Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

P74e41t48r 24H21a96n63n29i68g

28. 5. 2018 10:18

Informace, které se zdají být pro praktický život zbytečné, se v průběhu dalšího života ukáží jako přínosné. Příklad z mého života: vůbec mne nezajímala matematika, ale jako žáka, který bylo ve vyučovací hodině pozorný a neroztěkaný jsem z ní vždy měl za 1. (Můj syn se stal renomovaným matematikem, profesorem na prestižní univerzitě v USA). Já jsem jakoby matematiku v životě nepotřeboval, ale na Hudební akademii múzických umění mě profesor chválil za vždy přehledné matematické uspořádání mých děl (symfonie atd.) Pak jsem se v nějakém naučném pořadu dozvěděl, že korespondence mezi matematikou a kompozicí je naprosto přirozená. Dobrý matematik je dobrým skladatelem (pokud se jím stane) a naopak hudebně nadané dítě se může stát špičkovým matematikem (můj syn jako dítě vyhrával celostátní soutěže ve hře na violoncello). Čili nic, co se vám dostane do hlavy v základní škole se fakticky nevytratí.

0 0
možnosti
Foto

P73e62t90r 63H27a11n15n58i42g

28. 5. 2018 10:22

Ještě bych se přimlouval za znovuzavedení latiny na gymnáziích. Umíte-li latinu nacházíte příbuznosti ve všech románských jazycích a navíc i v angličtině.

Proč se nám zdají velké osobnosti minulých let nedostižné? Měly základ ve všeobecném vzdělání. Na rozdíl od našich dob, kdy je dostupnost informací enormní, ale orientace v nich minimální.

0 0
možnosti
ES

Mohu vás ujistit, že ze základních škol děti se znalostmi jazykovědců nevycházejí, ba umějí mnohem méně než ty před patnácti dvaceti lety.

Důvodem je asi to, o čem píšete: zbrkle, ve spěchu se probere kvantum vědomostí a dovedností, ale procvičuje a opakuje se velmi málo (protože je potřeba probrat další učivo) a pamětné učení pokládáme za "tupé biflování".

0 0
možnosti

"Opakování je matka moudrosti"

0 0
možnosti
JZ

Nastesti jenom v Cechach a ne v celem Cesku.

0 0
možnosti
VK

Napsala jste "Děti se učí zbytečně moc informací, které díky jejich objemu nejsou schopny řádně procvičit...". Toto jsem si myslel na základní škole před cca 50 lety. Takže pokrok se nekonal.

.

0 0
možnosti
OP

Jenže před padesáti lety nebyl objem těch požadovaných vědomostí tak obsáhlý a podrobný, jako dnes. V dějepise stačila znalost data výstřelu z Aurory, v zeměpisu znalost pár sovětských republik, v chemii -ný, -natý, -itý, -ičitý ... :-)

1 1
možnosti
OP

Samozřejmě máte pravdu. Jenže vžijte se do učitele, který touto frontální přípravou prošel od základky po vejšku. Nadšenec změny vyhledává a snaží se je praktikovat, ale kolik procent nadšenců ve školství je? Zatím se do školství lijí peníze na platy učitelů a nějak se očekává, že to platy vyřeší, ale nevyřeší. Osvíceného ministra jest nutně zapotřebí, ale kdy a zda vůbec se ho školství dočká, je ve hvězdách

0 0
možnosti
VV

Jo, presvedcuji se zde temer denne, co zde dokazi vypotit nejeny absolventi vysokych skol, ale dokonce i vysokoskolsti docenti, neprestavam zasnout. Ale potvrzuje se stare ceske prislovi, ze ani rubl nezapacha.

0 0
možnosti