souboj, dostával jen ten rohlík k opití!
Další články autora |