Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RF

maxipes Fík

8. 9. 2009 21:18
...

pokus, jen zkouším, jestli to vezme azbuku:

За Сталина!

;-D

0 0
možnosti
RF

maxipes Fík

8. 9. 2009 21:18
Re: ...

tak nic, vem to čert

0 0
možnosti
S

Semper2

9. 7. 2009 22:59
nedávno jsem viděl "Šlechtičnu" na nádraží v Písku

 a za chvíli přijel i Štokr z budějcké výtopny. U nás, v našem zaostalým  a reakcionářským kraji, jezdila parní trakce až skoro do počátku 80. let (asi nejdéle v topírně Klatovy ), navzdory oficiálnímu usnesení ÚV KSČ...

 Dolchu, víš že má stát ve strategických reservách údajně zakonzervovaných několik parních lokomotiv (ř. 556 -Štokry)?  Až všechno ( třebas za tý kríze) klikne a nebude nafta, tak je možná eště vytáhnou - uvidíme. Jé, já se těším.... Jó - a ta kríze, to zas je velkej a cennej dárek s. Vobamy nám všem. Von se nezdá, ale s. Stalina už  začíná  dotahovat.                                                                                                                                                                                                                                                                  http://res.claritatis.cz/?id=2973

http://res.claritatis.cz/?id=3005

http://res.claritatis.cz/?m=33&mm=1

0 0
možnosti
PK

dolch

9. 7. 2009 23:34
Re: nedávno jsem viděl "Šlechtičnu" na nádraží v Písku

Ahoj Sempere, tak to mě těší, že jsi taky znalec páry. Jo, v létě 82 jsem se byl podívat v Plzni a v Klatovech. V plzni ještě jezdily dva štokři a stál tam odstavenej nulkovej albatrost, už v dost žalostnám stavu. V klatovech jsem žádnou zatopenou mašinu neviděl, ale stálo tam pár bulíků a kremáků. Z Klatov mám i pár fotek. V roce 81 jsem se taky dostal do Zdic. Stálo tam asi odhadem 30 mašin, připravených k likvidaci. Hrozný pohled.

O těch strategických rezervách jsem taky slyšel, ale přijde mi, že to jsou spíš fámy. Něco takovýho snad existovalo v Rusku a na Ukrajině, ale poslední dobou to prý rozprodávají. Na druhou stranu štokrů a kremáků je zachovaných docela dost. Kdyby přišla opravdová krize, šly by určitě ještě použít.

0 0
možnosti
V

Vikina

23. 6. 2009 1:45
Tak, dolchu,

docela jsem si počet. I diskuze mi přišla velmi výživná. Ze starých dobrých dob bych zavedl jeden dobrý obyčej - aby si takové diskuze povinně přečetly holky od 20 do 40, aby do svých hlav dostaly také něco rozumnějšího, než Steellovou, knedlíky, kreditky a tak. Konec konců, prospělo by to jim, nám a možná i železnicím. Jenom si nejsem jist, jestli některé vůbec vědí, co to je lokoška, příp. soudruh Stalin, ale tady by to zjistily.

Jojo, víš že Pohádky o mašinkách byla moje první knížka pod stromečkem? Ani nevím, jestli ji mám schovanou. Inu, nač taky, hoši čtou nejvejš sms.

0 0
možnosti
PK

dolch

23. 6. 2009 9:46
Re: Tak, dolchu,

Ahoj Vikino. Pohádky o mašinkách jsou u nás samozřejmě povinná četba, stejně jako "Mašinka Tomáš a jeho přátelé". Jinak kdybys je chtěl z nostalgie znovu zakoupit, vím, kde je mají.

0 0
možnosti
HN

handour

23. 6. 2009 0:05
Suchar, jo?!

;-D ale kdež...náhodou jsem se fakt pobavilaR^...do Ruské řiti byla cesta dlouhá a nekonečná, protáhli nás celým trávicím systém než nás pustili na svobodu. Amerika nám umožnila gutalax a jiné výhody moderní doby...takže shrnuto..teď je určitě líp než bylo;-D;-)

0 0
možnosti
PK

dolch

23. 6. 2009 9:43
Re: Suchar, jo?!

Díky Hani. :-)

0 0
možnosti
ZK

SID09

22. 6. 2009 21:51
Co tím chtěl básník říci ?

 Nejspíš to, že opravdu píše hlavně hlouposti a proto nemá smysl na to moc reagovat. Tyto články se asi opravdu nemůžou brát vážně. ;-D!!

0 0
možnosti
VD

všd

22. 6. 2009 21:03
Ještě k těm lokomotivám

476.0 měla nejvyšší dovolenou rychlost 100 km/h. Koncepčně zastaralejší, těžší a "žravější" 498.0 jezdily až 120 km/h a navíc mnohem spolehlivěji. Navíc se připravovala řada jednodušších rychlíkových lokomotiv 498.1 a univerzálních 477.0 a 464.2, které se taktéž v běžném provozu osvědčily lépe. Přesto jich bylo vyrobeno relativně málo, neboť se počítalo s postupným převzetím vlády novými trakcemi.

Politické hledisko však úřadovalo i v jiných věcech na železnici. Nejdéle se v provozu udržely lokomotivy vyráběné až po Únoru (477.0 a 556.0), i když také prvorepublikové 534.0 (vyráběné i po válce), 524.1 (jedna z nejkrásnějších řad) a 433.0 z doby těsně po válce. Naopak mnohem dříve dojezdily německé 555.0, které byly mnohem vyspělejší než řada 534.0, a to nemluvím o vozidlech vyrobených pro Slovenský štát. To se opakovalo i po Listopadu, kdy ČD urychleně vyřadily sovětské stroje T679.1/781 a primárně pro SSSR vyráběné T669.1/771.

0 0
možnosti
PK

dolch

22. 6. 2009 21:45
Re: Ještě k těm lokomotivám

No jo, ale albatrosy byly zase o něco těžší. 476.0 neměla ambice na rychlíkovou lokomotivu. Byl to zkrátka jenom pokus vyrobit hospodárnější lokomotivu, než byl v dané době standard. Proč se povedl i nepovedl jsme rozebrali, myslím, už dostatečně a nemá cenu s tím čtenáře dál unavovat.

Jinak je zajímavé, že za jednu z nejkrásnějších považujete 524.1. Inu, proč ne, to je dost subjektivní záležitost. Určitě ještě někdy něco o mašinkách dám, tak se příležitostně zastavte :-)

0 0
možnosti
VD

všd

22. 6. 2009 20:52
Politicky souhlas, železnici však nerozumíte

Pokud bychom se drželi čísla 2420 koňských sil, znamenalo by to 1780 kW, a tedy více, než měly pozdější sériově vyráběné lokomotivy dieselové, ať už v Československu (nejvíce cca 1400 kW dnešní řada 754), nebo v Sovětském svazu (dnešní řada 781). Elektrické lokomotivy však, a to již od první sériově vyráběné řady E499.0, dnes 140, stále ji lze při troše štěstí potkat v běžném provozu v Olomoci nebo u soukromých dopravců, se této lokomotivě výkonově vyrovnaly a dokonce ji i předčily.

Problém stojí jinde. 476.0 je oproti mnohem výkonnějším lokomotivám německé konstukce drobeček. Navíc je koncipovaná jako univerzální, a to není pro parní lokomotivy tak vysokého výkonu zrovna typické. Daného výkonu sice dosahovat mohla, avšak potřebovala k tomu podmínky, které by mohla mít pouze, pokud by vozila mezinárodní expresy nebo uranové transporty, navíc nadstandardní údržbu a nejlépe třímužnou osádku elitních strojvůdců. Pro tento účel však byla relativně pomalá.

0 0
možnosti
  • Počet článků 167
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2177x
Nedávno mi bylo dvacet. Nadělal se kolem toho docela humbuk, později tomu začali říkat sametová revoluce. Teď se živím jako programátor-guru s vedlejší funkcí "Viktor Čistič". To znamená, že likviduji škody, které napáchali jiní. Kdo likviduje škody po mně, to opravdu netuším. Jo, a v diskusích už nevystupuji pod nickem dolch, ani pod žádným jiným.