Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IV

Ivo Vašíček

12. 1. 2008 20:48
Tenhle pohled musí

při důkladné a důsledné analýze zcela logicky dojít k poznání, že hmota není elementární. Projevy hmoty totiž nelze vměstnat do bezrozměrného bodu, což je však pro dodržení kontinuity fyzikálního systému zcela nutné. Seriozní vědec nutně dojde k závěru, že hmota musí mít nějakou nehmotnou strukturu. Když dospěje k tomuto závěru, nutně vzniká otázka: Když je hmota vytvořena z nehmoty, může být z nehmoty vytvořeno i něco jiného nehmotného.

0 0
možnosti

pavel

10. 1. 2008 20:47
Tak teď jsem trochu mimo

Autor píše o Naturalismum zatímco pan rezjir o Naturismu. Přiznám se, že mi to od začátku bylo nějaké divné, páč jsem měl za to, že Naturalizmus je něco jako Nudismus. Nebo Naturismus je Nudismus? Fakt jsem z toho jelen :-)

0 0
možnosti

Paul Kreuz

10. 1. 2008 23:21
Re: Tak teď jsem trochu mimo

Naturalismus je filozofický směr. Viz :http://de.wikipedia.org/wiki/Naturalismus_(Philosophie)

0 0
možnosti

Kolombo

10. 1. 2008 18:07
Ale z toho,

že jsme proti Vesmíru nepatrní a pravděpodobně ho nikdy nepochopíme ani nepoznáme nevyplývá, že by musel být stvořen, že existuje věčný duch nebo cokoli podobného. Člověk je prostě jedno ze zvířat na planete Zemi, výjimečné, ale z hlediska Vesmíru nicotný prášek. A smysl čemukoli může přisoudit jenom někdo, kdo si sebe uvědomuje a hodnotí okolí a trendy podle toho, jak mu konvenují. Co mu pomáhá, je dobré, plusové, co brzdí a škodí, je minusové. Jiní tvorové by mohli mít pohled na Dobro a Zlo dost opačný.

0 0
možnosti

pavel

10. 1. 2008 18:47
Re: Ale z toho,

Ovšem, ale zároveň z toho nevyplývá ani opak. Jak jsem psal v poznámce na minulý autorův blog, filozofie je věda, která vymýšlí nerozhodnutelné otázky :-)

Kurnik, já na to kápnul, až mě to samotného překvapilo.

0 0
možnosti

Kolombo

10. 1. 2008 18:00
Můžu být klidně

i naturalista, ale nejsem ani humanista, ani materialista.Z tvrzení, že neexistuje nic než hmota nikterak neplyne, že je všechno vysvětlitelné. Od Maxwellových rovnic k řešení složitých systémů je po čertech daleko. Pokud chcete modelovat třeba chování elektronu v počítači, tak k tomu použijete model obsahující astronomické číslo těchto elektronů. Na detailní simulaci chování  vesmíru, i kdybyste znal všechny zákony, byste potřeboval stroj mnohonásobně větší než vesmír sám, nebo minimálně jeho identickou kopii.  Takže matematika, fyzika, chemie, biochemie a vůbec tyto vědy mají úžasný praktický význam, ale jde jen o sofistikované techniky výpočtů. Dokonalejší než sčot, ale v principu stejné. Člověk bude v poznávání vždycky omezen svou minulostí, jeho mozek se vyvinul aby mu pomohl přežít, rozpoznat zvířata, odhadovat jejich pohyb, předvídat  a pamatovat si. Pro elektron nemáme model. A použití modelů vzniklých přirozeně vývojem /jiné nemáme/ přináší a bude přinášet problémy.

0 0
možnosti

Paul Kreuz

10. 1. 2008 23:43
Re: Můžu být klidně

"Člověk bude v poznávání vždycky omezen svou minulostí, jeho mozek se vyvinul aby mu pomohl přežít...", to je zajímavá myšlenka,co jste napsal, věděl jste, že nad tím si stýskal už Darwin? Budu o tom psát v příští úvaze o nihilismu ...

0 0
možnosti

ellukas

10. 1. 2008 17:38
Nepřepsal jste se

Nechtěl jste hovořit o naturismu jako o počátku. O tom už ale psal italský filozof Patricius Belgus Diaconus (1264-1306), který obhajoval tézi, že lidské myšlení je determinováno faktem, že přicházíme na svět nazí. A teprve poté se zahalujeme. Díky tomu existují různá vnitřní pnutí organismu, který tak nemůže najít tu správnou tepelnou rovnováhu. Z teto tělesné nerovnovážnosti pak plyne naše nerovnážnost duchovní a naše neustálé oscilování mezi dobrem a zlem.

0 0
možnosti

Paul Kreuz

10. 1. 2008 17:57
Re: Nepřepsal jste se

Máte samozřejmě pravdu, psát o naturalismu jako o počátku je zavádějící, já jsem to myslel spíš jako počátek mojí cesty po význačných směrech filozofického myšlení. Viz můj pvní /soukromý/ blog.

0 0
možnosti

Jarda

10. 1. 2008 17:29
Vyše úvahy zůstaly na úrovni poznání z roku 1904.

Například ještě ani Minkowského časoprostor se v nich vůbec nepromítá.

To je ovšem přímá cesta k marxismu.

0 0
možnosti