- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V první řadě by bylo potřeba, aby se řidiči naučili to úplně nejzákladnější a velmi často porušované (i tzv. slušnými řidiči) pravidlo: "Jedu jen tam, kam vidím". To se týká jak přizpůsobení rychlosti, tak předjíždění a mnoha dalších situací.
Spousta řidičů se žene bezhlavě do zatáčky, kam nevidí - a když pak zatáčka "utahuje" nebo v ní či těsně za ní něco je (porouchané auto, cyklista, spadlá větev...) a protisměr není volný, řidič už nemá možnost to bezpečně vyřešit. Totéž při jízdě přes horizont nebo v ulicích mezi (byť třeba nezákonně) zaparkovanými auty.
Prostě "vizuální kontrola nad situací" je zcela zásadní věc. Když se řidiči naučí dodržovat toto, zmizí nejméně 80 % všech nehod a ještě více smrtelných nehod.
Souhlasím, ale dostala jsem se před lety do hromadné havárky. Inverze, na kopci +8, o 300m dál v údolí -5mrazu, to se stane málokdy. Projeli jsme, zastavili a uklidili do bezpečí. A sledovali - ti, co se nelekli a nebrzdili, projeli. Ostatní končili v hromadě plechu..Je důležité vědět, jak reagovat na krizovou situaci, když už se do ní člověk dostane. A kdy už může jít pomáhat, aniž by se nechal zabít sám.