Diskuse
Proč mají tramvaje přednost?
Děkujeme za pochopení.
moretti
Pooomaluuu
Myslím,že odpověď je vcelku jednoduchá. Když tramvaj pojede pomaleji, bude mít brzdnou dráhu optimální. Ale je fakt,že to zpomalí dopravu...Ale stejně bych chtěl slyšet názor nějakého odborníka, ne jen spekulace konzervativních čtenářů. Docela jasné totiž je,že tramvaje v Praze objakživa jezdily i v provozu mezi auty a žádný problém nebo nutnost zvláštních pravidel nevyvstaly.
Pepan A2
Na Váš slaboduchý článek bych odpověděl argumentem
svého syna. Když jsme se bavili o přednosti tramvaje na přechodu zdůvodnil to slovy:" Fyzikální zákony nepřechčiješ." Tramvaj má, díky tomu, že jede po železných kolejích, mnohem delší brzdnou dráhu. Toť vše.
dolch
Re: Na Váš slaboduchý článek bych odpověděl argumentem
Nesmysl. Ať mi vás syn laskavě vysvětlí, jak je tedy možné, že tramvaj dokáže zastavit na semaforu? A nemusí u toho ani používat takové odborné výrazy, jako když to vysvětloval vám
dolch
Já souhlasím
nejde o tu přednost nebo nepřednost. Ale co mě rozčiluje je to, jak si tramvajáci svoji přednost vysvětlují. Je to přesně tak, jak autor článku popisuje. Vidí překážku na dostatečně velkou vzdálenost a místo aby ubral, tak just přidá. Zažil jsem to mnohokrát, jak na tom přechodu, tak i coby pasažér v tramvaji. Nebo další jejich oblíbená kratochvíle je rozhánění chodců před stojící tramvají - stojí v zastávce, lidi vystupují a přecházejí před tramvají na druhou stranu. Ještě ani všichni nestihnout vystoupit, natož nastoupit, a už zuřivě zvoní u dveří, aby mohl zavírat a už se z hrozivým zvoněním rozjíždí, aby tu pakáž před tramvají stihl pořádně rozehnat. O takové řidiče není (alespoň u DP Praha) opravdu nouze. Takže já bych jim tu přednost s klidným svědomím zrušil. Když má někdo nějakou výsadu a neumí s ní rozumně nakládat, tak je lepší mu jí odebrat.
Martin V2
Re: Já souhlasím
Tak to by asi těm chodcům měl někdo vysvětlit, že na tramvajovém pásu, mimo vyznačená místa, nemají chodci co dělat.
Takže souhlas - pokud lidé zneužívají tu přednost - zrušil bych jí.
TondaN
třeba
v drážďanech mají semafory,považte tramvaj to ubrzdí a zastaví
Martin V2
Re: třeba
Vlaky také mají semafory a většinou u nich zastaví. Proč tedy nedává přednost chodcům i vlak?
Sidonie_11
A nebylo by lepší...
... aby si lidi uvědomili, že do vozovky můžou vejít, až když je to bezpečné, tedy až když zrovna nic nejede (v nejbližších cca 100 metrech), nebo až mi auta dají přednost? Aby si uvědomili, že skákat autům nečekaně přímo pod kola a ohánět se při tom předností na přechodu je blbost? Jde především o to, aby se naučily všechny strany respektovat dopravní předpisy a taky myslet mozkem a ne nakřápnutým kolenem. Pak můžou mít šaliny výjimku a autobusy a náklaďáky ne.
sedivak
To je naprostý nesmysl.
Tramvaj má přednost prostě proto, že je to kolejové vozidlo, jako např. vlak. A její brzdná dráha i s použitím rychlobrzdy je podstatně větší, než jakýkoliv TIR. A TIR brzdí podstatně lépe než jakékoliv osobní auto. A co teprve pokud namokne, pak jsou brzdné dráhy kolejových vozidel podstatně větší. Takže pokud tramvaji se připlete do cesty pomatený Japonec, tramvaják nemá šanci - to její "zrychlování" je tendenční vidění okolního světa. A že si tramvaják na toho blba uleví, to je pochopitelné. Vlaky mají apriori přednost závorami, tramvaji nezbyde, než zvonit. Článek je naprosto tendenční.
P.S. Nejsem tramvaják, ale nedostatek obecného vzdělání u současné populace je hrozivý.
- Počet článků 200
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2056x