Děkujeme za pochopení.
J85o78s14e36f 40K78o92l63í71n
@ Petr Zábranský
Petře, díky za příspěvky do diskuse, ale nestačím na ně téměř odpovídat
P94e55t93r 82Z46á49b88r80a54n64s92k45ý
Dík Pepo - ten náš Kamion je úspěšná bomba - no jo, ale to je hold vtipnej Mládek! (...kurděje nám sice nehrozej, horší je to ale s čínskym covidem, co?)
J49o86s31e46f 68K72o83l44í36n
O tom ať diskutují jiní, já jsem muzikant
J29o79s84e72f 91K72o69l26í65n
@ Petr Zábranský
Petře, když jsi přispěl do diskuse , možná bys mohl napsat také něco o Tvé písničce, kterou otextoval Ivan Mládek. Ten Váš "Kamión s paprikou za milión" se stal hymnou kamioňáků ...my jsme Čechů naděje, že nedostanou kurděje
J92o84s92e55f 49K51o85l48í53n
Díky, Miloši, za dokonalý a zajímavý přehled festivalových úspěchů našich českých písniček, o kterých si současná generace autorů a interpretů může zatím nechat jen zdát. V Eurovizi dosud žádná sláva, spíš ostuda. Ale snad někdo tuhle trapnou sérii konečně prolomí a přiveze do Česka hlavní cenu. Tvůj výčet bych ještě doplnil o vítězství písničky Jindřicha Brabce a Jiřího Aplta 'Malovaný džbánku z krumlovského zámku', kterou zpívala Helena Vondráčková na soutěži Intervize (socialistické státy a Finsko). Uskutečnila se, myslím, ve stejném roce, jako byla ta Paříž. Potkali jsme se totiž s Jindrou u příležitosti té oslavy -poděkování- na předsednictvu České národní rady, kam byl také pozván.
M19i29l78a37n 91B75í75l18e19k
Já bych dnešní úspěšnost nepoměřoval případným sukcesem na soutěžních festivalech, ty už jsou dávno passé. Mám dojem, že už v 80. letech byly trochu za zenitem, důležitější byla rotace v rádiích, MTV, účast v TV nebo rozhlasových show, upsání se velkému vydavatelství (nebo tehdy vznikajícím nezávislým labelům...). A v současnosti, když už festival, tak účast na větším pódiu při nějakém nesoutěžním typu Glastonbury, to je určitě pořád úspěch.
M54i75l29o64š 87S74k98a60l55k40a
Máš svatou pravdu, Pepo, průkopníkem soutěžní účasti na velkých a respektovaných světových mezinárodních festivalech byl z našich interpretů nepochybně Karel Gott (nepočítám-li ty nejrůznější soutěže Intervize přifařené třeba k někdejší Bratislavské lyře), který v roce 1968 soutěžil kromě festivalu v Rio de Janeiru (s Lady Carneval získal cenu za interpretaci) také na Velké ceně Eurovize v Londýně, kde zpíval v barvách Rakouska melodii Uda Jürgense Thousend Fenster... Někdo pak stihnul ještě nějaký ten "opravdový" festival do konce šedesátých let, poté silně přituhlo, jezdilo se soutěžit tak maximálně do Sopot, do Drážďan, do Brašova, nebo do Rostocku, pak se jakousi první vlaštovkou v cestách na velké zahranmiční soutěžní festiovaly stala právě vaše účast na Grand Prix de Paris de la Chanson (1976). Není bez zajímavosti, že cestou z festivalu v irském Dublinu v roce 1983 zůstala Jana Kratochvílová během tranzitního přestupu na letadlo do Prahy v Londýně, kde od té doby žije.
J80o94s81e34f 39K59o28l69í12n
Vám všem, kteří jste se do diskuse k tomuto článku připojili, děkuji za Vaše příspěvky.
Když je znovu pročítám, rád bych opravil svoje unáhlené a nepřesné odpovědi na některé z nich a zároveň se i omluvil. Jmenovitě panu Martinu Ireinovi, který se mě zastal proti podrážděnému a nefér nařčení, že snad jsem se připomněl díky blogerovi, na jehož zavádějící článek jsem reagoval.
Panu Petru Palečkovi, kterému jsem naopak poděkoval, což mě nemrzí, zpětně vzkazuji, že v mém titulku nešlo o spiknutí proti Hannigovi. Pokud bych měl být kritický, tak naopak on využill odchod známé osobnosti jako upoutávku k svému článku. Ten považuji za dost chaotický, ale vyjádřil jsem se jen k informacím, které se týkaly mne. Kdyby na svém blogu měl Petr Hannig povolenu diskusi, můj článek by na idnes nevyšel.
Nemusím se zviditelňovat, současný stav mi zcela vyhovuje a není třeba, abych na sebe přitahoval pozornost v prodejně Lidl nebo v Kauflandu. Na svém webu http://www.swingtime.cz/ naopak zviditelňuji hudebníky, kteří si pozornost především zaslouží. Jako byli Jan Konopásek, Jaromír Hnilička, Karel Růžička, a další osobnosti nejen českého jazzu, o jejichž odchodu z tohoto světa nebyla v naší televizi ani zmínka !
Chci ale sdělit svůj pocit, když jsem do diskuse poprvé nahlédl a četl ty první reakce, na které jsem dost zbrkle reagoval. Holt, nováček v této aréně. Zpětně mi to připadá, jako když někdo vstoupí do lví klece, lvi na něj zavrčí a začnou se rvát mezi sebou. Skoro jako v parlamentu.
J32o61s55e64f 32K56o69l23í57n
Ahoj Petře, kamaráde a služebně starší blogere, také Tě zdravím a děkuji Ti za Tvůj radostí a optimismem protkaný a věcný příspěvek do diskuse. Vyzařuje z něj Tvůj smysl pro fantazii a romantiku a milé šprýmy, kterými oplývají články na Tvém blogu. A komu by se nestýskalo po době, kdy byl ještě mladý a hloupý. Skoro každý by si to rád zopakoval... (odpověď na Tvoji otázku)
P79e73t42r 76Z92á77b63r52a69n12s72k88ý
OK, Pepíku, tak se budem těšit až zas budem znovu "mladý a hloupý" v příštím životě!? OK? J inak na tu "radost a optimismus" mám recept! Přidávám zejtra do svýho blogu svůj novej článek: OPICE!
P15e72t95r 86Z91á30b63r42a41n15s85k13ý
Zdravím tě Pepo, úúúžasná historka o tvym Robinsonovi, kerej ve svym Hydroplánu s takovýýým úúúspěchem doletěl až do Paříže!
A krááásný jsou i všechny ty věci kolem, kerý nám tak skvěle připomínaj tehdejší nááádhernou dobu socialismu se svou socialistickou kultúúúrou, v kerý sme tady měli možnost tak šťastně žít! Čtyřicet let života!! Nestejská se ti?
J98o49s42e77f 69K42o33l29í74n
@ Miloš Skalka
Miloši, také Tě zdravím a vážím si Tvého vstupu do diskuse. Vrháš spot lights do dnes již potemnělých koutů úspěšné historie naší populární hudby, o které víš tolik, jako nikdo jiný. Z Korna se stal po té Paříži vyhledávaný festivalový matador a dočkal se řady úspěchů, nejen na tomhle poli. Ta písnička You're Me Voodoo, s kterou jste s Edou Parmou v Irsku zvítězili, je super. Bylo by vhodné vzpomenout, že absolutně prvním v téhle festivalové historii (možná mě opravíš) byl Karel Gott v Riu s písní Lady Carneval, která i když tam tehdy nezvítězila (snad mě také opravíš), stala se zřejmě největším hitem Karla Gotta. Takže díky a doufám, že se zapojíš do diskuse i v dalších článcích, které na téhle platformě hodlám zveřejnit. A ten příští bude stát za to. Tam to bude jiskřit.
- Počet článků 3
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2199x
Profesionální dráhu nastoupil jako saxofonista v Jazzovém orchestru Divadla v Alfě v Plzni, kam jej na základě konkursu v roce 1963 přijal kapelník Bohuslav Ondráček a kde tehdy začínala i Marta Kubišová a později Václav Neckář. Od konce šedesátých let vedl skupiny, které sám založil. Na postu kapelníka, obvykle jako kytarista, doprovázel řadu známých zpěváků naší populární hudby a napsal pro ně i několik hitů.
60's - Josef Laufer & Their Majesties ( LP My Name is Joe, Josef Laufer & Their Majesties Show1969, Juliána atd.) https://www.youtube.com/watch?v=C3jf6319jJk
70's - Karel Zich & Flop (Měla na očích brýle, Na prvním programu, atd.),
80's - Stanislav Procházka & Magnet (Rádio a já, Déšť, Bláznivá jízda, Kamion, Správně švihnutá, atd.)
Jeho skladby nazpívali také Karel Gott, Waldemar Matuška, Václav Neckář, Eva Pilarová, Jaromír Mayer, Milan Drobný a další. Píseň Flying Hydroplane s jeho hudbou získala na Grand Prix de Paris 1976 hlavní cenu festivalu, před USA a Francií. U nás je známá pod názvem Robinson v podání Jiřího Korna. V roce 1983 natočil se svojí skupinou Pop Servis a s dosud neznámým zpěvákem Václavem Jandou singl Konec prázdnin/Jahodový koktejl, který jej pod jménem Dalibor Janda katapultoval mezi nejpopulárnější české zpěváky.
V současnosti pořádá jamsessions s účastí našich nejvýznačnějších jazzových hudebníků. Založil webové stránky s odkazem na Swing Time channel, kam budou postupně umisťována další videa z těchto i dalších akcí.
http://www.swingtime.cz/