Děkujeme za pochopení.
xluke
Re: A kdyz vsichni odejdou...
Ty moc nevis jak funguje trh prace ze? Vysoka poptavka, mala nabidka pracovni sily = cena roste. Z meho pohledu jsou platy ucitelu dostatecne. Kdyby nebyly, odejdou vzdelani lide delat neco jineho, nebo ucit jinam (tak jako ja odesel za praci).
freemenace
Úsměv na tváři
dokázal vyvolat Váš příspěvek. V dnešní době se pracuje ve školách (minimálně základních a středních) na ŠVP. Moderní pojetí starších školních osnov. další věc by mě zajímala, kde jste byl na tom, že školství má větší rozpočet než vnitro a obrana? Když si vezmete jenom příspěvek na bydlení u vojáků, objekty, které musí spravovat a k tomu další zakázky jako obrněné vozy (21 mil.) a nové Tatry, zahraniční misy atd. To budí velmi velký úsměv na mé tváři Jinak v 21 letech jsem si užával studentskou bezstarostnost a nestrkal jsem nos do věcí, o kterých jsem nic nevěděl. Milý pane, v dnešní době je povolání učitele bráno, jako samozřejmost a poslání. Z toho se nenajím a nenakrmím rodinu... A když půjdeme jak říkáte jinam, naučte si pak svoje děti číst a počítat sám a k tomu pak vydělávejte a živte rodinu. Jsem zvědavý, jak to budete stíhat :o)) Jinak příjemná studia
jankor
Re: Úsměv na tváři
To možná bude muset spousta rodičů už zítra když budete stávkovat ... transportéry, už se koupily? Tak třeba 21 miliard dostanou od ministerstva školství jen vysoké školy (v předchozích letech 20 a 19). A to jsou pravidelné prostředky bez podpory na výstavbu a vývoj (a jako podpora rozvoje chápu i nákup trasportérů). Více na http://www.msmt.cz, také se tam dočtete že ministerstvo školství v roce 2005 hospodařilo s rozpočtem 103 miliard! To je tak když ve školství nejsou peníze . Jak jsem psal nemám nic proti povolání učitele, říkám ano ti dobří si zaslouží víc, ale proč já jako žák a příjemce jejich služeb nemůžu ovlvinitm který je podle mě dobrý, preferovat jeho hodiny a navýšit tak možná i jeho mzdu?
pavel 99
Koukám, že máte pro život "jasno".
"..Není divu já rýsovat úhel 45 stupňů jen za pomocí kružítka také nikdy
nepotřeboval,..." - a z toho chcete nějak dovodit, že to Vy ani nikdo jiný nepotřeboval a nebude potřebovat nikdy? Kupříkladu na této větě je vidět, jak málo Vás školství (nejen ono) do života vybavilo. Pokud byste na takto chatrných závěrech učinil strategické rozhodnutí pro rozvoj firmy, mohlo by ji to vážně poškodit.
p.s. - kéž by lecjaký zední dokázal pomocí kružítka (stačí tužka a provázek) rozdělit úhel a nedělal to "podle voka".
jankor
Re: Koukám, že máte pro život "jasno".
Zrovna z tou tužkou a provázkem jsme se to neučili Z toho odvozuji že nechápu proč se to musím učit já a bojím se že takových je víc? Těm co by se to naučit chtěli bránit nebudu.
Adam Bernau
Má pravdu ten chlapec
Přesně tak, jak je něco státní a ještě k tomu tzv. zadarmo, tak to prostě z principu nemůže fungovat. Když budou rohlíky stát korunu, tak se jich prodá určité množství, když ale budou zadarmo, tak se jich (pro)dá mnohonásobně víc. A to je celá ta podstata "bezplatného" školství, zdravotnictví, veřejné správy atd. Proto se musí za všechno (alespoň symbolicky) platit, jinak si toho nikdo nebude vážit. Právě na tom zkrachoval komunismus. Samozřejmě ruku v ruce s tím musí jít také snižování přímých daní, hlavně daní z příjmu, a to až na maximální možné minimum. Každý si musí určit sám, jaké zboží a služby se pořídí za jeho peníze, ne aby o tom rozhodoval nějaký úředník nebo politik.
Učitelé jsou zvláštní cháska lidí. Do školství už přišli s tím, že tam si na miliony nepřijdou, ale stejně pořád pláčou, že mají málo.Pokud vím, tak se letos nepřidávalo žádným zaměstnancům ve veřejné sféře. Policajti, hasiči, úředníci - všichni mají stejné tarify jako loni.Tak proč učitelům by se mělo přidat?
pavel 99
Re: Má pravdu ten chlapec
s vaším úvodem vcelku souhlas, ale s těmi policajty jste to přestřelil. Kdsyby učitelé brali tolik (s ohledem na vzdělání) tak by si určitě nestěžovali.
Navíc mám pochybnosti, jestli autor nemířil trochu někam jinam.
pavel 99
Zajímalo by mne,
jak chcete zařídit, aby se mnozí jedinci naučili číst a psát za 5 let, když se to některým kloudně nepodaří za stávajících cca 9.
rezjir
Nejkrásnější je, když komoušskému ekonomovi
který dokonce klade otázku
"Proč nespokojení učitelé jednoduše neodejdou jinam?" neříká nic pojem transakčních nákladů.
inedible
Re: Nejkrásnější je, když komoušskému ekonomovi
nejkrasnejsi je, kdyz tupec rezjir pise ty svoje sracky a pripada si strasne chytre. A pritom je to pouhopouhy menecenny chuj
bjelka
A obsah učiva?
Stačilo by třeba zase trivium? Nebo sedmero rytířských ctností? To by se za těch pět let dalo zvládnout...
jankor
Re: A obsah učiva?
Stačilo, k čemu je mi dnes kalorimetrická rovnice, věty SUS a USU, znalost spojek pro spojení slučovací a odporovací, .. atd atd?
Ano pro někoho to je možná užitečné, pro mě však ne a učit bych se to nechtěl. Navíc mám ten pocit že takových bude víc.
lubossula
ono
se casto v mediich zapomina na to, ze jednim z duvodu, a mozna i silnejsim nez platy je skutecnost, ze skoly pro letosti rok obdrzeli jen 25 procent lonskeho objemu v polozcc - ostatni neinvesticni vydaje. TEdy jich chybi oproti lonsku 75 procent prostredku na ucebni pomucky vcetne ucebnic, vybaveni uceben, dalsi vzdelavani ucitelu atd....Jak rekla ve zpravach jedna ucitelka, onao se s kridou a tabuli opravdu po novu uci tezko
Chmelař
Re: ono
tenhle tupec by školy nejradši úplně zrušil, protože všichni si přece můžou založit IT společnost, kde školu nepotřebuješ, to se naučíš sám. Když vidim že tohle stvoření už má nebo brzo nejspíš bude mít volební právo, tak si říkám pitomá demokracie.
Ginny
A když už ty cifry
Tvrdíte, že školství sežere víc peněz než vnitro a cosi (obrana?) dohromady.
Dodejte přesná čísla.
Pokud je mi známo, civilizované země dávají na školství běžně šest procent rozpočtu. U nás jsou to procenta čtyři...
jankor
Re: A když už ty cifry
Jednoduchý a ucelený přehled sepsal člen liberálního institutu na http://www.cenastatu.cz. Detaily rozpočtu jsou na jednotlivých stránkách ministerstev.