Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
A

akki

1. 6. 2008 23:46
Paní Kolářová,

obdivuji Vaši neúnavnou snahu vysvětlit věci lidem, kteří očividně neumí vnímat názory druhých.Četla jsem i Váš blog a moc Vám děkuji. Najednou mám pocit, že moje práce v divadle je zbytečná, že jsme lidé druhé kategorie. Vy a také A.Kadeřábek mě uklidňují. V

0 0
možnosti
JS

Jana Kolářová

2. 6. 2008 11:25
Re: Paní Kolářová,

Dobrý den,

ono ani nejde o schopnost či neschopnost vnímání názorů druhých, ale o to, že KAŽDÉ téma je strašně jednoduché, když znáte fakta a může být velmi snadno zmanipulovatelné, když je ta znalost jen povrchní. A to je přesně případ podpory kultury, kde lidé jen vnímají absolutní částky a neuvědomují si ten zcela zásadní fakt, že nelze z veřejných prostředků podporovat podnikání (tedy z podnikání jednoho subjektu podporovat podnikání subjektu druhého) - samozřejmě s výjimkou principu "de minimis", tedy těch 200 tisíc euro rozložených na tři roky.

K tomu přistupuje i subjektivní hodnocení, ovlivněné tím, že jak neziskovky, tak subjekty podnikající v kultuře dělají jakoby totéž, tedy kulturu. Jiná věc je, že i neziskovka může šlápnout vedle a inscenovat úplnou volovinu a na druhé straně i subjekt podnikající v kultuře může udělat majstrštyk, který pak dostane Cenu Thálie

0 0
možnosti
PK

Petr Kloucek

1. 6. 2008 11:43
Paní Kolářová a ostatní.

Přesto že se naše názory rozcházejí všem děkuji za plodnou a slušnou diskuzi.

Abych v kostce shrnul můj článek, který pravděpodobně nebyl správně pochopen.

Neobhajuji politiku pana Richtery, nicméně mi přijde poněkud přehnaná reakce divadel. Totiže dle mého názoru je skutečně velmi problematická otázka dotování čehokoli. Chápu systém dotace dle vstupenek, který by měl selektovat ta divadla, která jsou opravdu navštěvována a schopna z velké části své náklady pokrýt, tj. nedotovaly by se okrajové scény s minimální návštěvností. Prostě kulturní obec je omezená, nelze dotovat úplně vše a tohle by mohl být klíč.

Dále předpokládám, že by neměl být problém kombinovat hry s vyšší a menší návštěvností. Prostě na něčem vydělat a něco nastudovat okrajově.

Jinak já osobně bych byl proti jakýmkoli dotacím např. s výjimkou ND či památek UNESCO neboť kultura se dá provozovat např. formou grantů či filantropie soukromého sektoru. I umělec by si měl umět vydělat, stejně jako to musí umět ostatní.

0 0
možnosti
JS

Jana Kolářová

1. 6. 2008 17:22
Dobrý den, pane Kloučku,

děkuji za "hromadnbou" odpověď, ale musím - s velkým důrazem na to, že to myslím nekonfliktně a slušně - opakovat, že se zásadně mýlíte. Nebudu psát v čem, protože ta široká diskuse mě přiměla k tomu, že začátkem týdne k tomu napíšu článěk jen a jen faktický - budu ráda, když si ho přečtete.

V předposlední větě dnes pravdu máte, ale na filantropii soukromého sektoru a především jednotlivých dárců (korunka ke korunce, opravdu klidně po stokorunách) u nás chybí legislativa. Ale věřím, že to je otázka času.

Mějte se hezky, Jana Kolářová (neděle, napíšu snad do středy - doufám)

0 0
možnosti
JD

pedr64

30. 5. 2008 12:19
paní kolářová

myslím že ten kdo nechce chápat ste v prvé řadě Vy. Pokud by bylo opravdu striktně zakázáno to, co Vy tvrdíte, pak by tato kauza s Kratochvílem vůbec nevznikla, poněvadž by nebylo co žalovat. Vy argumentujete pouze v mantinelech "tohle se nesmí a tohle se musí" a nic jiného neslyšíte

0 0
možnosti
JS

Jana Kolářová

30. 5. 2008 13:37
Re: paní kolářová

Žaloba Petra Kratochvíla se netýkala peněz pro subvencovaná divadla zřizovaná magistrátem. Petr Kratochvíl chtěl ČR žalovat kvůli tomu, že granty od magistrátu dostávaly jen některé podnikatelské subjekty a on chtěl, aby je ze subjektů podnikajících v kultuře nedostával buď nidko anebo všichni rovným dílem. Jestli Vám to jako vysvětlení stačí...

JK

0 0
možnosti
LR

Klitorek

30. 5. 2008 11:49
JK

myslím , že tu zbytečně marníte svůj čas ... tak jak jste to vysvětlila , by to pochopil i průměrně vycvičenej klokan ( pokud by tedy chtěl ) . Pokud to někdo chápat nechce , tak mu to prostě nevysvětlíte ... Váš názor je nejen rozumný , ale hlavně podložený vědomostmi a to je základ jakékoliv diskuze . Jako odměnu vás zvu v úterý 3.6 od 19:30 do Divadla Ypsilonka na představení našeho amatérského souboru , které je mmj zapojeno do dnů neklidu . pokud máte zájem , kontaktujte mne na mailu . Jinak hezký víkend

0 0
možnosti
LR

Klitorek

30. 5. 2008 11:51
Re: JK

podrobnosti o představení jsou na http://www.ztracenaexistence.cz

0 0
možnosti
LR

Klitorek

30. 5. 2008 10:03
odpověděla za mě JK

jako kdyby mi mluvila z duše :-D R^R^R^

0 0
možnosti

vodní želva

30. 5. 2008 9:29
ad absurdum

Když nebudeme dotovat divadla, tak zanikne i Národní divadlo, anebo nezanikne, ale budou se tam hrát muzikály. Když nebudeme dotovat kulturu, tak by bylo nejlepší abychom někomu zdarma předali Karlštějn, protože ten si ze vstupného taky nevydělá na nezbytné opravy. A nový majitel si tam pak může vymalovat a místo starých podlah tam dát moderní plovoucí podlahy. Asi takto jsem pochopil Váš článek.  

0 0
možnosti
JS

Jana Kolářová

30. 5. 2008 9:37
Re: ad absurdum

To je dokonale vyjádřeno. Jen malá vsuvčička - Národního divadla se současný povyk naštěstí netýká, na to radní Richter nedosáhne, protože Národní divadlo je samostatnou kapitolou státního rozpočtu. Mějte se hezky, Jana Kolářová

0 0
možnosti
JS

Jana Kolářová

30. 5. 2008 8:46
promiňte, ale vůbec netušíte, oč jde

Vaše loutkové divadlo z propisky a kancelářské sponky samozřejmě nikdo podporovat nebude. V Praze je skoro 100 divadel, ale jen 18 z nich funguje jako nezisková organizace, která není zřízena za účelem dosažení zisku. To neznamená, že zisku nemohou dosáhnout, ale musí ho celý dát zpět do provozu té organizace - a tím se nemyslí mercedes pro pana ředitele, ale třeba dražší autorská práva pro žádanou hru. Tato divadla mají v Praze svého zřizovatele, tím je magsitrát a jen ona mají nárok na podporu z veřejných prostředků - mých i Vašich daní.

Ostatní divadla jsou subjekty podnikající v kultuře, fungují ekonomicky ÚPLNĚ jinak a na podporu z našich daní samozřejmě nemají nárok vůbec žádný - což ale neznamená, že když nějaké peníze zbydou, nemůže jim magistrát trošku přispět, když

0 0
možnosti
JS

Jana Kolářová

30. 5. 2008 8:46
Re: promiňte, ale vůbec netušíte, oč jde

budou třeba pořádat festival studentských divadel.

Vše ostatní je mlžení magistrátu a pana Richtera, který nerozumí financování divadel a navíc chce podporovat i své kamarády z komerčních divadel - to samozřejmě můpže, ale jako soukromá osoba a ne z mých daní.

Problematika je to zcela jednoduchá, pokud ji znáte, ale dost složitá, pokud ji neznáte. A to je - bohužel - cele Váš případ, nezlobte se. Jana Kolářová

0 0
možnosti
JC

Jarcho

30. 5. 2008 8:38
Místo dotací

by bylo vhodné zavést daňové asignace.

0 0
možnosti
JS

Jana Kolářová

30. 5. 2008 8:47
Re: Místo dotací

... mělo by být obojí - ve světě se tomu říká vícezdrojové financování (spolu se soukromými sponsory, ku příkladu). Jana Kolářová

0 0
možnosti
IR

iwiz

30. 5. 2008 8:37
nechápu

Nechápu Váš postoj. Peníze jsou veřejné, proto by se podle požadavků veřejnosti měly i rozdělovat. Lidi se asi taky dělí na dvě skupiny - na ty, co je zajímá zisk a na ty, co je zajímá kvaliní umění. Nezlobte se na mě, ale ta divadla, která si na sebe umí vydělat sama, nenabízí mnohdy tak dobré hry jako divadla chudá. Ale jak říkám, lidi se dělí na dvě skupiny, že?

0 0
možnosti

Alexandr Špáta

30. 5. 2008 8:23
Není čemu tleskat

A to jsme si po r. 89 o sobě jako Češi mysleli, že jsme kulturní národ. Stačilo 20 let trhu bez přívlastků a ejhle kolik se nám urodilo ministrů antikultury. Žít se dá s kulturou nebo bez ní. Doby, kdy si Češi stavěli divadla a knihovny jsou zřejmě nenávratně pryč.

0 0
možnosti