Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Q

qedisk

22. 6. 2008 20:13
test

bla x bla

0 0
možnosti
Q

qedisk

22. 6. 2008 20:12
toto patrí správcovi

vážení redakčný systém. nemáte ho navrhnutý dobre. opravte si ho. ak chcete, môžete mi aj zamailovať

0 0
možnosti
LP

Popin Corado

19. 6. 2009 9:08
Re: toto patrí správcovi

Co to meleš ty ichtyle?

0 0
možnosti
Q

qedisk

22. 6. 2008 20:11
nn

test3

0 0
možnosti
Q

qedisk

22. 6. 2008 20:10
načo názov??

no tak toto je teda naozaj super skvelý vinikajúci geniálny super maxi systém, do ktorého nemôžem ani poriadne zanadávať, lebo mi to nedovolí. hlavne, že normálny príspevok mi tento systém neprepustí. takže diskusia skončila, ďakujeme idnes.

0 0
možnosti
Q

qedisk

22. 6. 2008 20:08
nič, ty vole.

doboha, prečo mi to nechce odoslať príspevok?

0 0
možnosti
Q

qedisk

22. 6. 2008 20:02
nn

Ja si myslím, že to ľuďom vadí, keď majú Xnásobne nižší plat než niekto, kto nie je Xnásobne lepší. To je spravodlivosť - dostať podľa toho, ako si dobrý. No ale to by som sa už príliš odchyľoval od témy. V spore 2+ ľudí alebo subjektov sa môže prihodiť aj to, že zvolené riešenie všetci vnímajú ako nespravodlivé. Čiže o objektívnej spravodlivosti som nehovoril. Spravodlivosť (objektívna) je nakoniec len súčtom toho, ako spravodlivosť cítia jednotliví ľudia.

"Nekdo bude rikat, ze je nespravedlive, ze ho nechce holka a ze ma pravo ji prefiknout tak jako tak." Presne tak. A je dôležité, aby si uvedomil túto nespravodlivosť a začal s tým pracovať skôr, než sa nahromadí. Podobne aj pri ostatných príkladoch. Nemôžeme prehliadať to, že niečo cítime ako nespravodlivé. Ignorovať to znamená zadupávať niečo podstatné do zeme.

0 0
možnosti
AA

A.A.

21. 6. 2008 14:50
Autore

Vážím si toho, že, jak se dzá, nejste levičácký mladý rádoby intelektuál. Na druhou stranu to, co jste tu napsal, je holá hloupost. Taková daň, kterou byste Vy chtěl, by stát velmi oslabila, ne-li rozložila. Stát, si představte, je společenství k sobě vzájemně solidárních lidí. Už dávno to není jen obranné společenství apod.

Rovná daň ano, prograsívní daň za určitých okolností ano, stejná daň všem nikdy! Více není třeba dodati.

0 0
možnosti
NG

hnedka_zdrapana

22. 6. 2008 0:58
Re: Autore

A kde jsou prosim ti "vzajemne solidarni lide" reprezentovani statem? Uz jsem par uredniku zazil, politici jsou ve zpravach furt, ale na nikoho takoveho jsem zatim nenarazil. Osobne stat nepotrebuju k nicemu a jedine co chci je, aby ochranoval ma majetkova prava a muj zivot (jinymi slovy - benga v ulicich). Na socialno se*u zvysoka.

0 0
možnosti
Q

qedisk

21. 6. 2008 13:24
nn

Tvoj spôsob chápania štátu je taký, že štát poskytuje služby a my si za ne platíme. V takom prípade by bola konštantná daň spravodlivá, alebo ešte lepšie - každý dostane tie služby, za ktoré si zaplatí. Čo potom samozrejme nie je spravodlivé je, že niektorí majú naozaj plat 100.000 a iní 15.000. Z pohľadu spravodlivosti je ťažko predstaviteľný fakt, že by niekoho "hodnota" bola až mnohonásobne väčšia. Takže ten človek, ktorý zarába 100.000, dostáva svoje peniaze nespravodlivo. Pravda, podľa zákona trhu. Nikto však nepovedal, že trh je spravodlivý. Prečo sa potom ale usilujeme dosiahnuť spravodlivosti v daniach, keď chceme vnímať stát ako ďalší trhový subjekt? Dôvod k spravodlivosti je jediný: aby chudobné vrstvy obyvateľstva nepovstali, resp. aby nám nerobili žiadne problémy.

0 0
možnosti
NG

hnedka_zdrapana

22. 6. 2008 1:03
Re: nn

"Nikto však nepovedal, že trh je spravodlivý. "

Ale povedla. Trh je jediny spravedlivy, protoze v nem probihaji *dobrovolne* transakce. Vysledek trhu je vysledkem dobrovolnych smen. Takze ano, trh je spravedlivy. Ze si nekdo vydela 10k a jiny 100k je uz vec dotycnych.

" Dôvod k spravodlivosti je jediný: aby chudobné vrstvy obyvateľstva nepovstali, resp. aby nám nerobili žiadne problémy"

K jake spravedlnosti? Spravedlnost znamena, ze stat neokrada obcany a tedy neprerozdeluje. Asi jste chtel napsat rozkradani, ze? ale ani tak nelze souhlasit, protoze radsi budu proti tem "chudobnym" vrstvam bojovat a riskovat zivot nez se jimi nechat vytrvale okradat. Navic v 21. stoleti lze uz tu bezpecnost zajistit celkem slusne i proti bouricim se sockam.

0 0
možnosti
J

jirkan01

20. 6. 2008 21:01
no ten nadpis mě nadzdvihnul

ale pak už to stálo za přečtení. Přesto úplně nesouhlasím. Já mám skutečně pocit, že jistá rozumná míra solidarity má být. Ale přesně tou mírou je pro mě rovná daň. Stejně tak souhlasím s rovnou daní (tzv. pojištěním) na lékaře. Jen je problém, že díky našim bývalým vládcům, a bohužel pravděpodobně i budoucím, bude trest za práci ještě větší než teď.

0 0
možnosti
AR

arnie_rimmer

20. 6. 2008 14:59
zavedl bych daň z oken

jako to zkoušeli v některém z minulých století tuším v Anglii - čím bohatší člověk tím větší dům a logicky větší plocha oken, no ne ? o je přece spravedlivé

jen aby nám ale zase lidi nezačali ta okna zazdívat jako tenkrát :-)

0 0
možnosti
L

littlemisssunshine

20. 6. 2008 16:45
Re: zavedl bych daň z oken

Bylo to v Anglii, mate pravdu. ;-D Tak, krome jednoho okna jdu vsechnyz zazdit!

0 0
možnosti
  • Počet článků 12
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1706x
Spíše longař (kdo ví ten chápe)