- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Trošku se Vám to tam pomotalo, píšete: "... použití reaktivního motoru Von Ohaina a také zkosený profil křídla tzv. swept wing ..." - Swept wing znamená šípové křídlo, profil křídla je něco jiného.
máte pravdu, přiznám se, že uplně přesně jsem nevěděl jak přeložit výraz swept wing. Díky podívám se na to jak je to tam napsané a ještě to nějak přestylizuji s tím profile, možá jsem to napsal jinak než jsem to tam původně myslel. Díky za feedback!
kdy proboha? Myslím, že si pleteš Austria a Australia. Zatímco první je Rakousko, tak to druhý je Austrálie. Doporučuji lépe překládat.
mate pravdu, to jsem se skutecne prekoukl, diky opravim to.
že bude ještě dloho trvat, než se překonají tyto 40 let staré technické zázraky. Concorde, SR-71 Blackbird, a projekt Apollo, se Saturnem 5. Už tenkrát to byla vysoko nasazená laťka.
to mate naprostou pravdu. Co se konkretne tyka SR-71 tak to byla bezesporu nadcasova konstrukce, kterou Kelly Johnson prekonal vse co v te dobe bylo, ale take co prislo potom. Dodnes neni zadny jiny provozovany bojovy letoun at uz v jakekoliv roli, ktery by mel takovy dostup a rychlost pres 3 machy. Nicmene hrobem pro SR-71 byly opet ekonomicke faktory, kdy pouziti spinoaznich satelitu vyjde levneji nez udrzovani Blackbirda v provozu. Nyni je pri vyvoji vic bran na zretel ekonomicky faktor a tak i vojenske rozpocty nejsou tak velkoryse jak byvaly a to ani pro NASA. Jelikoz jak se ukazuje valka se vraci k levnejsim prostredkum, viz Hamas a jejich rakety z lesenovych trubek domaci vyroby, nebo silenci co s par kalasnikovama postrili v Bombaji nadrazi a hotel. Proti tomu se zadnym SR-71 nejde branit ani neni treba raket ty jsou urceny proti statum, ale proti par silencum s kalachama? Proto skutecne se bude valka jen zlevnovat a nebude mit tak hezke vedlejsi efekty jako Concorde.
A doporučuji článek po korektuře nabídnout Technetu.
díky, na korektuře pracuji snad se mi to podaří zvládnout :)
Diky Dino, od tebe si toho obzvlast cenim. Pozdravuju do New Yorku!
Jirko, takovéto články jsou fajn Mohu-li doporučit, piš o tom, čemu opravdu rozumíš a čím můžeš zaujmout čtenáře. Historie a současnost létání je přitažlivým tématem.
IMHO zde máš články s různou úrovní. Počáteční soukromé články byly - jak to napsat ?- třeba divné. Rozporuplné jsou IMHO i tvé až příliš vyhraněné články o politice. Nechci s tebou polemizovat, kritiku stejně odmítáš Hádek je plný net, proč přidávat další?
Moc se mi líbí tvé články "Co když jednou budete mít čas", "Generace osamělých srdcí", "Když muž nakupuje oblečení" a samozřejmě zážitky z cestování. Tato témata ti sedí, dobře se to čte
Piš dál, ale prosím věnuj víc pozornosti pravopisu, zejména čárkám v souvětí!
Díky. Ano, uvědomil jsem si, že chci napsat něco co mě skutečně baví a zajímá. Tohle bylo téma co jsem si řekl, že by stálo zkusit napsat. Co se týká politiky napsal jsem proto svůj včerjší článek kde jsem musel uznat, že mě to psaní o tomto tématu moc nebaví, protože přesně tak je toho všude moc. Jenže já měl jeden čas potřebu se k tomu vyjádřit. Já vím, že kvalita článků je někdy dost pochybná. Upřímně řečeno začal jsem psát blog asi i proto, abys se zas naučil psát česky. Ono po letech co jsem mastil mejly na blackberry bez čarek a přemýšlení, kdy zbytek další texotvé produkce byl v angličtině, tak se to vlastně znovu učím. Navíc hodně toho nechávám na spellcheckeru a ten mi možná opravuje i co nemá. Každopádně díky za reakci, cením si ji. Mějte se. JK