- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Naprostý souhlas:-)) Dostat se přes personalistu na pohovor s kompetentním člověkem je dnes opravdu problém... Osobně, když vybírám lidi já, zvu pro jistotu na pohovor prakticky každého. Vyplatí se to. Kdybych vybírala jen podle životopisů, mohl by mi někdo proklouznout. A když hledám práci já? Přes asistentky a personalisty a personální agentury se v drtivé většině případů nemám šanci dostat. A když se mi to občas podaří, tak pak většinou narazím na člověka, který na mě zkouší trapné dotazy vyčtené z knih a na samotnou práci, která je předmětem výběrového řízení, často ani nedojde. Jo, když si někdo hraje na psychologa, to bývá většinou legrace:-))
být vaším potencionálním zaměstnavatelem a dostat do ruky životopis připomínající reklamu, asi se budu hodně rozmýšlet. Asi je to tím, že nemám rád klam a pozlátko ... upřednostňuji kompletní fakta.
Důležité je, jestli byste to poznal, nebo ne.
Pokud někdo kandiduje na místo prodavače deště (dnes tedy šuntů nebo "výhodných" finančních produktů), příp. se baví s "odbornou" rychlokvašenou personalistkou, je dost možné, že to takhle funguje. Pokud ale sháním někoho, kdo umí něco, co potřebuju, a kandidát mi bude předvádět akorát podobné pohádky, bude to znamenat jen a pouze oboustrannou ztrátu času...
Jste na velkém omylu. Prodavači deště (dnes tedy šuntů nebo "výhodných" finančních produktů), jsou IČaři - a tam vezmou každýho, kdo je schopen pojistit alespoň matku, nebo otce. Pak tomu chudákovi zbydou jen oči pro pláč, ale s tím "zaměstnavatel" dopředu počítá. Profesionální personalisté ( kteří na to mají školy ) - patří dnes k těm nejpitomějším ( při vybírání zaměstnanců ) vůbec. Zaměstnance dokáže dobře vybrat jeho nadřízený pracovník, ale naším školstvím profesinálně vyškolený pracovník je pro výběr zaměstnanců, naprosto nepoužitelný.
Skvěle napsáno. Skutečnost je ale ještě horší. Neschopné firmy poptávají nové zaměstnance prostřednictvím neskutečně, neschopných personálních agentur, které nedokážou bezchybně napsat ani ten nejobyčejnější inzerát. Nevím proč by potenciální zaměstnanci neměli hrát to hloupé divadlo také.
Opakuji, že můj článek se pracovních agentur netýkal.
V. Král
lhát svému potencionálnímu zaměstnavateli! Nerozumím tomu, proč ve svém článku nabádáte čtenáře, aby svým potencionálním chlebodárcům lhali a vymýšleli si pohádky, jen proto, aby se pro ně stali zajímavějšími. Měl byste se stydět! F.F.
Pane/paní F. F.,
stydno mi není.
V. Král
To je ale strašná blbina!!!!!!!!!!
Je rozdíl "umět prodat to, co OPRAVDU UMÍM" a "lhát".
Ach bože.....
Tak snad ti, co tenhle výplod budou číst, to pochopí...
Po přečtení Vašeho názoru jsem chvíli lapal po dechu a z počtu vykřičníků se mi udělaly mžitky před očima. Pokud bych chtěl být příkrý jako vy, vsadil bych, že máte ráda dvě barvy: černou a bílou.
Celé téma jste zúžila na "prodávání dovedností/schopností". Malinko zapomínáte na podstatné drobnosti - přístup na trh a konkurenci. Přece si sama vždy vyberete spíše lépe zabalené zbožíčko. A často mají dvě téže věci jinou cenu. Být hrdá a prodávat bez hezkého obalu nikam nevede. Mít vůli prodat ještě neznamená, že kupec koupí. Ale vy potřebujete utržit a mít co do úst. Vidíte, jak se náhle paleta odstínů z původních dvou vašich oblíbených barev rozrůstá.
V. Král
sám jsem do firmy před cca 10 roky přijímal lidi na manažerské pozice, a řeknu Vám, že teda na takové pohádky si netroufl nikdo... po 5 minutách rozhovoru je ostatně většinou jasné, kdo je kdo. A jedním z pravidel, kterým jsem se řídil, bylo, že člověk, který si bude u pohovorů "hrát" na něco, co není - tedy víceméně podvádět - se tak bude zřejmě projevovat i později. Možná se změnila doba, ale moje rada je - u pohovorů nepřehrávejte, buďte sebevědomí, ale zároveň féroví a sami sebou.
(budu halt dnes za magora, kterýmu se třese ruka a kliká a kliká)
Mám stejnou zkušenost a článek mi připadá oipravdu nebezpečný.
vám musí při pohovorech pomáhat, tedy hlavně u žen i to, že jste pohledný fešák
...to jste mě potěšila!! Ale nějak to "fešáctví" nefunguje, asi to nebude tak horké.
V. Král
..personalista
coz je norma ve vetsine vetsich firem (schvalne jsem napsal vetsich, ne lepsich)