- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Školní osnovy se mění vždy s novým ministrem. Naposledy tam byl vysokoškolský profesor, tak se nemůžeme divit těmto nárokům na malé školáčky.
Co mi také hlava nebere je nový vzdělávací návrh týkající se předškoláků. Povinná předškolní docházka s předepsanou výukou. Proč brát dětem mládí a zatěžovat je tak brzy, když naopak spousta rodičů žádá o odložení nástupu do školy.
Jaký tady bude rozdíl mezi školkou a školou, to mohou děti rovnou začínat v pěti letech.
Brát dětem jejich dětské radovánky a nutit je se učit již v tomto věku nevrátí našemu školství ztracený kredit dobré vzdělanosti, tudy cesta nevede.
Naprosto s Vámi souhlasím! Ve školce si mají děti hlavně hrát, učit by se v tom věku měly především rozlišovat dobro a zlo, rozvíjet fantazii. Rozvoj jemné motoriky byl součástí předškolní výchovy asi od prdávna, tak nevidím důvod na tom něco měnit. Přeji krásný den
Paní Heleno, já mám pocit, že osnovy, školní vzdělávací programy, dělají akademici, či úředníci od stolu, bez praxe... Nepohybuji se po ZŠ dlouho, ale ten první stupeň, vnímám, jako nesmírně důležitý a plody jsou vidět dál... Bohužel těch kladných je méně... Jsem laik, ale nemohu si pomoci, u některých učitelů marně přemýšlím, proč učí, když je to tak hrozně nebaví... Ano, některé třídy jsou opravdu "hutné" (vnímám ten velikánský rozpor v přístupu rodin, rodičů a je to znát moc a moc), ale pokud na mé úvahy - co s těmi dětmi bude?, měli bychom pomoci, hledat cestu, jak..., dostávám odpovědi - mě je to jedno, to není moje věc, tak na to není odpověď... Hodně sil a mějte se co nejlépe to půjde! Martin
Díky, Martine! Já jsem moc ráda, že má prcek skvělou paní učitelku, a je fakt, že někdy na rodičáku zírám, jaký je přístup některých rodičů. Jen to tempo mi zkrátke přijde téměř vražedné
Někdy se nestačím divit nad tím, co vše potřebuji v hlavě oprášit, abych Ívlince zvládal vysvětlit matematiku ze čtvrté třídy :))
No, však ten náš je teprve v druhé, ve čtvrté už možná budu i zaostávat
Tak za prvé)..synka obdivuji, zatímco jiní při přihřívají teploměr by zvýšili průměr školních absencí, váš synek chce trhnout rekord opačným směrem...hodno filozofa.
A za druhé, konečně mám černé na bílém, proč jsem v matice na úrovni žáka druhé třídy.....mimochodem s tím Einsteinem jsem to netušil, kdybych to býval věděl..
ono se to zvíře často a rádo ohání autoritami, nu Einsteina má nastudovaného. Jen doufám, že nebude chtít jednou se svou ženou uzavřít obdobnou manželskou smlouvu :)
Moje dítě taky každé ráno spíná ručičky kvuli škole- aby tam nemusel
Však já je také spínala, abych nemusela. Určitě jsme někde udělali chybu při výrobním procesu!
Ani nemluvím. Počítám totiž kolik procent učiva prvního stupně v životě používám a kolik procent učiva druhého stupně používám:)))
To je co! Tak čteš každý den, píšeš také a občas si i útratu překontroluješ. Ale co s tím zbytkem ze druhého stupně?
Anet ve třetí taky ještě zlomky nemá, co to máte za školu?
Podle jistého pána tu pro retardy
Když to bere naše školství tahle hopem tak se ani nedivím,
že na střední škole musí děti používat kalkulačku, protože neví kolik je 8 x 7 !
Já mám doma také druháka, ale zlomky neberou. Berou sčítání a odečítání do 100, tak asi to má každá škola jinak.
To se máte! Má to určitě každá škola trochu jinak, ale bohužel zlomky nejpozději ve třetí třídě jsou podle nových schválených plánů pro všechny školy. Já myslím, že je fajn, když se jede v takovém tempu, aby si to ty děti stihly pořádně zažít.