- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak teda koukam............to je uplne neuveritelne! Tak a ted jsem uz precetla vsechny Vase clanky! Piste dal, at se mam na co tesit!
Tady na Floride jsou lide ochotni si vystat i hodinu na sve oblibene jidlo pred restauraci,nez se tam uvolni mistecko pro ne,je to zajimave,ale je to tak. Kazdy American ma svoji oblibenou restauraci a nezameni ji za zadnou jinou,maji pekelnou trpelivost. Ja se o to take pokousela,ale nevydrzela jsem to dyl jak dvacet minut,pak jsem utekla do jine. Amici jsou v tomhle moooc trpelivi a tak cekaji,cekaji a cekaji...V Anglii jsme nikdy nebyla,ale musi to byt narez,co? Moc pekny clanek,vyborne se to cte,jen tak dale,uz se tesim na dalsi! Zdravim ze slunne Floridy!
Ahojky, zdravím na slunnou Floridu. To je příjemné překvápko!
Ještě k těm frontám, nechci to škatulkovat, ale myslím, že Angličanům fronty také zase tak nevadí. Někdy jsou tak dlouhé a oni si tam v klidu stojí.. Já si neumím představit sebe, obrátila bych se směrem k východu a prchala bych..
Mějte se krásně..Jana
Já přidám pohled z částečně druhé strany. Před nějakým rokem jsem na internetu padl na nabídku takového inspektora pro jednu občerstvovací společnost působící v ČR. Měl jsem tehdy trochu víc času, řekl jsem si, že bude nějaká činnost a sranda a i trochu peněz nebude k zahození. Přihlásil jsem se, zdárně jsem absolvoval internetový kurs, taky se tam měly sledovat takové věci jako oční kontakt, úsměv, čistota provozovny, doba čekání a taky potom systém, jak udělat z kontroly zápis. Z částečně druhé strany to byl pohled proto, že poslední kontakt s nimi byl ten, kdy jsem obdržel blahopřání k absolvovanému kursu a k započetí kariéry inspektora. Už ani neví, jestli jsem po několika měsících nečinnosti z jejich strany spolupráci s nimi vypověděl nebo ne. Třeba už zítra po letech nečinnosti mně přijde mail "proveďte kontrolu v Ostravě v té a té provozovně na tamté ulici" ...... ještě že investice tady do toho znamenala jen nějaké hodiny strávené na internetu a pár napsaných mailů....
Kdysi jsem pracoval v jednom nadnárodním hotelovém řetězci v Praze a tam jsme měli tyto "kontroly kvality" 2x do roka. Zápis výsledků čítal zhruba 200 stran a některá hodnocení jsou vyložené perly.Navíc se vše nahrávalo na skrytý magnetofon. Všechny ty "oční kontakty" "did you enjoy your stay?" .atd. znám moc dobře. Mimochodem jeden z důvodů, proč tam již nepracuji. Rozbory a projednávání se zaměstnanci byly velice důkladné a postihy značné. Máte naprostou pravdu v tom, že nikoho nezajímaly okolnosti a situace, při které hodnocení probíhalo. Například se stalo, že v okamžiku, kdy jsem měl u pultu 10 hostů jsem kontrolorku, která telefonovala z pokoje a chtěla rezervovat vstupenky do divadla, slušně odkázal na concierge. Chyba! Hosta nesmíme v žádném případě nikdy nikam odkazovat a vše osobně vyřídit. A na závěr perla z mého hodnocení : "Recepční se usmíval, ale nemyslel to upřímě."
To je přesné, nikoho nezajímaly okolnosti a situace, při které hodnocení probíhá. Mohla bych o těchto situacích psát donekonečna. Kdyby probíhaly dvakrát ročně, vůbec bych si nestěžovala. U nás probíhají tak dvakrát do měsíce. Poznámky k hodnocení jsou někdy takové, že nevím, jestli se smát nebo plakat.
Ta perla z Vašeho hodnocení- Vy jste se vážně neusmíval upřímně?
V ČR to probíhá i oficiálně, například bankovní domy tuto kontrolu svých zaměstnanců používají úplně běžně...
Zajímavé je, že z pohledu zákazníka kontroly doporučujete a z pohledu zaměstnance se Vám velmi nelíbí. Mohu Vás utěšit, že toto probíhá i v ČR ne tak oficiálně s papírováním. Známý vlastní bar, tak tam občas pošle nějakého kamaráda na "kontrolu".