Děkujeme za pochopení.
A20l36e47n69a 33K14ř73e89h39o24t73o21v83á
Sice jsem chtěla napsat, proč mi leccos nešlo udělat přes internetbanking, proč jsem musela na pobočku banky, a proč ani na ní to nešlo na 1. dobrou - a blábláblá jak panu Z. Matuškovi, tak panu P. Zahrádkovi,( k těm tel. budkám jsem si hezky "pokecala") a i dalším, leč někde jsem napsala něco nevhodného, takže příspěvek byl zrušen.
Napsala jsem evidentně nějaký nevhodný názor, páč vulgární jsem nebyla. A že i to docela umím.
P76e76p92a 24Z22a77h16r10á75d88k94a
Co má společného digitalizace Vaší banky s ministrem pro digitalizaci? A bez urážky ale, pokud byste polovinu času, který jste strávila psaním blogu věnovala průzkumu internetového bankovnictví KB, tak zjistíte, že vše co popisujete jde zařídit z PC bez návštěvy banky. Jen si říkám, jak jste přežila rušení telefonních budek
M31o14j35m43í39r 77R21o90d37e15n
Je i otázka, jestli budete pro banku zajímavý klient, a nakonec to nespadne opět na bedra státu a omezování svobody nás všech, skrze další byrokratické příkazy, jež budou následně vytvářet další náklady pro banky a firmy a tím třeba odpočitatelné položky, tak že systém bude opět finančně robustnější a požadovat po státu další kompenzace, anebo platit sociální služby vtom to směru. Stát pak nebude mít finance na robustní sociální systém ... .
Je to krásný příklad cesty do pekel, kam jsme se vydali, jen aby lidská práva, části populace ... .
P45a54v10e98l 47Č29e84r90m94á30k
Promiňte, ale co má ministr Bartoš společného s KB, potažmo bankami, telefonními operátory, a soukromými společnostmi vůbec?
A55l71e65n37a 65K42ř59e78h51o92t42o57v89á
Tvorbu zákonů, které spíš omezují než umožňují.
Ale inu ano - s mými problémy s digitalizací KB nic, což ovšem i říkám...
M18o52j47m83í94r 52R47o50d52e61n
Tady je to spíše o tom to: 10,8 mil. lidí versus x tisíc, jež to budou natvrdo chtít jinak.
Stát je potřeba řídit ekonomicky, přehledně a k tomu navíc je potřeba, ne tak zavádět nové aplikace a elektronizace, ale propojovat historické softwarové platformy, někde z počátku 90. let i dříve.
Narozdíl od Pobaltských států nezačínáme na zelené louce, ale máme historickou cestu, kde se elektronizace zaváděla podle potřeb podniků, JZD, státních institucí a bank.
Jaké problémy byly z přechodu MS DOS, na Windows, a to ještě část firem měla vlastní aplikace a vývoj. Navíc platforma byla omezována výkonem procesorů, pamětí, a úložnou pamětí.
Další úskalí jsou a byly, aplikace a jejich standardy formátů, Word, PDF ... , kde vývoj a překonávání limitů hardware, zaváděl nové nástroje a docházelo k změnám a přechodům na nave formáty mnohdy bez zpětné kompatibility. To je značný a fatální problém pro dlouhodobější vedení agend, typicky generačních cyklech, tedy osobních, účetních, státních, firemních agend.
Následně se celá platforma rozvíjela na Windows, a byla zde i snaha obcí, přecházet na Linux.
Pak přišla epocha androidu a chytrých mobilů, jež navíc rozvíjené chaoticky a pro nové řady mobilů, a jedince jež mobil používají, jen na několik funkcí.
Nemají za sebou cestu, vývoj pro běh složitých agend a komunikací. To pak nutí vytvářet další softwarové vrstvy, anebo, vytvořit ekosystém na zelené louce, což je ekonomická a lidská sebevražda.
Navíc se zde "zahazuje" rozvinutý a zaběhnutý ekosystém, který není jen pro občany a jejich hry či sociální sítě, ale pro podniky, stát atd. Tím je prostředí Windows a aplikace a databáze Office, třeba Word, ale i patřičné hardware a jeho výkon ... .
Vlastně to celé reprezentuje epochu, orientace jen na občany a prospěch jedinců, jež vytvářejí udržitelnost pozic vládnoucích politiků, jež se navíc generačně střídají, nikoliv na hodnoty, a to co tvoří páteř naší společenské existence, tedy firmy, instituce ... .
M55o40j32m92í24r 73R57o30d19e80n
Chtěl bych vidět, jak architekt s inženýry simuluje stavbu jaderné elektrárny na androidu.
Android a chytré mobily, prostě není tak vyspělá a rozvinutá platforma, aby bylo možné sem přenést prostředí a běh agend, a navíc nejslabším článkem bude vždy člověk.
Zde by měla platit úměra, náklady a dosažitelnost, tedy uchopitelnost pro určitou část populace. Nejsme v socialismu, aby stát utíral zadel všem, zde se má vytvořit ekosystém tak jako za dob mocnářství a 1. republiky, a to v různých všeobecně prospěšných spolcích.
Moje praktická lékařka, stará škola, tak některým pacientům pomáhala s jejich agendou a psala dokumenty na p. stroji pro úřady. Bylo docela tragické sledovat, jak ji vnucují lékařské aplikace, agendy, k tomu potřeba neustálých aktualizací, a placení externích dodavatelů a správy, nehledě hardware. Co teprve přechod na propojování agend s ministerstvy a úřady.
Zaměstnavatel už po mně chtěl v letech 1996, posílat denní elektronické závěrky, po telefonní lince, kde bylo tuším 26 kib. a To zde byl ještě MS DOS.
Navíc tady chybí cit pro celek, společnost a druhé, jež nemají stejné myšlení ... .
M67i49l59a48n 96Š76ť96a27s42t49n44ý
Internetové bankovnictví je dnes už zcela běžné a kdo nemá chytrý telefon (nebo ho k tomu nechce používat), může s důvěrou použít PC. Nevěřím, že by tak zaběhnutá banka, jako KB neměla spolehlivý SW (sám jsem ho kdysi jako OSVČ dlouho používal). Navíc s digitalizací komerčních bank nemá stát nic společného. Takže ten problém bude spíše u vás.
A71l86e64n90a 56K10ř45e89h47o56t78o12v20á
No zklamu Vás, u mne ten problém fakt není. Byla jsem v KB už 3 x abych mohla jak použít na autorizaci toliko sms (když nemám chytrýho founa) a pak ještě jednou, abych změnila platbu SIPO na přímé inkaso. Nešlo. To bylo na zmíněný přímý příkaz, který mi udělal osobní bankéř, vytiskl, růčo jsem podepsala atd.
A inu ano, tohle vidím jako problém KB, které platím za vedení účtu. Nikoli jako problém "státní" digitalizace.
A opět inu ano - je můj problém, že jsem dosud nezměnila banku...
M20a95r43t49i45n 14I92r71e33i76n
Za to, že něco neumíte, opravdu ministr Bartoš nemůže.
A31l68e91n98a 85K27ř55e29h18o13t27o82v53á
To bezesporu ne. Ale když to neumí ani ti, kteří jsou za to placeni?, resp. neumí to jejich systém?
- Počet článků 96
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1775x