Děkujeme za pochopení.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/072023/06072023FB84F0C8D565EC0797B54EF7B729ABCA.jpg)
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/072023/06072023FB84F0C8D565EC0797B54EF7B729ABCA.jpg)
A92l45e77n72a 38K47ř29e16h59o89t49o22v31á
Sice jsem chtěla napsat, proč mi leccos nešlo udělat přes internetbanking, proč jsem musela na pobočku banky, a proč ani na ní to nešlo na 1. dobrou - a blábláblá jak panu Z. Matuškovi, tak panu P. Zahrádkovi,( k těm tel. budkám jsem si hezky "pokecala") a i dalším, leč někde jsem napsala něco nevhodného, takže příspěvek byl zrušen.
Napsala jsem evidentně nějaký nevhodný názor, páč vulgární jsem nebyla. A že i to docela umím.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102016/06102016E5E7EAA9AA6DCFA490656DE81147FE42.jpg)
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/102016/06102016E5E7EAA9AA6DCFA490656DE81147FE42.jpg)
P70e23p87a 90Z84a25h18r45á25d76k74a
Co má společného digitalizace Vaší banky s ministrem pro digitalizaci? A bez urážky ale, pokud byste polovinu času, který jste strávila psaním blogu věnovala průzkumu internetového bankovnictví KB, tak zjistíte, že vše co popisujete jde zařídit z PC bez návštěvy banky. Jen si říkám, jak jste přežila rušení telefonních budek
M52o32j44m87í17r 18R32o46d55e42n
Je i otázka, jestli budete pro banku zajímavý klient, a nakonec to nespadne opět na bedra státu a omezování svobody nás všech, skrze další byrokratické příkazy, jež budou následně vytvářet další náklady pro banky a firmy a tím třeba odpočitatelné položky, tak že systém bude opět finančně robustnější a požadovat po státu další kompenzace, anebo platit sociální služby vtom to směru. Stát pak nebude mít finance na robustní sociální systém ... .
Je to krásný příklad cesty do pekel, kam jsme se vydali, jen aby lidská práva, části populace ... .
P88e23t66r 96K16r18o83p24á26č15e88k
Promiňte, ale co má ministr Bartoš společného s KB, potažmo bankami, telefonními operátory, a soukromými společnostmi vůbec?
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/072023/06072023FB84F0C8D565EC0797B54EF7B729ABCA.jpg)
A59l63e44n32a 14K72ř84e81h23o93t33o56v86á
Tvorbu zákonů, které spíš omezují než umožňují.
Ale inu ano - s mými problémy s digitalizací KB nic, což ovšem i říkám...
M65o30j46m77í89r 96R89o57d89e71n
Tady je to spíše o tom to: 10,8 mil. lidí versus x tisíc, jež to budou natvrdo chtít jinak.
Stát je potřeba řídit ekonomicky, přehledně a k tomu navíc je potřeba, ne tak zavádět nové aplikace a elektronizace, ale propojovat historické softwarové platformy, někde z počátku 90. let i dříve.
Narozdíl od Pobaltských států nezačínáme na zelené louce, ale máme historickou cestu, kde se elektronizace zaváděla podle potřeb podniků, JZD, státních institucí a bank.
Jaké problémy byly z přechodu MS DOS, na Windows, a to ještě část firem měla vlastní aplikace a vývoj. Navíc platforma byla omezována výkonem procesorů, pamětí, a úložnou pamětí.
Další úskalí jsou a byly, aplikace a jejich standardy formátů, Word, PDF ... , kde vývoj a překonávání limitů hardware, zaváděl nové nástroje a docházelo k změnám a přechodům na nave formáty mnohdy bez zpětné kompatibility. To je značný a fatální problém pro dlouhodobější vedení agend, typicky generačních cyklech, tedy osobních, účetních, státních, firemních agend.
Následně se celá platforma rozvíjela na Windows, a byla zde i snaha obcí, přecházet na Linux.
Pak přišla epocha androidu a chytrých mobilů, jež navíc rozvíjené chaoticky a pro nové řady mobilů, a jedince jež mobil používají, jen na několik funkcí.
Nemají za sebou cestu, vývoj pro běh složitých agend a komunikací. To pak nutí vytvářet další softwarové vrstvy, anebo, vytvořit ekosystém na zelené louce, což je ekonomická a lidská sebevražda.
Navíc se zde "zahazuje" rozvinutý a zaběhnutý ekosystém, který není jen pro občany a jejich hry či sociální sítě, ale pro podniky, stát atd. Tím je prostředí Windows a aplikace a databáze Office, třeba Word, ale i patřičné hardware a jeho výkon ... .
Vlastně to celé reprezentuje epochu, orientace jen na občany a prospěch jedinců, jež vytvářejí udržitelnost pozic vládnoucích politiků, jež se navíc generačně střídají, nikoliv na hodnoty, a to co tvoří páteř naší společenské existence, tedy firmy, instituce ... .
M81o10j31m92í78r 17R34o31d98e71n
Chtěl bych vidět, jak architekt s inženýry simuluje stavbu jaderné elektrárny na androidu.
Android a chytré mobily, prostě není tak vyspělá a rozvinutá platforma, aby bylo možné sem přenést prostředí a běh agend, a navíc nejslabším článkem bude vždy člověk.
Zde by měla platit úměra, náklady a dosažitelnost, tedy uchopitelnost pro určitou část populace. Nejsme v socialismu, aby stát utíral zadel všem, zde se má vytvořit ekosystém tak jako za dob mocnářství a 1. republiky, a to v různých všeobecně prospěšných spolcích.
Moje praktická lékařka, stará škola, tak některým pacientům pomáhala s jejich agendou a psala dokumenty na p. stroji pro úřady. Bylo docela tragické sledovat, jak ji vnucují lékařské aplikace, agendy, k tomu potřeba neustálých aktualizací, a placení externích dodavatelů a správy, nehledě hardware. Co teprve přechod na propojování agend s ministerstvy a úřady.
Zaměstnavatel už po mně chtěl v letech 1996, posílat denní elektronické závěrky, po telefonní lince, kde bylo tuším 26 kib. a To zde byl ještě MS DOS.
Navíc tady chybí cit pro celek, společnost a druhé, jež nemají stejné myšlení ... .
M84i92l67a10n 64Š12ť44a46s64t41n47ý
Internetové bankovnictví je dnes už zcela běžné a kdo nemá chytrý telefon (nebo ho k tomu nechce používat), může s důvěrou použít PC. Nevěřím, že by tak zaběhnutá banka, jako KB neměla spolehlivý SW (sám jsem ho kdysi jako OSVČ dlouho používal). Navíc s digitalizací komerčních bank nemá stát nic společného. Takže ten problém bude spíše u vás.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/072023/06072023FB84F0C8D565EC0797B54EF7B729ABCA.jpg)
A64l65e78n41a 85K70ř16e33h28o25t41o68v90á
No zklamu Vás, u mne ten problém fakt není. Byla jsem v KB už 3 x abych mohla jak použít na autorizaci toliko sms (když nemám chytrýho founa) a pak ještě jednou, abych změnila platbu SIPO na přímé inkaso. Nešlo. To bylo na zmíněný přímý příkaz, který mi udělal osobní bankéř, vytiskl, růčo jsem podepsala atd.
A inu ano, tohle vidím jako problém KB, které platím za vedení účtu. Nikoli jako problém "státní" digitalizace.
A opět inu ano - je můj problém, že jsem dosud nezměnila banku...
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/112022/08112022FA86F41708749D2DB8334BEAF30A8F23.jpg)
M61a31r82t79i15n 74I87r72e33i84n
Za to, že něco neumíte, opravdu ministr Bartoš nemůže.
![Foto](http://1gr.cz/data/ipas/avatar/072023/06072023FB84F0C8D565EC0797B54EF7B729ABCA.jpg)
A11l71e61n46a 22K87ř61e52h91o57t34o27v44á
To bezesporu ne. Ale když to neumí ani ti, kteří jsou za to placeni?, resp. neumí to jejich systém?
- Počet článků 92
- Celková karma 22,49
- Průměrná čtenost 1761x