- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Já sám jezdím týdně Praha-Olomouc a vždy Regiojetem, když je to možné a není už plno. Za půlrok od Jančurova nástupu na tuto trať musím uznat, že ČD zlepšily kvalitu svých vlaků o několik řádů. Už se mi například nestává, že by zásuvky nefungovaly, případně že bych seděl na rozdrbané koženkové sedačce.
Na Regiojet ale České dráhy stále nemají. Ve žluťáku si sednete vždy, v ČD se vám klidně stane, že celou cestu prosedíte na schodech u dveří, neboť všude jinde je obsazeno (moje osobní zkušenost). A než se v ČD dočkáme wi-fi připojení, kávy nebo čaje zdarma a levného, avšak dobrého jídla, to asi do té doby bude Jančura jezdit i v regionech...
A jak by to v ČD vypadalo, kdyby za první republiky dali dráhy do pronájmu panu Baťovi (sám to státu navrhoval!) na jeden jediný rok! On by dráhy učinil ziskovými a vrátil zpět státu. Dodnes bychom se z takového kroku měli všichni dobře. Jde jen o systém, zaměstnanci si zvyknou na kázeň, odpovědnost za svěřený úsek. A zákazníci by se jen hrnuli. O nákladní dopravě ČD ani nemluvě...
nedavno jsem u sousedu ve Vidni jel metrem a byl jsem celkem prekvapen - stanice seda az cerna jen z betonu, vlak skoro rachotina s klikou u dveri jak od dobytčáku ale jizdne vsemymi linkami Videnskeho metra stejne - mam si tedy stezovat?? Mam napsat clanek o tom jak je metro ve Vidni hnusne nehezke a nemoderni????? Pote cesta na vlakove nadrazi ktere nebylo vlakovym nadrazim nebot tam v jedne casti probihala rekonstrukce - nikde zadna kasa, zadne ukazatele, toalety hnus filalovej ???? Zadnou slevu na jizdne jsem neobdrzel naopak jsem si musel priplatit za nakup listku ve vlaku a nota bene vlak ve standartu nasich vozu za nepomerne jine jizdne - mam si tedy stezovat ze cele rakouske drahy stoji za ho...??????
Nevim kolikrat jste byl v Rakousku, ale ja jsem v CR stravil 35 let, tudiz ma zkusenost s ceskym vlakem byla ponekud castejsi, nez vase navsteva u sousedu.
text je napsán tak zvláštním způsobem, že mě z toho bolí oči,a více než na obsah se soustředím na formu podání obsahu. Střídání malé, velké písmo.dokáže i začínající psycholog lehce vysvětlit. PS: nesměji se.
Stridani kaptialek a bezneho textu je klasicky blogovy tri, k rozbiti textu. Az budete mit za sebou 400 blogu, tak pochopite, proc si autori hraji se upravou textu.
Ma drzet hubu a cekat, az na nej dojde rada. A pokud ma spatnou zkusenost s monopolnim poskytovatelem? At drzi hubu, problemy v CR nikoho nezajimaji. Hlavni vymluva, prece za 22 let po revoluci nejde, aby po vsech tratich jezdili moderni vlaky. Ano, bohuzel jsem idiot co pouzival sluzby Cesky drah na dalkovych tratich (do spatne destinace), verte mi mile CD a jejich zastupci v teto diskusi, ze jak jen to budu mozne, tak se vasemu podniku vyhnu. Tak arogantni jednani smerem k zakaznikovi co jste predvedli v teto diskusi jsem jeste nevidel. CR je asi jedinou zemi na svete, kde spatne sluzby maji svuj fanklub. Jen tak dal. Uz se nedivim, proc v Cesku je tolik korupce, konec koncu nikomu nevadi spina ve vlacich a tak v politice je taky normalni a kdyz by na ni nekdo upozornil tak lze. Parada.
Pěkný den pane Kráme,
bohužel Váš text je stejně kvalitní jako Vaše cesta a odpovídá Vašemu jménu. Z jednoho vlaku takto sprostě paušalizovat dokazuje jen malou míru znalosti o dění, o kterém zde šíříte lži. Jezdím zde často, takže: každý druhý vlak je modernizovaný, má v 1. třídě nová polohovatelná křesla, stůl na kterém se dá pohodlně pracovat a rozložit i objemné dokumenty, zásuvky pro napájení notebooků, uzavřený systém WC, dalším cestujícím poskytuje i jiné výhody (bezbariérový...). V Letohradu jezdí i klimatizované CityElefanty...
Buďte tedy prosím věcný, kritizujte co si kritiku zaslouží, ale prosím nepaušalizujte pokud o těch věcech nic nevíte. Denně cestuje moderními vlaky s klimatizací už více než sto tisíc cestujících ČD na dálkových i regionálních tratích. Klimatizované vagóny jezdí už na obyčejných rychlících do Plzně, Chebu i jinde.
K zanedbání železnice po roce 1989 je to za 4 roky ohromný skok v kvalitě, ale 3 000 vagonu za 4 roky prostě nevyměníte.
Bohuzel tuhle zkusenost jsem mezi lety 2002-2010 neudelal. A od te doby neziju v CR, takze pokud se po 20 letech na trati neco zmenilo. Gratulace CR.
Moje zkušenost s dálkovou dopravou ČD - trasy Č.Budějovice - Praha / Brno / Bratislava / Podhájská srpen 2011 / Linz atd. až na vyjímky a těch je velmi málo dávají za pravdu příspěvku.
Zakoupení jízdenky u výše uvedeného dopravce je jako vsadit do loterie - až do tahu žijete v naději. (pominu zmínku o průvodčí i když zřejmě nerudná,nezvládající stres - jistě neuklízí vozy ani je nepřebírá.Tudíž je to krásný pláč na blbém hrobě!)
Naprosto souhlasím s dodatkem Roman37a....investice typu protihluková zábrana (viz.nová rekonstrukce před nádražím Č.Budějovice -velmi drahý nesmysl!!
Závěrem vlaky mám moc rád a čich mám v pořádku.
Letohrad-Hradec Králové - mám tříletou zkušenost S ČD na této trati. je pravda, že vlaky tam jezdí staré a ne moc lákavé ,..bohužel navíc až do HK vedené jako Spěšné :( . ale v Čechách je už taková tradice nadávat na ČD a Českou poštu, ačkoli to nejsou zdaleka tak zatraceníhodné instituce, jak se nám kdekdo snaží namluvit.
Myslím, že si to autor trochu dobarvil...
Vlaky pouzivam v zapadni evrope nekolikrat do mesice, to co je tady je katastrofa. A ano, je t strasne, mozna i horsi nez strasne...
ale současné vedení bych z toho až tak moc nevinil. Přece jenom za poslední dobu nějaký pokrok vidět je.
No jak rikate, nejaky pokrok videt je. Ja dodavam po 22 letech, jeste aby nebyl. Mozna tedy kdyz dalsich 22 trpelive pockame zmodernizuji CD vozovy park a nebudeme muset jezdit tim co jsem popsal, kdyz si nahodou vybereme trat, kam pokrok nedorazil. Neb neni tak dulezita.
Vážený pane Kráme, vy regulerně lžete. Jednak se z Letohradu nedostane přímým spojem do Prahy, leda tím co vyjíždí v 5:32 přímo z Leťáku. Druhak máte tu smůlu, že tuhle trať mám v paži, takže vím co píšu a o čem píšu. Takže sumasumárum 1. třídu poznáte jen v R790, všechny ostatní spoje jedou do Ústí a tam přestoupit a anžto to jsou couráky nebo dokonce motoráky, tak první třídu nemají. Takže bacha na tu paušalizaci
Jasne, lzu, protoze nevim, jak v roce 2012 vypada jizdni rad v CR. Ano, jel jsem naposledy rychlikem co vypadal jako popisuju do Prahy v roce 2010 kdyz jsem jeste zil v CR a po druhe na opacnou stranu z Prahy v lete 2011, opet stejny sh.t. Nemam opravdu tuseni, jak dnes vypada jizdni rad a uprimne, je mi to jedno. Uz jen kvuli tomu, ze ty sluzby vyuzivat nemusim. A verte, ze pokud nebudu muset, neudelam to. A jen tak mimochodem ten 5:32 co jede v 6:10 z Castolovic jsem myslel. Tim jsem bohuzel, abych byl na 9 v Praze dost casto jezdil a tohle jsou me zazitky z roku 2002-2010.
Vy často píšete katastrofické scénáře, co se stane, jestli euro zkolabuje. Ale právě tímhle zkolabovat může: Tím, že se nespokojíme s běžnou přijatelnou úrovní a budeme vyžadovat vysoký luxus. Platí se za všechno, včetně takového přepychu, který požadujete Vy v tomhle článku. Protože my dva se navzájem nemáme moc v oblibě a už několikrát každý z nás toho druhého označil na nepříliš moudrého (a to volím mírný výraz) , jste asi zaregistroval, že příspěvek o tom, že by se člověk měl spokojit s přijatelnou úrovní, ale nežádat luxus, jsem před několika hodinami psal já. Na rozdíl od Vás si myslím, že pád eura by tragedie nebyla, ale především si myslím, že všechny měny, tedy včetně eura, potřebují, aby státní rozpočty nevydávaly zbytečně moc peněz. Takže tím, že nežádám zas až tak přehnaný luxus a že jsem schopen spokojit se s tím, co Vy byste odmítal, dělám pro stabilitu evropských měn včetně eura (často jezdím do Rakouska a Itálie, kde se eurem platí), více než Vy svými články.
Vzpamatujte se. Peněz jde do železnice víc než dost a jízdné také není dvakrát laciné. Problém je, kam ty peníze jdou. Jen kolik nás stal Ombucman ČD. Naprosto zbytečná funkce, naprosto zbytečně vyhozené peníze. To samé Pendolina. K čemu to? Aby se člověk dostal do Ostravy o 15 minut dřív? Tedy možná, pokud nebude zpoždění. Za ty peníze mohly dráhy nakoupit, nebo alespoň zmodernizovat daleko víc klasických vagonů s lokomotivama. Ten "luxus" v nich jde zabezpečit zrovnatak. Horší je regionální doprava. Regionova není žádná výhra, ale aspoň něco.