Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

juvel

31. 1. 2008 10:04
Co s trhem ideí - jeden návrh jak začít

Autor blogu říká: svět je svobodným trhem ideí. Domnívám se, že je tomu tak proto, že nedokonalý člověk je schopen klamat nejen druhé, ale klame především sám sebe. Chyba začala na někde na začátku a základní lidské omyly se táhnou historií až dodnes. Jako mimořádnou linii jdouci lidskými dějinami vidím tu, jež vyvrcholila Ježíšem Kristem, původcem křesťanství. Žádná jiná náboženská soustava nemá takový základ jako křesťanství. Příchod J.K. byl předpověděn a očekáván více než 1500 let, byly vykonány kroky k jeho příchodu, které byly zaznamenány a uskutečněny na  skutečných místech na zemi, v historických dobách v souvislosti i s historicky doloženými osobami a byla objasněna i nezbytnost a účel jeho příchodu. Proto pro ty, kdo hledají odpověď na základní lidské otázky je křesťanství hodné nejvyšší pozornosti a vše co se ho týká je napsáno v Bibli.  Protože lidé klamou hlavně sami sebe, má křesťanství množství odrůd.  Křesťanství je cesta, která nás skrze Krista vede k Bohu. pokračování

0 0
možnosti

juvel

31. 1. 2008 10:39
Re: Co s trhem ideí - jeden návrh jak začít

pokračování: Je to poznávání a přibližování se k Bohu, neboli jeho hledání  a získávání jeho pohledu na věci. Je to duchovní disciplína a je to cesta poctivosti, pravdy, spravedlnosti, moudrosti.  Vlastnosti které jsme schopni projevovat, ale které jako nedokonalí se musíme učit prostřednictvím J.Krista a také jeho prostřednictvím jsou nám odpouštěny  chyby, nebo-li hříchy, kterých se dopouštíme. J.Kristus říká - uctíváme pravdou a duchem - křesťanství nepotřebuje žádná posvátná místa, posvátné předměty, posvátné dny, svaté instituce, svatou třídu kněží. Jediný prostředník mezi Bohem a lidmi je J.Kristus. Bůh nepřijímá instituce nebo organisace, ale jednotlivce. Je to smysluplná životní cesta, vyžaduje poctivost, rozum, vytrvalost, obětavost a velkou opatrnost a duchovní bdělost. Člověk neoklame nikoho tak snadno, jako sám sebe. Ale neexistuje hodnotnější cesta a  cíl - je to produktivní život, prospěšný druhým i nám samým a vede k získání věčného života.  

0 0
možnosti

Sněhulák

31. 1. 2008 8:51
Člověk dobrý versus člověk padlý

Existuje víra, že člověk je tvor dokonalý a dobrý, že jen díky nevzdělanosti a nedostatku příležitostí nemůže plně rozvinout své dobré vlastnosti, které jaksi samozřejmě použije k dobru lidského společenství R^

A pak se člověk setkává s realitou, že je tvor velmi nedokonalý, ačkoliv se to snaží skrývat a pracuje na svém zdokonalení.  Chce konat dobro a občas se mu to i daří, ale nedokáže v sobě překonat převažující sobectví a podvědomé tíhnutí ke zlému. RvMnoho ví a přesto nechápe

Ano, jsme jenom lidé. Se svými klady a zápory, každý jedinečnou osobností, obdarovanou nadáním a schopnostmi. Ale nikdy v sobě sami nedokážeme naplnit prázdné místo, kam patří Bůh a jeho láska V

0 0
možnosti
G

Grush

31. 1. 2008 6:15
Sice je pravda že

"Tím se pro postmoderního člověka stává skutečným problémem rozhodnout,

jak svět doopravdy vypadá, čím svět a život skutečně jsou." Ale vědět že něco nevím a hledat vyhovující odpověď je dle mého mnohem lepší než prostě pohodlně věřit něčemu co má v sobě děr víc jak ementál ... :-)

0 0
možnosti

Paul Kreuz

31. 1. 2008 8:28
Re: Sice je pravda že

"Hledat vyhovující odpověď, než prostě pohodlně věřit..." ano, máte pravdu, svoboda k hledání je nutným předpokladem lidské svobody celkové a také důležitým předpokladem k nalezení smysluplné odpovědi - ale, upřímně řečeno, kolik lidí dnes znáte, kteří tuto svou dějinami a předky danou svobodu použijí a kolik jich právě "pohodlně věří" právě převládajícímu názoru?? Není těch hledajících (i přes onu svobodu) menšina?

0 0
možnosti
SS

Karboxyl

31. 1. 2008 1:14
Jedině dobře

Zaplať pán Bůh (!), že si člověk může vybrat ten svůj pohled na svět a na věci ho přesahující, než pouze ten, který nám nabízela katolická církev. Samozřejmě, že mít vlastní víru mohl mít člověk i v dobách nejhlubší rekatolizace, ale veřejně se k němu hlásat bylo nemožné, nehledě na to, že díky všudypřítomné a mocné církve dotat se k jiným zdrojům bylo krajně obtížné.

0 0
možnosti