Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
I

ivan.ivan

7. 6. 2011 14:35
ivan.ivan

Ano, je to tak, jak je napísané v článku.

0 0
možnosti
DNIN

Diskutovat na iDmůžete neomezeně

10. 11. 2010 17:31
chyba je spíš ve VOLNÉM trhu

že se sem musí vozit chujoviny z druhýho konce Země, protože je to "levnější" (zdánlivě)

0 0
možnosti
PJVND

Pravda je víc než dukáty

27. 2. 2011 20:59
Re: chyba je spíš ve VOLNÉM trhu

No nevím. Kdyby tu byl skutečně volný trh, bez hromady daní, byrokracie, kvót, ekonesmyslů a dalšího sajrajtu, tak by se u spousty věcí musela vyplatit domácí produkce namísto dovozu přes půl planety. EURv

0 0
možnosti
J5

J.K. 5

16. 10. 2010 20:38
Tohle se povedlo!

http://img121.imageshack.us/img121/8351/anketak.jpg

To snad ani nepotřebuje komentář. Hurá, ANO, ale jen do chvíle, než si lidi uvědomí, kdo to zaplatí ;-D

0 0
možnosti
TH

fomik

7. 6. 2011 15:03
Re: Tohle se povedlo!

R^

0 0
možnosti

jarinka

16. 10. 2010 18:19
Je pozdě.

Kam se podělo tradiční české (a dobré) ovocnářství? Pokud ještě existuje, pak nemám jiné vysvětlení, než že se poslední skvělá česká jablka (hrušky, švestky...) vyvážejí do zahraničí. Dovážejí se z Itálie voskovaná jablka a šíleně drahé hrušky, z Maďarska nezralé švestky...  A kamióny otravují přírodu a ničí silnice i do těch zapadlých měst, protože i tam dnes stojí několik supermarketů. Je pozdě to změnit.

0 0
možnosti
HP

Hroznej puberťák

7. 6. 2011 14:48
Re: Je pozdě.

Takové jablko, jaké vyroste v Itálii, tady v místních podmínkách nevyroste. Kdo měl možnost jej ochutnat čerstvé, ví, o čem je řeč. To, že v hytlermarketech jsou mizerná je dáno a) jakostí (zásadně druhá) a b) stářím - ta jablka jsou z chlaďáku, kde ležela klidně rok (ano, zažil jsem při sklizni v Itálii, že se ještě během sklizně expedoval ze skladu doprodej loňských). Pochybuju, že se od nás nějaká jablka vyvážejí, nejsou konkurenceschopná.

0 0
možnosti
VH

Stará kára

16. 10. 2010 15:40
Máte samozřejmě pravdu. Není třeba to ani zdůrazňovat

Vše zaplatíme my.

Oč zde běží: EU reguluje výši mýtného (mělo by pouze pokrývat náklady na výstavbu a údržbu dálnic). V mnoha státech se zdá být toto mýto příliš nízké. Nenechte se mýlit, jde obecně o zvýšení této platby. Prostě nejen my, všechny státy potřebují zvýšit příjmy. Toto je jedna z cest, kterou se vyhoví "potřebným" státům. O hluk a čmoudíky jde až v poslední řadě (pokud vůbec).

A pro úplnost:  státy nejsou povinny mýtné o tyto částky navyšovat.

0 0
možnosti
P

petrhajek.blog.idnes.cz

16. 10. 2010 15:36
na zacatku clanku jsem cekal nejaky ekoblabol

ale naprosty souhlas.

Snad jen s vetou "misto dotaci FV bysme meli podporovat vlastni vyrobce potravin" fakticky nesouhlasim. Ano, podpora zemedelcu je urcite mensi zlo, nez FV, ale ... Realne by to melo byt presne naopak. Nemeli by se podporovat a dotovat (ale ani kvotama a omezovat) nikde. A pak by se to usadilo samo. Protoze pak by nemohla byt cena s dopravou nikdy nizsi, nez cena vypestovaneho doma.

0 0
možnosti
J5

J.K. 5

16. 10. 2010 16:54
Re: na zacatku clanku jsem cekal nejaky ekoblabol

Obávám se, že vždycky budou existovat státy, které své zemědělce budou dotovat a možná to má racionální základ. Nám pak asi nezbývá než dělat totéž. Otázka je, jakou formou. Už jen fakt, že oficiálně existuje cosi jako zemědělská půda, je jistým typem zvýhodnění.

0 0
možnosti
PJ

PájaZítra

16. 10. 2010 15:05
A k tomu hluku

Daleko víc kraválu sice udělají motorkáři, tlustovejfukáři a pojízdný diskotéky, jenže těch kamionů je mnohonásobně víc. To ale nemění nic na tom, že potírat hlukový znečištění je potřeba ve všech jeho podobách, tedy krom kamionů i u tuningářů a tuc-tuc-debílků.

0 0
možnosti
J5

J.K. 5

16. 10. 2010 16:40
Re: A k tomu hluku

S tím naprosto souhlasím.

0 0
možnosti
PJ

PájaZítra

16. 10. 2010 15:02
Jo, souhlasím

Sice jsme se od hluku dostali k zemědělství, ale je to tak. Bývali jsme za totáče naprosto soběstačný stát v potravinářské výrobě a ještě jsme vyváželi v rámci RVHP přebytky a něco se k nám občas zase dostalo i zvenčí. Proto nechápu, jak je možný, že po revoluci začalo docházet k útlumu zemědělství a vstup do EU to tady zabil úplně. O co vůbec unii těmi kvotami a regulacemi jde? Zemědělci přišli o práci, taktéž na ně napojení sekundární zpracovávatelé, jídlo se k nám dováží, práce je míň a míň, výroba plastů a kabelů pro auta zemi neuživí. Všechno se zdražuje, platy nerostou, nezaměstnaných přibývá - lidi brzo nebudou mít finance na nákup dovozového jídla - a BUM! Bludný kruh se uzavře a celý se to tu sesype jak domeček z karet jako nedávno v Řecku.

Všechny země zaplavujou produkty made in china, ale jednoho dne i o ně přestane být zájem pro přesycenost a zkolabuje svět. A když k tomu přidáme nekolikanásobné přelidnění, je načase, aby do nás bacil nějaký asteroid...

0 0
možnosti
D

dino_na_idnes

16. 10. 2010 14:36
Tak tak,

na silnicích se míjejí kamióny převážející naprosto stejné zboží z místa A do místa B a naopak, protože se to vyplatí. Jak by se to v logicky fungujícím světě mohlo vyplatit?

0 0
možnosti
ARW

a red wheelbarrow

16. 10. 2010 14:34
Souhlas,

ale to nestačí. Nestačí o tom blogovat  vyjadřovat souhlas v diskusi pod článkem a pak jít a ten česnek z Číny stejně koupit. Je třeba masivně a důsledně podporovat domácí produkci, je třeba dát našim VOLENÝM ZÁSTUPCŮM NAŠÍ VŮLE jasně najevo, že dělají přesn opak toho, co je vůlí jejich voličů. Jak je možné, že s tím, co zavádí EU většina občanů EU nesouhlasí a PŘESTO SE TO ZAVÁDÍ???? Podvod století jménem fotovoltaika, kdy jsme z našich daní zaplatili výnosy ZAHRANIČNÍCH firem, které zde ani NEPLATÍ DANĚ, bude buď poslední kapkou a lidi vyjdou do ulic, a nebo si nic lepšího prostě nezasloužíme.

0 0
možnosti
  • Počet článků 29
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3977x
Odpad třídím, televizor nevlastním, zelené nevolím.