Buď logistika, nebo Vánoce

Letos úplně prvně jsem skočila na reklamu, která se ukázala klamavou. Poslední listopadový týden byla v televizi reklama (Lidl) na něco, co bych eventuálně chtěla – pro sebe i 2čata (= 2/3 svých dcer).

Tak jsem hned 01. 12. poslala objednávku - jistěže mám mejlem potvrzeno, že toho dne přijata - s tím, že Lidl sliboval „doručení do 5 pracovních dní“. Den na to jsem obdržela druhý mejl, že ano – doručení 7. prosince.

A protože moje objednávka byla „dobírka, doručení na danou adresu“ – čili domů, tak jsem měla připravené téměř 3 litry peněz a vyhlížela doručovatele. Česká pošta tu jezdí mezi 10. a 11. hodinou – no a tak jsem po 13. hoďce posílala Lidl-eshopu mejla, že jsem nedostala.

Dostala jsem něco mejlových logistických odpovědí – jako že přijato pod číslem, generováno automaticky, má odpověď tudíž nehrozí.

Pak jsem podobná avíza dostala sms – možná odpověď rovněž nehrozila.

Až jsem asi 10. 12. dostala mejl „Skvělá zpráva“ – a že mi balík odeslali. Odepsala jsem, že skvělá zpráva by to byla 03. 12., ale 10. 12. mají skluz, nicméně inu ano, chci to do 20. 12., takže v poho; čekám a zaplatím, neb chci.

Pak jsem 13. 12. (přesně klidně dohledám, mám touto "korespondencí "zaneřádění mejl v archivu...) dostala sms od PPL, že mi to doručí mezi 16. – 18. hodinou. Takže jsem zjistila, že doručovatelem zásilky je PPL.  Což bylo v 11,44 hodin téhož dne. A od té doby čekám.

Dostala jsem mezi tím pár sms a mejlů – že to mám uložené v balíkárně PPL . Na sms jak od PPL, tak od balíkárny (parcelshop) nelze odpovědět, odpovědět nelze ani řidiči PPL, co tu měl druhdy mezi 16. – 18. hodinou bejt. Telefon nereaguje, resp. odpověď na sms  PPL ukazuje neplatný příjemce.

Tak jsem mezitím zapátrala a po několika mejlech (v nichž jsem vysvětlovala: - objednala jsem si domů, ne do PPL - úložiště; nemám možnost se do PPL parcelshopu dostat jinak než taxíkem, dovezte domů – jak objednáno, které jsem poslala jak Lidl-eshopu, tak PPL, tak i úložišti PPL parcelshopu) jsem zjistila, že logistika funguje výborně. Už jsem dostala třetí sms za 10 dní, s výzvou, že vyzvednout dnes naposled.

V archivu mejlu mám narváno svými odpověďmi, resp. upozorněními i žádostmi, poslanými kvůli své objednávce z 01. 12. 2017. Na sliby: doručíme do 5 pracovních dní; doručíme na místo dodání; doručíme…blá blá blá.

Jo hele – jsou Vánoce.

Děsně práce.

Nestíháme.

 Když nestíháte – neslibujte.

A já se znovu omlouvám Lidl-eshopu, že má objednávka za 2734 koruny, která je od 13. 12. v nějakém tom parcelshopu téměř dva kiláky od mého bydla, se Vám zítra vrátí.

Není to jen o principu (zaplaceno dodání domů), je to i o tom, že balík vážící 12, 85 kg nepotáhnu ani omylem. Ani kdyby mi bylo o 40 let míň. (Ostatně proto jsem objednala dodání domů a nešla si ho toho 01. 12. koupit do zdejšího Lídlu…)

Víte – doručování pošty v prosinci jste (a teď míním jednoznačně soukromého dodavatele PPL) -  logisticky fakt nezvládli.

Buď si nasmlouvejte míň objednávek, nebo přiberte víc brigádníků, nebo se postarejte o placené přesčasy.

Anebo nechte (při váze 13kilového balíku, který si myslíte, že stařence dodat domů je pro Vás větší problém, než pro ni vyzvednutí) možnost odpovědět na sms.

I tak Vám všem přeji pohodové Vánoce a zdraví do roku 2018.

 Logistika je dobrá, když funguje. Jinak zkuste vedle logistiky i vstřícnost.

Autor: Alena Křehotová | středa 20.12.2017 13:44 | karma článku: 22,97 | přečteno: 793x