- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Děkuji za opravdu věcné obšírné vysvětlení celkového problému. Takže evropské zelené šílenství vede Evropu opravdu do sebezničení a zaostávání vůči okolnímu světu. Pak riziko privatizace obrovského strategického podniku do soukromých rukou, hlavně chamtivým šibalským cizincům.
Komunistko, vždyť vaši otcové a matky zničili a zdevastovali celou republiku. Všichni dobře víme, jak nám to tu všechno v 89. roce padalo na hlavu. Tak už nežvaňte a zalezte vy znárodňovatelko!
Možná by bylo dobré osvětlit tady Kindlům a Jandovým, že NHKG byla budována počátkem 50. let, nejednalo se tedy o žádné znárodnění. Pro další "dobarvení" stavu hutě by bylo záhodno zmínit, že v letech 1967 až 1985 proběhla rozsáhlá modernizace martinských pecí na pece tandemové. Další velkou investicí pak byla v 80. letech výstavba středojemné válcovny v jižní části závodu, centrální kyslíkárny a velkokapacitní koksárenská baterie. Takže bych neřekl, že do privatizace šla nějak zastaralá a zdevastovaná firma.
Americká firma US Steel Košice, vysoké pece idú naplno, ceny ocele v EU klesajú produkcia stúpa.
"Aj napriek poklesu cien však produkcia košického spracovávateľa neutíchala. Práve naopak. V treťom kvartáli tohto roku sa medziročná produkcia ocele zvýšila na 990 tisíc ton z predošlých 946 tisíc ton. Podobne na tom bol aj predaj ocele, ktorý sa zvýšil o 91 tisíc ton na 958 tisíc ton. O práci na plné obrátky svedčí aj fakt, že košická fabrika bola v prvých troch kvartáloch využitá na 88 percent svojich výrobných možností, čo je dokonca o percento viac ako tomu bolo v takom istom období minulého roku."
"Železiarne Podbrezová to vlani s optimizmom nepreháňali. Napriek energokríze im zisk vystrelil na osemnásobok."
Jako daňový poplatník absolutně nesouhlasím s tím, aby stát vařil pivo nebo tavil železo v pecích. Doufám, že jednou k tomu konečně stát dojde a prodá i ten nevýdělečný pivovar. Jestli zmizí z trhu ocel, trh si s tím zase poradí, i bez socialistického podnikání.
V jiné diskuzi někdo psal, že s krachem firmy nebudou vytápěny ani byty, které vytápěla Liberta, nikdo se o tom nezmiňuje.
Bohužel, těch smutných pohledů je u nás víc, nejen Liberty.
Paní Konečná, proč nereagujete na příspěvky v diskusi?
U zrodu Liberty stáli v roce 1923 Antonín Svoboda s rodinou. Svou továrnu založili na předměstí Mělníka, Továrna měla úspěch a a brzy začaly kočárky vyvážet do světa. Firma Liberta byla ve světě pojem. V roce 1948 ukradli rodině firmu vystěhovali je z jejich vily na Moravu. Firma pod vedením bolševiků měnila názvy od firmy Kovo po název Továrny dětských vozidel . Kočárky se vyráběly v Duchcově. Kočárky se přestaly vyvážet na západ a tak původní značka Liberta zanikla a kočárky se vyvážely jenom na východ.. V roce 1990 se zhroutil trh s kočárky. Na východě rostl zájem o kočárky ze západu a u nás rovněž. O kočárky značky TVD nebyl zájem. V roce 1996 vstoupili do vedení firmy bývalý ministr financí Ivo Svoboda a Barbora Snopková. Ti údajně připravili firmu, která stála před konkurzem ještě předtím, než do ni vstoupili o kapitál a byli obviněni a odsouzeni za tunelování v rámci akce čisté ruce.
to jako fakt? hutě podle kočárků?
Liberty Ostrava – Wikipedie (wikipedia.org)