Diskuse
Zamyšlení nad školným
Děkujeme za pochopení.
Zeero
Zbytečné obory
Chtěl bych jen ujistit všechny ty, co se tak vehementně ohání zaběhnutými výroky typu "zbyteční politologové, kulturologové atd.", že absolventi těchto oborů na UK poté z 95% najdou uplatnění a nejsou nezaměstnaní. Neříkám, že budou pracovat 100% ve svém oboru, ale práci najdou. Navíc počet studentů na těchto oborech je stále jen mizivé procento toho, kolik studentů se hlásí na ekonomii, právo, lékařství aj. Jenom přijatých na ekonomii (VŠE, UK...) je několik tisíc ročně!
Na závěr bych ještě dodal, že technické obory jsou obecně málo populární a nic to nezmění. Jednak vyžadují velkou znalost matematiky, fyziky atd. a jednak jsou náročné na studium, takže se prostě drtivé většině studentů nevyplatí tam studovat.
Ano, souhlasím s tím, že vysokoškoláků je hodně, ale školné v této podobě rozhodně není řešením. Navíc většinu "nekvalitních" absolventů vypouští soukromé vysoké školy, ne ty státní.
Polemik
Vzdělání nestačí
Vedle vzdělání člověk potřebuje motivaci, schopnost řešit a překonávat problémy, dosahovat cílů přes různé překážky. Myslím, že školné by bylo užitečné i z tohoto důvodu.
Nemyslím si, že by ideálem byl věčně se na stát spoléhající intelektuál....kterých už je až až.
Nikdy nespím a vy?
Nechápu, proč tu všichni tolik nadávají Gymplákům:)
Na Gymnáziu jsem studoval, pravda, před cc. 9 lety, ale že by šli všichni na Humanitní vědy? Z 26 lidí šlo 12 na Pedagogickou-zajímavé-ani jeden na obor Matika-Fyzika:), 10 nejnadanějších-Medicína, Technika, 2 Architektura.,1 Psychologie a poslední já na cupovanou Politologii. Ale, že bych byl nezaměstnaný? To nejsem. Bez titulu VŠ, jen s maturitou, bych dělal tak max. skladníka nebo zametal.
Humanitní obory dnes jdou studovat hl. maturanti odborných škol, kt. jsou naprosto nanic a učí tam diletanti. Viz. spolužáci ze základky, kteří šli studovat i technic. stř. odborné školy, učitelé nanic, a dnes dělají podomní obchodníky.
Naše školství hl. pohřbilo, že se dnes maturita dá udělat všude (učnáky, odb. školy apod), a přehršel soukromých VŠ škol s humanitním zaměřením-tohle zrušit je po problému+mít učitele, kt. dokáží matiku-fyziku učit na základkách a středních školách. Ale někdo si z našeho školství udělal dobrou dojnou krávu (státní maturity, testy pro 5. a 9. třídy apod.)
lemini
Re: Nechápu, proč tu všichni tolik nadávají Gymplákům:)
. Ty zkratky jsou naprosto uděsný. Zkuste to bez nich. Ať se dá poznat, že máte vysokou školu.
pokaseda
Příspěvek je poctivá práce
snaží se analyzovat problém. Docela souhlasím, že ideálem je vzdělání - vzdělaný člověk. Myslím, že pravá podstata je ve známé citaci Komenského: ten kdo na vzdělání získá a na mravech ztrácí, více ztrácí než získává." Tento ideální výsledek vzdělání má ve svých rukou především student, dále potom učitelé a konečně společnost.
Kardinálním problémem našeho vzdělávání na všech stupních je to, že stát vydává protředky tzv. na "hlavu". Zdánlivě velni spravedlivé. Všichni občané mají toto právo.
Školy jsou jistě vedeny vzdělanými učiteli, ale uplatňuje se živičišný pud získat co nejvíce - mít co nejvíce studentů.Jenže lidská společnost, má tak nějak určité limity. Ne každý má schopnosti a vlastnosti určité studijní úkoly
zvládnout. Řeší se to tím, že se obtížnost úkolů snižuje - aby se počet "hlav" na které se čerpají peníze zvýšil.
Úroveň vzdělání klesá a to nejen současných studentů, ale prože řijeme v čase, tak i učitelů.
michael.komm
Re: Příspěvek je poctivá práce
souhlasim, to, ze jsou VS placene od poctu studentu neni zrovna ku prospechu veci
Martin_H
Žijete trošku v jiném světě
... zkuste se poinformovat, kolik peněz se ztrácí v učňovském školství, kolik "věčných učňů" máme v ČR ;-)
lokutus
Eh
To obrovské množství absolventů humanitních studií nevyvinou žádné nové technologie. Skončí v lepším případě ve státní správě, kde budou škodit, jako ti v Řecku.
Ovšem u (neo)socialisty, který se tak rád ohání pojmem neoliberál, aniž by věděl, o čem mluví, a který mluví o kvótách na vzdělávání, nelze racionální názor čekat.
Inzheim
Možná
zřejmě se nemýlíte, máme stohy sociologů, politologů, metereologů úplně na nic, chybí řemeslníci, strojaři a politici stojí, čumí a baví se o posledním rautu. Státní rozpočet pláče nad 31.000 slovenskými vysokoškoláky, kteří mimo dotovanou stravu a bydlení, dostávají horentní stipendia a po "vysvěcení" se derou do pražských kanceláří. Tam mělo školné před 20-ti léty začít, chudí Slováci by měli obdržet od svého vlastního ministerstva stipendium na studia v ČR. Když to platí pro Čechy např na Oxfordu, proč to neplatí pro Slováky na UK ?? Školné pro naše maturanty by určitě vyhnalo část neschopných, protože jedničkáře by český stát velmi rád podpořil. Pamatuji, že na pražské elektro-fakultě jednoho dne rektorát zrušil opravné zkoušky a hned třetina taky= posluchačů snížila počet na požadovanou úroveň. Dnes nemyslitelné, jelikož nadpočetné davy pedagogů musí spíše zvyšovat počet posluchačů, aby nepřišli o velmi lukrativní práci. Z procesu vzdělávání se stala drahá fabrika na šunt.
michael.komm
Re: Možná
tak oznacit praci pedagoga za lukrativni, to chce myslim hodne optimismu :) Se Slovaky podle meho nazoru neni problem, pokud v Cechach nasledne zustanou a pracuji (a plati dane). Na druhou stranu je fakt, ze moznost studovat zadarmo na Slovensku mnoho ceskych studentu nevyuziva a tak ta dohoda neni uplne vyhodna.
okmnbhuij
Velké množství studentů v prvním ročníku
Setkal jste se někdy s obřím množstvím uchazečů o studium, kteří přijdou na zápis do školy a pro potvrzení o studiu a už se tam nikdy neobjeví??? Já ano, a proto bych souhlasil se školným klidně třeba jenom za první semestr studia...
michael.komm
Re: Velké množství studentů v prvním ročníku
a je skolne skutecne resenim? mozna by stacilo, kdyby VS nebyly placene od poctu studentu...
Martin_H
Nebyl zmíněn důležitý argument!
Chudí studenti (rozuměj z chudých rodin) mají mnohdy skromnou mentalitu, což je jednak odděluje od mladých "rentiérů", jednak povede k jejich nechuti zadlužovat se. Tohle je jev u dětí z bohatých rodin opravdu minoritní.
certik_bertik
osobně
si myslím že je tohle spojeno s tak vysokými administrativními a organizačními náklady, které jsou úplně zbytečné. Jednodušší by bylo zrušení všech gymnázií a všech všeobecně vzdělávacích škol, tím by byl vyřeše problém těch přebytečných sociologů a kulturologů, protože když by nemohl najít práci, tak by si třeba vzpomenul, že se předtím vyučil třeba jako zedník.
Druhá věc je vyházet z VŠ lidi kteří tam už desítky let nemají co dělat, věřte že tím by se ušetřilo mnohem víc
michael.komm
Re: osobně
mno tak zruseni opravdu vsech vseobecne vzdelavacich skol by nasledne zcela znemoznilo studium VS, to by asi nebylo to prave reseni.
- Počet článků 13
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2243x