- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
I já se nad tou instalací vážně zamýšlím a nostalgicky vzpomínám na Knížákovu citlivost pro skutečné moderní umění. Tyto slátané patlaniny jsou skutečně absurdní.
Knížák byl velký umělec,vzpomínám, jak v přímém televizním přenosu štětkou maloval emailovou barvou z kýble na holé tělo ženským kozy .Moc krásné umění
plně se ztotožňuji s tím, co jste napsala. Jako by jste včera večer seděla u diskuze se mnou a našim fotografem, který přišel v podobném rozpoložení z Veletržního paláce.Já se tak podobně před měsíci vrátil z klausur UMPRUM. Nejvíce mne dostávají tzv.studie,kdy je na šepsovaném plátně nastříkaný emailem např. kruh podle šablony.Práce na takovou sérii obrazů odhaduji na hodinu a zvládne to každý. Horší by bylo vysvětlit, co ten adept umění na tom studoval.
Pak to má druhou rovinu a to jsou performeři, či jak si s oblibou říkají, kteří se neváhají vyměšovat uprostřed NG, nebo močit na hrob kritika Chalupeckého. Někdo to vidí jako performers, a pak je tu skupina lidí, která by těmto hovadům raději otočila kusadlo naopak, což by minimálně mohlo z části zachránit náš postoj a morální vymezení s mantinely.Pěkný den
Umění performerů je prostě zaměřeno na WOV efekt během té krátké doby, kdy ho autor představí veřejnosti s nějakým novým překvapivým pohledem na realitu. Už za pár dní ten WOV efekt vyprchá a předloženým výtvorům se vrací jejich původní, civilní význam. Hadr na koštěti je zase jen hadrem na koštěti. A autoři musí vymýšlet další blesková díla , která jsou zase jen v tom novém, neotřelém pohledem, bez trvalejšího uměleckého významu.
Toho by se měly být vědoma i muzea. A buď ta díla vůbec dlouhodobě nevystavovat -protože jejich umělecký impuls už dávno vyprchal. A nebo pokud ano, tak pouze v archivním smyslu , "umělecké dílo tohoto názvu bylo vytvořeno toho a toho dne", kdyby to někoho zajímalo.Asi jako kdyby vystavovalo plakáty filmů,které už byly promítány kdysi dávno a dnes už nikoho neoslovují ,A návštěvníci by to tak měli chápat...
no spíše od nich cítím, že nedostatek nápadu a talentu se snaží dotyční umělci okecat
Vždyť i dadaisti považovali za úspěch, když po nich obecenstvo metalo nejen rajčata, ale i bifteky. Jenže tehdy to ještě mělo smysl....
jediní a praví dadaisti jsou ti v Rusku.