Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

moretti

19. 8. 2011 22:31
Pooomaluuu

Myslím,že odpověď je vcelku  jednoduchá. Když tramvaj pojede pomaleji, bude mít  brzdnou dráhu optimální. Ale je fakt,že to zpomalí dopravu...Ale stejně bych chtěl slyšet názor nějakého odborníka, ne jen spekulace  konzervativních čtenářů. Docela jasné totiž je,že  tramvaje  v Praze objakživa jezdily i  v  provozu  mezi  auty a žádný problém  nebo nutnost zvláštních pravidel nevyvstaly.

0 0
možnosti

Pepan A2

19. 8. 2011 20:54
Na Váš slaboduchý článek bych odpověděl argumentem

svého syna. Když jsme se bavili o přednosti tramvaje na přechodu zdůvodnil to slovy:" Fyzikální zákony nepřechčiješ." Tramvaj má, díky tomu, že jede po železných kolejích, mnohem delší brzdnou dráhu. Toť vše.

0 0
možnosti

dolch

19. 8. 2011 20:58
Re: Na Váš slaboduchý článek bych odpověděl argumentem

Nesmysl. Ať mi vás syn laskavě vysvětlí, jak je tedy možné, že tramvaj dokáže zastavit na semaforu? A nemusí u toho ani používat takové odborné výrazy, jako když to vysvětloval vám :-)

0 0
možnosti

dolch

19. 8. 2011 20:03
Já souhlasím

nejde o tu přednost nebo nepřednost. Ale co mě rozčiluje je to, jak si tramvajáci svoji přednost vysvětlují. Je to přesně tak, jak autor článku popisuje. Vidí překážku na dostatečně velkou vzdálenost a místo aby ubral, tak just přidá. Zažil jsem to mnohokrát, jak na tom přechodu, tak i coby pasažér v tramvaji. Nebo další jejich oblíbená kratochvíle je rozhánění chodců před stojící tramvají - stojí v zastávce, lidi vystupují a přecházejí před tramvají na druhou stranu. Ještě ani všichni nestihnout vystoupit, natož nastoupit, a už zuřivě zvoní u dveří, aby mohl zavírat a už se z hrozivým zvoněním rozjíždí, aby tu pakáž před tramvají stihl pořádně rozehnat. O takové řidiče není (alespoň u DP Praha) opravdu nouze. Takže já bych jim tu přednost s klidným svědomím zrušil. Když má někdo nějakou výsadu a neumí s ní rozumně nakládat, tak je lepší mu jí odebrat.

0 0
možnosti

Martin V2

19. 8. 2011 22:23
Re: Já souhlasím

Tak to by asi těm chodcům měl někdo vysvětlit, že na tramvajovém pásu, mimo vyznačená místa, nemají chodci co dělat.

Takže souhlas - pokud lidé zneužívají tu přednost - zrušil bych jí.R^

0 0
možnosti

TondaN

19. 8. 2011 19:51
třeba

v drážďanech mají semafory,považte tramvaj to ubrzdí a zastaví:-)

0 0
možnosti

Martin V2

19. 8. 2011 22:21
Re: třeba

Vlaky také mají semafory a většinou u nich zastaví. Proč tedy nedává přednost chodcům i vlak?

0 0
možnosti

xychteen

19. 8. 2011 18:11
To myslíte vážně?

Hlavně ten konec?

0 0
možnosti

Sidonie_11

19. 8. 2011 18:11
A nebylo by lepší...

... aby si lidi uvědomili, že do vozovky můžou vejít, až když je to bezpečné, tedy až když zrovna nic nejede (v nejbližších cca 100 metrech), nebo až mi auta dají přednost? Aby si uvědomili, že skákat autům nečekaně přímo pod kola a ohánět se při tom předností na přechodu je blbost? Jde především o to, aby se naučily všechny strany respektovat dopravní předpisy a taky myslet mozkem a ne nakřápnutým kolenem. Pak můžou mít šaliny výjimku a autobusy a náklaďáky ne.

0 0
možnosti

sedivak

19. 8. 2011 18:10
To je naprostý nesmysl.

Tramvaj má přednost prostě proto, že je to kolejové vozidlo, jako např. vlak. A její brzdná dráha i s použitím rychlobrzdy je podstatně větší, než jakýkoliv TIR. A TIR brzdí podstatně lépe než jakékoliv osobní auto. A co teprve pokud namokne, pak jsou brzdné dráhy kolejových vozidel podstatně větší. Takže pokud tramvaji se připlete do cesty pomatený Japonec, tramvaják nemá šanci - to její "zrychlování" je tendenční vidění okolního světa. A že si tramvaják na toho blba uleví, to je pochopitelné. Vlaky mají apriori přednost závorami, tramvaji nezbyde, než zvonit. Článek je naprosto tendenční.

P.S. Nejsem tramvaják, ale nedostatek obecného vzdělání u současné populace je hrozivý.;-€

2 0
možnosti
  • Počet článků 200
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2056x
Slovní instalatér a hledač spodních proudů. Moje sloupky vycházeji i na webu www.divokevino.cz

Seznam rubrik