Děkujeme za pochopení.
sodekcz
Peníze by byly
na ledacos, pokud by přestali s porcováním medvěda ve svůj prospěch.
MS-fanousek
:-/
Jojo D1-čka. mimochodem taky už u vás opravili díry po poslední zimě? U nás je právě teď lepí ......
Michal007
A co na to památkáři?
S takovou přijdeme o vzácný unikát - nejdelší schody na světě. Zelení by příslušné úseky D1 měli protlačit za Národní kulturní památku a ušetříme všichni (ať to stojí, co to stojí).
alex hart
Umění hospodařit
Oprávněné požadavky měst a obcí je prostě potřeba postupně řešit, to je celé. A je taky na městech, zda je pro ně důležitější dát velký díl rozpočtu do radnicční budovy a kanceláří městských papalášů (která by klidně mohla sloužit ještě 10 let dál, jak je) a do vydláždění pěší zóny kolem náměsní a budování krásného "Švýcarska" v centru měst a nebo to vrazit nejdřív do silnic, aby se lidi ve městě nedusili.
.
Tenhle přiblblý proces probíhá už nejméně 20 let a nevidím, že by sama města stavěla prioritu výstavby silnic nějak vysoko. A je vcelku jedno, zda jde o Prahu, Třebíč či Havlíčkův Brod. Spíše si vymýšlejí spoustu projektů, které nejsou nezbytné ani urgentní, za spoustu peněz a pak křičí, "Státe, dej nám peníze na silnice!!!"
.
Je to jako by majitel rodinného domku udělal nejdříve omítky ale nechal neopravenou střechu, aby do těch omítek co nejvíce teklo. Nebo jako byste z rodinného rozpočtu řešili na prvním místě barevnou televizi do obýváku a své hobby a neměli přitom na boty.
alex hart
Re: Umění hospodařit
A to ještě v mnoha městech hospodaří takovým způsobem, že nejdříve nacpou velké peníze do oprav a rekonstrukcí veřejných budov, ty pak za hubičku prodají kamarádům a pak si je za těžké milióny od nich pronajímají tu na radnici, tam na polokliniku a podobně. Prostě Kocourkov. Tak se nedivte, že zrovna na silniční obchvat vašeho města nejsou peníze.
alex hart
Vyhozené peníze
Celá plánovaná oprava a rozšíření D1 o 1,5 metru je nesmysl a vyhozené peníze s mizivým přínosem pro občany i pro řidiče.
.
Pokud se chce rozšířit D1 na třípruh, a nejsou na to peníze, tak rozšíření jen o metr a půl nic nevyřeší, mosty a nájezdy se nechají být, a za čas se to bude muset stejně dělat znovu. A příště se řada prací bude muset financovat zase znovu při druhém rozšiřování (zábor silnice, skrývka zeminy, terénní úpravy, finální úpravy povrchu, svodidla a řada dalších věcí, které se vždy vyplatí dělat na ráz a nikoliv nadvakrát. To už je lepší udělat jen několik krátkých úseků, kde to nejvíc pálí, pořádně , pěkně na 3 pruhy, včetně kvalitního povrchu, rozšíření mostů apod. a ostatní části nechat, jak jsou na další období, kdy se udělá další kousek. A mezitím může D1 přitom dál sloužit. To co plánují, je jen černá díra na peníze s nulovým efektem.
alex hart
Re: Vyhozené peníze
A když už chtějí utrácet miliardy, tak ať staví například D11 kolem Hradce, kde je to potřeba rozhodně víc. Nebo D3 kolem Tábora či kolem Budějovic, nebo D8 kolem Velemína a co já vím, kde všude, apod. Těch relativně krátkých úseků, kde to výrazně pomůže, je docela dost. Takže velkoakce na D1, kde se jen utratí peníze a stejně se nic zásadně nezmění, je naprostá ptákovina. Samozřejmě pro stavební firmy bezva kšeft, ale pro řidiče a občany v podstatě na nic. Je to jen ukázka toho, jak se u nás blbě rozhazují veřejné peníze na věci, které nepřinesou žádný velký efekt.
5x zabanovany Pusher
...
Radeji opravovat nez stavet bezkoncepcni kratke useky, navzajem nenavazujici za premrstene ceny.
alex hart
Re: ...
Ty ceny jsou přemrštěné vždycky, ale to je věc nefungujícího (resp. zkorumpovaného) státního dozoru.
.
Jiná věc je vhodnost volby investic. A další věc je že investice na výstavbu jsou jiné peníze, než na opravy. Tady se budou investiční peníze rvát do oprav, a aby se neřeklo že je to jen oprava, tak to na každé straně rozšíří o metr a půl, ale stejně nepřidají další pruh. K čemu to je? Ať z oprav financují opravy (nemusí přeci být celá D1 příští rok hotová), a ať z investic staví smysluplné nové věci. Tady jde o to, žýe obě položky (tj opravy i investice) seškrtají a pak vyhodí 25 miliard za něco, co za ty prachy nepřinese téměř žádný efekt. A takové turecké hospodaření je na draka...
Paeris Kiran
...
Úžasné... nejsou peníze ani na údržbu infrastruktury současné a vy chcete stavět ještě "další důležité stavby"?
Z čeho pak budete udržovat ty nové stavby a ještě to co se mělo udržovat už před 20 lety (D1)?
Stát by měl zcela ukončit veškerou výstavbu nových úseků a prostě se alespoň snažit udržovat ty staré (ale ani na kompletní údržbu všeho nemá peníze) tak je prostě třeba stanovit kterou část infrastruktury neudržovat.
alex hart
Re: ...
No vono je spíš potřeba ve státních zakázkách tolik nekrást a ony by ty peníze byly. Taky bych chtěl vidět, jak funguje státní dozor investora při stavbě a opravách dálnic a silnic. To by jistě taky bylo na blití. A tak bychom mohli pokračovat ještě dále.
- Počet článků 108
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1702x