Děkujeme za pochopení.
maxipes Fík
...
pokus, jen zkouším, jestli to vezme azbuku:
За Сталина!
Semper2
nedávno jsem viděl "Šlechtičnu" na nádraží v Písku
a za chvíli přijel i Štokr z budějcké výtopny. U nás, v našem zaostalým a reakcionářským kraji, jezdila parní trakce až skoro do počátku 80. let (asi nejdéle v topírně Klatovy ), navzdory oficiálnímu usnesení ÚV KSČ...
Dolchu, víš že má stát ve strategických reservách údajně zakonzervovaných několik parních lokomotiv (ř. 556 -Štokry)? Až všechno ( třebas za tý kríze) klikne a nebude nafta, tak je možná eště vytáhnou - uvidíme. Jé, já se těším.... Jó - a ta kríze, to zas je velkej a cennej dárek s. Vobamy nám všem. Von se nezdá, ale s. Stalina už začíná dotahovat. http://res.claritatis.cz/?id=2973
dolch
Re: nedávno jsem viděl "Šlechtičnu" na nádraží v Písku
Ahoj Sempere, tak to mě těší, že jsi taky znalec páry. Jo, v létě 82 jsem se byl podívat v Plzni a v Klatovech. V plzni ještě jezdily dva štokři a stál tam odstavenej nulkovej albatrost, už v dost žalostnám stavu. V klatovech jsem žádnou zatopenou mašinu neviděl, ale stálo tam pár bulíků a kremáků. Z Klatov mám i pár fotek. V roce 81 jsem se taky dostal do Zdic. Stálo tam asi odhadem 30 mašin, připravených k likvidaci. Hrozný pohled.
O těch strategických rezervách jsem taky slyšel, ale přijde mi, že to jsou spíš fámy. Něco takovýho snad existovalo v Rusku a na Ukrajině, ale poslední dobou to prý rozprodávají. Na druhou stranu štokrů a kremáků je zachovaných docela dost. Kdyby přišla opravdová krize, šly by určitě ještě použít.
Vikina
Tak, dolchu,
docela jsem si počet. I diskuze mi přišla velmi výživná. Ze starých dobrých dob bych zavedl jeden dobrý obyčej - aby si takové diskuze povinně přečetly holky od 20 do 40, aby do svých hlav dostaly také něco rozumnějšího, než Steellovou, knedlíky, kreditky a tak. Konec konců, prospělo by to jim, nám a možná i železnicím. Jenom si nejsem jist, jestli některé vůbec vědí, co to je lokoška, příp. soudruh Stalin, ale tady by to zjistily.
Jojo, víš že Pohádky o mašinkách byla moje první knížka pod stromečkem? Ani nevím, jestli ji mám schovanou. Inu, nač taky, hoši čtou nejvejš sms.
dolch
Re: Tak, dolchu,
Ahoj Vikino. Pohádky o mašinkách jsou u nás samozřejmě povinná četba, stejně jako "Mašinka Tomáš a jeho přátelé". Jinak kdybys je chtěl z nostalgie znovu zakoupit, vím, kde je mají.
handour
Suchar, jo?!
ale kdež...náhodou jsem se fakt pobavila...do Ruské řiti byla cesta dlouhá a nekonečná, protáhli nás celým trávicím systém než nás pustili na svobodu. Amerika nám umožnila gutalax a jiné výhody moderní doby...takže shrnuto..teď je určitě líp než bylo
SID09
Co tím chtěl básník říci ?
Nejspíš to, že opravdu píše hlavně hlouposti a proto nemá smysl na to moc reagovat. Tyto články se asi opravdu nemůžou brát vážně.
všd
Ještě k těm lokomotivám
476.0 měla nejvyšší dovolenou rychlost 100 km/h. Koncepčně zastaralejší, těžší a "žravější" 498.0 jezdily až 120 km/h a navíc mnohem spolehlivěji. Navíc se připravovala řada jednodušších rychlíkových lokomotiv 498.1 a univerzálních 477.0 a 464.2, které se taktéž v běžném provozu osvědčily lépe. Přesto jich bylo vyrobeno relativně málo, neboť se počítalo s postupným převzetím vlády novými trakcemi.
Politické hledisko však úřadovalo i v jiných věcech na železnici. Nejdéle se v provozu udržely lokomotivy vyráběné až po Únoru (477.0 a 556.0), i když také prvorepublikové 534.0 (vyráběné i po válce), 524.1 (jedna z nejkrásnějších řad) a 433.0 z doby těsně po válce. Naopak mnohem dříve dojezdily německé 555.0, které byly mnohem vyspělejší než řada 534.0, a to nemluvím o vozidlech vyrobených pro Slovenský štát. To se opakovalo i po Listopadu, kdy ČD urychleně vyřadily sovětské stroje T679.1/781 a primárně pro SSSR vyráběné T669.1/771.
dolch
Re: Ještě k těm lokomotivám
No jo, ale albatrosy byly zase o něco těžší. 476.0 neměla ambice na rychlíkovou lokomotivu. Byl to zkrátka jenom pokus vyrobit hospodárnější lokomotivu, než byl v dané době standard. Proč se povedl i nepovedl jsme rozebrali, myslím, už dostatečně a nemá cenu s tím čtenáře dál unavovat.
Jinak je zajímavé, že za jednu z nejkrásnějších považujete 524.1. Inu, proč ne, to je dost subjektivní záležitost. Určitě ještě někdy něco o mašinkách dám, tak se příležitostně zastavte
všd
Politicky souhlas, železnici však nerozumíte
Pokud bychom se drželi čísla 2420 koňských sil, znamenalo by to 1780 kW, a tedy více, než měly pozdější sériově vyráběné lokomotivy dieselové, ať už v Československu (nejvíce cca 1400 kW dnešní řada 754), nebo v Sovětském svazu (dnešní řada 781). Elektrické lokomotivy však, a to již od první sériově vyráběné řady E499.0, dnes 140, stále ji lze při troše štěstí potkat v běžném provozu v Olomoci nebo u soukromých dopravců, se této lokomotivě výkonově vyrovnaly a dokonce ji i předčily.
Problém stojí jinde. 476.0 je oproti mnohem výkonnějším lokomotivám německé konstukce drobeček. Navíc je koncipovaná jako univerzální, a to není pro parní lokomotivy tak vysokého výkonu zrovna typické. Daného výkonu sice dosahovat mohla, avšak potřebovala k tomu podmínky, které by mohla mít pouze, pokud by vozila mezinárodní expresy nebo uranové transporty, navíc nadstandardní údržbu a nejlépe třímužnou osádku elitních strojvůdců. Pro tento účel však byla relativně pomalá.
- Počet článků 167
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2177x