Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
CAS

cara al sol

21. 9. 2009 23:00
Politika je umění možného

Janota se snaží prosadit, co se prosadit dá a já mám podezření, že naši politici nechali Fischerovu vládu fungovat jenom proto, aby za ně tahala horké brambory z ohně. Představa, že Paroubek, Topolánek, Svoboda a Falmer nechají vládu schválit rozpočet vyrovnaný nebo přebytkový, je ale asi dost utopická. To snad demokraticky ani nejde.

0 0
možnosti
CAS

cara al sol

21. 9. 2009 23:01
Re: Politika je umění možného

Jinak s Vámi ale souhlasím a dal jsem karmu. S Vaším pohledem na věc v zásadě souhlasím.

0 0
možnosti
MB

Milan Brlík

21. 9. 2009 20:44
Reagan a Thatcherová

Reagan a Thatcherová (nikdy nevím, jak se píše:)) udělali to co měli ve své době. Ekonomiku jako celek sice zvedli, ale zároveň neuhlídali rozevírající se majetkové nůžky, které z historické zkušenosti vedou k nestabilitě (tj. nárůstu podpory extremismu, například socialismu). Jak už jsem říkal, liberalismus ano, ale s určitými úpravami.

0 0
možnosti
PZ

PeTaX

21. 9. 2009 21:05
Re: Reagan a Thatcherová

Nerad to píšu takto břitce: rozhodnutí zní socialismus, nebo kapitalismus. Bez příkras a korektivů. Trochu těhotná žena je jistě známé přirovnání. Ale Sociaistický kapitalismus a socialismy s lidskou tváří jsou ukázkové případy trochu těhotné ženy. Obojí má vady. Jedno má vnitřní korektivy, druhé má bezbřehou zvůli. Vyberte si sám, kterému patří to a ono.

0 0
možnosti
JP

sir Humprey

21. 9. 2009 20:33
Státní ouřada nemá mít volební pravo. To by byl fičák!

0 0
možnosti
PZ

PeTaX

21. 9. 2009 21:12
Re: Státní ouřada nemá mít volební pravo. To by byl fičák!

R^ To by byl. Dost s tím souhlasím.

Ale... ségra je cukrářka v jídelně MF a MZV, ergo dělník. Ale úředně je státní zaměstnanec z mých daní - a mám dilema. Ségře bych volební právo ubrat nechtěl - volí dost rozumně, bez ohledu na vlastní pozici po volbách. Ale je čistým konzumentem daní. Mám s tím problém.

0 0
možnosti

martin013

21. 9. 2009 19:40
2 věci

Jen 2 drobné připomínky. Pokud seškrtáte tu úřednickou hydru, ti lidi vám okamžitě napadají na Úřady práce a podporu v nezaměstnanosti. Mnozí z nich časem do sociálního systému dávek. Takže tady bych skokové řešení nehledal. Pak tu máme třeba dálnice a silnice. Jde na ně 96 mld.. Jenomže.... Když na ně nepůjde určitý objem financí, nenatáhou se další zdroje z EU. Pokrachují stavební firmy a dodavatelé a zase budete mít ty lidi na Úřadech práce. Ano, někteří třeba mohou začít podnikat, živit se jiným oborem nebo vyhrát ve Sportce. Ale většina vám bude zatěžovat systém. Takže všechny problémy nemají jenom vámi předkládaná jednoduchá řešení. Zvažte jenom to, jaký bude výpadek plateb na zdravotní a sociální pojištění a jaká bude zátěž státu, který to za tyto lidi bude časem platit. Tím neříkám neoptimalizovat, ale pokud to půjde, tak s rozumem....

0 0
možnosti
PZ

PeTaX

21. 9. 2009 19:53
Re: 2 věci

Pane, primární není systém. Primární mají být lidé, kteří v tom systému musí žít.

0 0
možnosti
Q

qwdkl

21. 9. 2009 19:20
EU

A proč mají v normálních zemích daně vyší?

0 0
možnosti
PZ

PeTaX

21. 9. 2009 19:54
Re: EU

Asi málo studujete statistiku...

0 0
možnosti
KM

kvetuska

21. 9. 2009 19:13
Pane učiteli,

můžete mi prozradit o kolik jste jako podnikatel okradl stát na daních vy?? Ó pardón ve vašem případě se tomu říká optimalizace. Takže kolik příjmů a výdajů jste "optimalizoval" ? ;-D 

0 0
možnosti
T

tromi

21. 9. 2009 18:58
no vidš Kadle, karma

R^

0 0
možnosti
MB

Milan Brlík

21. 9. 2009 18:17
znovu levice vs. pravice

Znovu se tu rozpoutala debata "levice" vs. "pravice", či "regulace" vs. "liberalismus". Liberalismus je přirozený stav věcí, to snad nikdo vyvracet nebude. A taky snad nikdo nebude vyvracet to, že s liberalismem hrozí určité nebezpečí toho, že se projeví určité negativní stránky lidského charakteru, které mohou občas přerůst do obludných rozměrů (např. banky v USA). Přestože s sebou liberalismus nese spoustu problémů, jsou to stále problémy relativně detailní, které se dají řešit kosmetickými úpravami systému (přiměřenou regulací). Žádný socialismus či silná levice nic nevyřeší. (A propos, co je vlastně levice dneska?) Ruku v ruce s liberalismem (rozuměj: s v o b o d a), jdou i problémy tohoto systému, což ovšem neznamená, že bychom jej měli nahrazovat něčím, co už tolikrát zkrachovalo, tj. státní socialismus (jinými slovy Sluneční stát či Utopia) :-). Toš já enom tak jako ... :)

0 0
možnosti
D

da.rock

21. 9. 2009 18:19
Re: znovu levice vs. pravice

Mnozí ortodoxní liberálové však za socialismus považují i ty nezbytné regulace. To je potom těžká jakákoliv diskuze.

0 0
možnosti
N

Novotnak

21. 9. 2009 18:10
Obávám se, že jste trochu přestřelil

škrtit státní výdaje a úřednický aparát sice není špatná myšlenka, ale obávám se, že by to na pokrytí schodku zdaleka nestačilo. Chělo by to nějaká konkrétní čísla ze státního rozpočtu.

0 0
možnosti
KK

Karel Kříž

21. 9. 2009 18:48
Re: Obávám se, že jste trochu přestřelil

Snižovat nesmyslné výdaje a počty úředníků by stačilo velmi bohatě.

0 0
možnosti
K

kuba78

21. 9. 2009 17:41
idea asi neni spatna

ale ta forma..

a pritom stacilo rict ze Janota s Fiserem jsou sice daleko lepsi vlada nez ODS nebo nedejboze komunisti, ale mohli byt vetsi reznici a v soucasne situaci si dupnout daleko vic. nu?

Janota neni blbec, taky by nejradsi zkratil prebujele socialni davky a vi ze cast ourednicke pakaze zahriva zidle uplne zbytecne. Jenze takovymhle vecem se rika vitezstvi z rozumu - ciste ekonomicky spravny balicek by proste pres snemovnu neprosel, proto jsou tam ustupky politikum a oni ted naoko delaji drahoty. Kdyby zalezelo ciste na vlade bez toho aby to musel schvalit parlament, to bysme asi vsichni cumeli kde vsude se da usetrit.. lepsi neco nez nic, kdo chce moc nema nic, lepsi vrabec v hrsti nez holub na strese..

0 0
možnosti
O

OpalenySpoluobcan

21. 9. 2009 17:57
Re: idea asi neni spatna

Janota s Fiserem jsou komousi - takze lepsi nebudou nikdy!!!

0 0
možnosti