- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na vyřešení problému je nejtěžší jeho definice, a tak se zeptal sám sebe: "Čo je to vlastně taká korupce?" Zavzpomínal, jak ještě jako lobbista (za kterého se před vstupem do politiky sám prohlašoval - více zde) protlačil přehlasování veta prezidenta Klause, díky čemuž se dnes do paliv musí přidávat víc biosložky, a brzy odpověď našel. Korupce je uplácení těch, kteří rozhodují. A hned jak na to přišel, vymyslel i způsob, jak se takové korupce, která je vlastně dost drahá, zbavit.
Nejprve zamával s možností korupce spojené s dotacemi. Proto o dotacích rozhoduje jeden z jejich největších příjemců - on sám. A rozhodně nemá potřebu někoho korumpovat.
Dalším resortem, kde podle médií bují korupce, je doprava. Určil, že se ministr dopravy rozhodl odstoupit, a na jeho místo sehnal odborníka, který s tím má velkou zkušenost. Od teď bude o největších státem zadávaných investičních stavbách rozhodovat ředitel jedné z největších stavebních firem. Takový "uvolněný ministr". Proč by ho někdo korumpoval - nebude to potřeba = korupce odpadne.
Další v pořadí by mohla být obrana. Místo ministra-herce Stropnického nastoupí zřejmě někdo z managementu Steyr-Daimler-Puch (Pandury) nebo SAAB (Gripeny). A na zdravotnictví někdo z výrobců léčiv či zdravotních přístrojů, ne?
Tímto způsobem bude korupce odstraněna a ano, bude líp. Otázka je, jestli nám všem, nebo jen vybraným jedincům...
Další články autora |
Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...