- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dovětek :
Štefánik byl bolševiky předkládán jako odstrašující výplod buržoazní legendy, národu odcizený kosmopolita , vědecký podvodník a politický dobrodruh.
Slovenská bolševické historiografie o něm vydala rozsáhlý hanopis v roce 58 s 2.vydáním v roce 60 (proti falšování jeho životopisu protestovali mj. spisovatelé Tatarka +Rúfus, a novináři mj. Vároš + Inovecký ...
Od vydání Rajchlovy brožurky o Štefánikovi v roce 47 se Štefánik dočkal slušnější monografie až v roce 68 - Ján Juríček MRŠ, životopisný náčrt, Mladé letá, BTS, věnoval ji své dceři Janě, " která se ve škole nedozvěděla, kdo to byl Štefánik" ...
Děkuji za informace, hezký den, AK
Nevím, zda-li lze říci že vraždy nebyly stylem TGM, když tentýž dal peníze Savinkovi na vraždu Lenina.
Důkazem je pro vás asi výpovědˇ Savinky pro NKVD, mj. zmíněnou v knize TGM od pana Soubigou, jenž ve svých přednáškách o genocidě uvádí počet Židů vyvražděných nacisty v čísle 1.5 mil. ... AK
Štefánik byl mimořádně nadaný člověk, nervozní-- viz operace žaludečních vředů, střelený, poletující jak zuřivý drak, vše musel mít pod kontrolou, odhaduji, že se s itals piloty hádal a chtěl převzít pilotáž násilím, nic víc
Já na odhady moc nedám. Navíc znám pár set stran dokumentů, které se vztahují ke katastrofě. Příčinou katastrofy byla s největší pravděpodobností ztráta vztlaku v poslední zatáčce, při které se osádka snažila srovnat aeroplán do osy vajnorské přistávací plochy. Ke katastrofě zřejmě přispěly tehdy neznámé meteorologické jevy vytvářené vzdušným prouděním za hřebeny Malých Karpat. Mimochodem, nešlo o letiště Ivánka (k autorce blogu)- ještě neexistovalo. Štefanik měl přistát na vajnorském letišti, které bylo tehdy teprve ve stavbě. V době katastrofy se natahovala plachta na první hangár typu Besoneau. Letiště leželo na severozápad od pozdějšího letiště Ivánka.