Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ŠF

Gróf

7. 10. 2011 5:59
K souboji obou dopravců jen několik poznámek.

1) pokud Regio Jet zahájila podnikání na 170 let obsluhované trati s nereálným  očekáváním, že od počátku bude mít vagony z 90 % obsazené, pak si nezaslouží slitování. Z marketingového hlediska je to nesmysl.

2) Pokud je mi známo, České dráhy svůj ceník Sporotiket, vyhlásily už před drahnou dobou. Dávno předtím, než Regio Jet vstoupila na koleje. Není tedy pravdou, že by ČD podlézaly ceník Regio Jetu.

3) Ceník Sporotiket platí mezi 114 největšími stanicemi v síti. Regio Jet obsluhuje jen nepatrný zlomek těchto stanic.

4) Obstarožní hnací vozidla, jejichž vývoj probíhal v sedmdesátých letech, která používá Regio Jet, nemohou konkurovat pendolinům, která jsou konstrukčně o 40 let mladší. Cestující tento rozdíl, i po počátečním opojení z nového dopravce, nakonec opět budou vnímat.

5) Pro cestujícího je rozdíl 40 minut mezi Ostravou a Prahou poněkud zásadní.

0 0
možnosti
KKR

K. K. Rokossovskij

1. 10. 2011 7:41
Zajímavý výrok Jančury:

http://hn.ihned.cz/c1-37374440-vlaky-se-pro-me-staly-otazkou-cti

HN:Jaké vlaky byste na českých tratích nasadil?

Jančura: Jsou to standardní západoevropské vlaky. I ty na regionální dopravu jezdí rychlostí 160 kilometrů za hodinu, jsou nízkopodlažní, mají klimatizaci a splňují veškeré evropské normy, a to i na brzdnou vzdálenost. Například pokud by nová souprava jela stejnou rychlostí jako ten vlak ve Studénce při loňské tragické nehodě, tak by zabrzdila.

0 0
možnosti
MF

FenyAMG

30. 9. 2011 23:22
...

R^R^R^

0 0
možnosti
VN

naroznej

30. 9. 2011 22:06
Zvoraná konkurence

Stát měl nastavit zcela jiný systém konkurence na českých kolejích. To , čeho jsme svědky dnes je jeden velký nesmysl.Na jedné nejlukrativnější trase  bude nabídka desetinásobná v sedadlech oproti poptávce , kapacita důležité tratě bude zbytečně zafláknutá pro nákladní  vlaky.

Celý rozsah dálkové železniční dopravy se měl "rozsekat" na balíky (dle tratí) a každý balík se měl jednotlivě soutěžit. Tarif měl být jednotný , jízdenky by měly být vzájemně uznávány. Tento systém by měl smysl.

0 0
možnosti
A

AAA2

30. 9. 2011 23:49
Re: Zvoraná konkurence

jo, to si mel stat rozmyslet predtim nez podepsal desetilete smlouvy s CD - jak v regionech, tak v dalkove doprave

0 0
možnosti
JB

OrpheusF1

30. 9. 2011 21:34
RJ a Zisk

RegioJet pro Jančuru opravdu není prioritou pro zisk, stejně jako autobusy. jde především o velmi solidní marketingový nástroj, který mu pomáhá prodávat letenky a tuto část jeho primárního byznysu. když si sednete do žlutého busu nebo vlaku, uvidíte, že primární je masáž jejich reklamami.

takže pak si klidně mohou dovolit jezdit za náklady někdy i pod nimi, protože ten přínos je jinde a to opravdu je.

I když student-agency není největší český operátor přes Letenky, tak rozhodně je nejznáměnší a to naprosto s přehledem. a díky tomu každý rok výrazně roste. A v tom je to kouzlo celé akce. čím víc lidí dostane do svých vlaků a autobusů, tak tím více vydělají jak ty vlaky, tak i ostatní přidružené obchodní činnosti. model je to dobrý.

0 0
možnosti
AK

kotrad1

30. 9. 2011 19:42
Na železnici, dějou se věci

Na železnici, dějou se věci. Na dráze jsou zaměstnaní švarní mládenci!!!

0 0
možnosti
MP

MirosPikos

30. 9. 2011 19:01
Připomínka k bodu 7.

Českým drahám nikdy nešlo o zisk, nikdy totiž v zisku nebyly :) To vysvětluje, proč nepustí RJ do své myčky. Není to nic jiného než házení klacků pod nohy...

0 0
možnosti
VN

naroznej

30. 9. 2011 21:59
Re: Připomínka k bodu 7.

Ale jsou v zisku.

To , že ČD nepustí RJ  do své myčky je naprosto přirozené. Proč pomáhat konkurentovi ?

0 0
možnosti
RF2

Rudla Fára 2

30. 9. 2011 17:52
Omyl....

to, že ČD nasadí do 1.třídy "vlakušky", či dá pití a noviny zdarma je jen marketingový tah (pominu li, že 1.třídy jsou často z 90 procent obsazené tzv.režíjkáři, kteří ji mohou za roční částku cca 4000 Kč využívat), ostatní cestující, jako já (dojíždím denně v trase Kolín - Praha přplněnými 40 let starými dobytčáky, ani slepice se dnes nesmějí chovat v takovém prostoru jako nabízejí ČD 8 platícím "hňupům") nepoznají nic!!! Jen starékoženkové vagóny, plné neochotných lidí (co kupé to zatažené záclonky)zvláště pak u ranních spojů a personál co s tím nechce nic dělat. Pane - nic se nezměnilo, kde jsou velkoprostorové vozy v ktrých si cestující vybere místo a kde se bude cítit jako v 21.století a né ve "vepříně" ? Pro koho ČD kupují Railjety - kolikrát se s nimi obyčejný člověk sveze?

0 0
možnosti
S

st31374

30. 9. 2011 18:11
Re: Omyl....

Ano, režíjky jsou strašlivý omyl a pro režíjkáře by neměla být možnost doplatku do první třídy - pak tam totiž jezdí lecjaká svoloč. Rv

0 0
možnosti

Mablung

30. 9. 2011 17:44
ČD

Snad každý rozumný člověk ví že ČD potřebovaly konkurenci. Jenže se z nich čerpali peníze, takže to nebylo v zájmu příliš mnoha lidí ...

0 0
možnosti

Bronislav Šimoník

30. 9. 2011 15:54
K těm myčkám

Inu hluboce zažrané socialistické myšlení ČD

0 0
možnosti
JK

ja nic

30. 9. 2011 17:47
Re: K těm myčkám

I s myčkami se uzavírá smlouva a pokud ji JET nemá, ať se nediví, že je ta neomyjou.

0 0
možnosti
  • Počet článků 108
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1702x
Názory se liší, ale někteří lidé tvrdí, že pocházíme z opice. Pokud to jde, rád na toto téma diskutuji.

Seznam rubrik