Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RC

sodekcz

22. 9. 2011 10:41
Peníze by byly

na ledacos, pokud by přestali s porcováním medvěda ve svůj prospěch.

0 0
možnosti
M

MS-fanousek

22. 9. 2011 7:50
:-/

Jojo D1-čka. mimochodem taky už u vás opravili díry po poslední zimě? U nás je právě teď lepí ......

0 0
možnosti
MS

Michal007

21. 9. 2011 19:01
A co na to památkáři?

S takovou přijdeme o vzácný unikát - nejdelší schody na světě. Zelení by příslušné úseky D1 měli protlačit za Národní kulturní památku a ušetříme všichni (ať to stojí, co to stojí).

1 0
možnosti
AH

alex hart

21. 9. 2011 15:57
Umění hospodařit

Oprávněné požadavky měst a obcí je prostě potřeba postupně řešit, to je celé. A je taky na městech, zda je pro ně důležitější dát velký díl rozpočtu do radnicční budovy a kanceláří městských papalášů (která by klidně mohla sloužit ještě 10 let dál, jak je) a do vydláždění pěší zóny kolem náměsní a budování krásného "Švýcarska" v centru měst a nebo to vrazit nejdřív do silnic, aby se lidi ve městě nedusili. 

.

Tenhle přiblblý proces probíhá už nejméně 20 let a nevidím, že by sama města stavěla prioritu výstavby silnic nějak vysoko. A je vcelku jedno, zda jde o Prahu, Třebíč či Havlíčkův Brod. Spíše si vymýšlejí spoustu projektů, které nejsou nezbytné ani urgentní,  za spoustu peněz a pak křičí, "Státe, dej nám peníze na silnice!!!"

.

Je to jako by majitel rodinného domku udělal nejdříve omítky ale nechal neopravenou střechu, aby do těch omítek co nejvíce teklo. Nebo jako byste z rodinného rozpočtu řešili na prvním místě barevnou televizi do obýváku a své hobby a neměli přitom na boty.

0 0
možnosti
AH

alex hart

21. 9. 2011 16:02
Re: Umění hospodařit

A to ještě v mnoha městech hospodaří takovým způsobem, že nejdříve nacpou velké peníze do oprav a rekonstrukcí veřejných budov, ty pak za hubičku prodají kamarádům a pak si je za těžké milióny od nich pronajímají tu na radnici, tam na polokliniku a podobně. Prostě Kocourkov. Tak se nedivte, že zrovna na silniční obchvat vašeho města nejsou peníze.

0 0
možnosti
AH

alex hart

21. 9. 2011 15:33
Vyhozené peníze

Celá plánovaná oprava a rozšíření D1 o 1,5 metru je nesmysl a vyhozené peníze s mizivým přínosem pro občany i pro řidiče. 

.

Pokud se chce rozšířit D1 na třípruh, a nejsou na to peníze, tak rozšíření jen o metr a půl nic nevyřeší, mosty a nájezdy se nechají být, a za čas se to bude muset stejně dělat znovu. A příště se řada prací bude muset financovat zase znovu při druhém rozšiřování (zábor silnice, skrývka zeminy, terénní úpravy, finální úpravy povrchu, svodidla a řada dalších věcí, které se vždy vyplatí dělat na ráz a nikoliv nadvakrát. To už je lepší udělat jen několik krátkých úseků, kde to nejvíc pálí, pořádně , pěkně na 3 pruhy, včetně kvalitního povrchu, rozšíření mostů apod. a ostatní části nechat, jak jsou na další období, kdy se udělá další kousek. A mezitím může D1 přitom dál sloužit. To co plánují, je jen černá díra na peníze s nulovým efektem.

0 0
možnosti
AH

alex hart

21. 9. 2011 15:35
Re: Vyhozené peníze

A když už chtějí utrácet miliardy, tak ať staví například D11 kolem Hradce, kde je to potřeba rozhodně víc.  Nebo D3 kolem Tábora či kolem Budějovic, nebo D8 kolem Velemína a co já vím, kde všude, apod. Těch relativně krátkých úseků, kde to výrazně pomůže, je docela dost. Takže velkoakce na D1, kde se jen utratí peníze a stejně se nic zásadně nezmění, je naprostá ptákovina. Samozřejmě pro stavební firmy bezva kšeft, ale pro řidiče a občany v podstatě na nic. Je to jen ukázka toho, jak se u nás blbě rozhazují veřejné peníze na věci, které nepřinesou žádný velký efekt.

0 0
možnosti
JL

5x zabanovany Pusher

21. 9. 2011 14:59
...

Radeji opravovat nez stavet bezkoncepcni kratke useky, navzajem nenavazujici za premrstene ceny.[>-]

0 0
možnosti
AH

alex hart

21. 9. 2011 15:40
Re: ...

Ty ceny jsou přemrštěné vždycky, ale to je věc nefungujícího (resp. zkorumpovaného) státního dozoru.

.

Jiná věc je vhodnost volby investic. A další věc je že investice na výstavbu jsou jiné peníze, než na opravy. Tady se budou  investiční peníze rvát do oprav, a aby se neřeklo že je to jen oprava, tak to na každé straně rozšíří o metr a půl, ale stejně nepřidají další pruh. K čemu to je? Ať z oprav financují opravy (nemusí přeci být celá D1 příští rok hotová), a ať z investic staví smysluplné nové věci. Tady jde o to, žýe obě položky (tj opravy i investice) seškrtají a pak vyhodí 25 miliard za něco, co za ty prachy nepřinese téměř žádný efekt.   A takové turecké hospodaření je na draka...

0 0
možnosti
PK

Paeris Kiran

21. 9. 2011 14:25
...

Úžasné... nejsou peníze ani na údržbu infrastruktury současné a vy chcete stavět ještě "další důležité stavby"?

Z čeho pak budete udržovat ty nové stavby a ještě to co se mělo udržovat už před 20 lety (D1)?

Stát by měl zcela ukončit veškerou výstavbu nových úseků a prostě se alespoň snažit udržovat ty staré (ale ani na kompletní údržbu všeho nemá peníze) tak je prostě třeba stanovit kterou část infrastruktury neudržovat.

0 0
možnosti
AH

alex hart

21. 9. 2011 15:44
Re: ...

No vono je spíš potřeba ve státních zakázkách tolik nekrást a ony by ty peníze byly. Taky bych chtěl vidět, jak funguje státní dozor investora při stavbě a opravách dálnic a silnic. To by jistě taky bylo na blití. A tak bychom mohli pokračovat ještě dále.

0 0
možnosti
  • Počet článků 108
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1702x
Názory se liší, ale někteří lidé tvrdí, že pocházíme z opice. Pokud to jde, rád na toto téma diskutuji.

Seznam rubrik