Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
D

distinguishable

30. 6. 2010 10:57
Korupce

Totalni vymiteni korupce by dle meho nazoru odstranilo schodek statniho rozpoctu a jeste by neco zbylo na splaceni casti dluhu, za naslednych 20 let bychom byli schopni se dostat do stavu, kdy dluh by byl roven NULE a mohli bychom "zacit znovu".

Toto se vsak nejspise nikdy nestane ponevadz zijeme ve state kdy jeden "ojebava" druheho, toto tvrzeni plati bohuzel obecne. Takze pokud nova vlada bude bojovat s korupci, odstrani ji tak max. 5% a zbytek vezme skryte s kapes vsech obcanu, treba se vsem co je volili po 4ech letech rozsviti :-)

0 0
možnosti
MF

manas1008

28. 6. 2010 11:45
Daň z daně

Ještě jste zapomněl, že DPH platíme i z daně spotřební a silniční, kteréžto jsou součástí PHM či jakěhokoli jiného výrobku. (chybí zvracející smajlík)

0 0
možnosti
VH

Stará kára

28. 6. 2010 11:21
No jo

My nic. My muzikanti. Jako Řekové. Kdypak vyjdeme do ulic, abychom ekonomickou situaci "vylepšili" rabováním?

Všechny psavce, kteří se rozčilují nad výší rozpočtu či schodku prosím, aby sdělili, na kterých položkách státního rozpočtu lze ušetřit, kolik a jakým opatřením.

Pro línější vypisuji ty základní položky (některé "přeložené", aby bylo lépe rozumět): důchody (29,1 %), sociální dávky a nezaměst. (7,7 %), stavební spoření a připojištění (1,6 %), platy zaměstnanců vč pojistného (8,6 %), transfer krajům (10,7 %), pojistné za "státní pojištěnce" (4,2 %), EU (2,7 %), státní dluh (4,6 %), běžný chod státu (30,5 % - tj. 355 mld.).

Moc rád se poučím, kde lze ušetřit 200 mld. a jakými opatřeními.  Netušíte? Pak chápu vaši kritiku. Nejsnáze kritizuje ten, kdo o věci nic neví.

0 0
možnosti
PK

Paeris Kiran

28. 6. 2010 13:36
Re: No jo

No doufám že pokud se oběví v ulicích RABUJÍCÍ davy tak stát povolá armádu vyzbrojenou ostrou municí.

Nevadí mi protesty které si jenom někde  pochodují. Ale pokud je rozbytá jediná výloha nebo shoří jediné auto stává se celý dav regulérním terčem pro ostrou střelbu.

0 0
možnosti
VH

Stará kára

28. 6. 2010 11:00
Jen malý dotaz

Slyšel jste někdy o inflaci? Víte, že inflace od roku 1994 do roku 2009 činila 220 % (že tedy ceny v průměru vzrostly 2,2 x, resp. hodnota peněž poklesla na zhruba 45 %.  Pro cca 2,5% inflaci letos je tedy celkový nárůst cen od roku 1994 226 %. Takže rozpočtu  432 mld. v roce 1994 odpovídá (má stejnou hodnotu) 976 mld. letos. Takže ten nárůst není až tak zrůdný, zejména když si uvědomíme, že podstatnou část rozpočtu tvoří důchody, které rostou rychleji než inflace (nové rostou s růstem mezd, které rostly mnohem rychleji než inflace; staré jsou valorizovány nepatrně víc, než činí inflace).  Takže žádný nesmyslný nárůst rozpočtu se nekonal.

Tak to dopadá, když se rozčilují lidé nad skutečnostmi, které neumí posoudit. Ale vaše rozhořčení bylo vynikající.

PS: Vůbec netvrdím, že nelze nic ušetřit (a bude to potřeba) - např. zvýšením cen jízdného ve veřejné dopravě na jejich reálnou hodnotu - na dotacích ušetříme minimálně (stát + kraje) 8 mld.

0 0
možnosti
KK

Karel Kříž

28. 6. 2010 11:14
Re: Jen malý dotaz

Už jsem se k tomu vyjádřil níže.

0 0
možnosti

Dr No

28. 6. 2010 10:32
Problém je v tom

že naše společnost už je rozdělena - na jedné straně jou blbci, kteří si musím vydělávat na svoji obživu prací, kteří musí počítat každou korunu, jestli si může dovolit něco koupit a kteří jou POVINNI dodžovat i zákony, které NEJDOU POCHOPIT, ale jejichž NEZNALOST NEOMLOUVÁ. Na druhé straně je stále rostoucí masa lidí, kteří nic užitečného nedělají, ale mají na své straně ZÁKONY a represivní aparát, kterým můžou donutit ty druhé je živit. Tihle všichni natahují ruku do naší kapsy a kdykoliv chtějí víc, tak si jen upraví zákony. A dokonce se nemusí omezovat jen na to, o co se jim podaří oloupit dnešní generaci, můžou pomocí vypůjčování peněz olupovat i ty, kteří se ještě ani nenarodili. Tohle nemůžou změnit žádné volby. "Volí" se jen nepatrná část lidí, kteří můžou rozhodovat o našich penězích, protože mnohonásobně víc těchto lidí sedí v byrokratickém státním aparátu a "volí" se jen mezi sebou navzájem.

0 0
možnosti

rezjir rezjir

28. 6. 2010 10:50
Re: Problém je v tom

A proč se domníváte, že práce je něco, co ti ostatní potřebují, naopak pro ostatní ti pracující představují riziko. Práce škodí zdraví, že ano? Např.

0 0
možnosti
LK

Lidynka

28. 6. 2010 10:17
reakce

p.Kříž , moc děkuji za Vaše úpřimná slova. Můžu jen podepsat.R^

0 0
možnosti
KK

Karel Kříž

28. 6. 2010 10:19
Re: reakce

Díky.

0 0
možnosti
JZ

Jakub Zezula

28. 6. 2010 10:09
reakce

Souhlasím, také si myslím, že jestliže chce stát šetřit, má začít u sebe, u svých výdajů a nespravedlivého přerozdělování. Naprosto odmítám tvrzení, že stát musí šetřit, ale začíná u zvyšování daní a nejrůznějších poplatků. To jde mimo definici pojmu ,,šetřit". V tomto případě nikdo nešetří. Budující se koalice toto hodlá dělat a to, co jste napsal o Nečasovi s citací jeho nešťastného výroku, je také pravda, že tím dal najevo pohrdání vůči daňovým poplatkům. Spíš odmítl přiznat, že ve státním aparátu se nikomu šetřit nechce. 

0 0
možnosti
KK

Karel Kříž

28. 6. 2010 10:16
Re: reakce

Kardinální otázka je, proč se nechce?

0 0
možnosti

petr66

28. 6. 2010 10:09
Já bych s inflaci za minimální nepovažoval

Od roku 94 je tuším větší než 70%. Je to trochu mimo téma, ale přeji všem úspěšné spoření na důchod.

0 0
možnosti
KK

Karel Kříž

28. 6. 2010 10:15
Re: Já bych s inflaci za minimální nepovažoval

Jo, ta špička s tím spořením na důchod je dobrá :o) Co se týče té inflace, myslím, že to nebude takové číslo, ale i tak by její podstatou bylo zvyšování cen energií a daňové zátěže. Tedy oboje z produkce státních úředníků, tedy i těch co sedí v dozorčích radách například ČEZu.

0 0
možnosti
R

Re.pe.te

28. 6. 2010 10:08
V mnohém s Vámi souhlasím a

proto KARMA!

Na druhou stranu si ale myslím, že pouhým škrtáním a šetřením se vše vyřešit nedá. Pokud zvolím jako příměr rodinu, která si chce koupit dům nebo pořídit vozidlo, může buď začít šetřit nebo..... zvýší příjmy, obvykle provede kombinací obojího.

Zvýšením příjmů však nemyslím neustálé nové a nesmyslné daně, které platí těch pár co nemají jinou možnost.

Zajímalo by mne, proč se nešlape po krku různým melouchářům a "bezpapírovým" dodavatelům , kteří státu neodvedou ani korunu a  zle topí těm, co se živí poctivě. Proč se nezdaní příjmy např. prostitutek, různých pokoutných opravářů aut, podomních montérů a údržbářů počítačů, všelijakých trhovců,......

0 0
možnosti
1

1absolutus

28. 6. 2010 10:07
Daně.

Platíte málo! Stát potřebuje víc! Demokracie není zadarmo! DPH 25%, daň z příjmu 44% apod. :-)

0 0
možnosti