- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jednička není o tom, zda žák je nejlepší ve třídě. Ale že zvládl téměř bezchybně látku, kterou zvládnout měl (vzhledem ke svým schopnostem). Tohle je naprosté nechopení zpětné vazby a její role při učení (kde známky jsou jedna z těch nejméně vhodných metod, ale o tom to teď není).
Pokud chcete porovnávat, kdo je ten nejlepší, tak čekejte na výsledky Klokana, později olympiád...
Vy zřejmě patříte k názorovému proudu, podle nějž bychom měli ve školách zrušit známkování, nezatěžovat žáky informacemi a hlavně jim nedávat žádné domácí úkoly, protože oni sami nejlépe vědí, co je pro ně nejlepší a co budou v životě potřebovat. Tak přesně proti těmto postojům (jež vnímám jako původce všeho zla) je můj text namířen. Proto se mnou těžko můžete souhlasit, přesto děkuji za váš názor v diskuzi.
"A já mu nemůžu naplno říct, že samé jedničky dnes na prvním stupni dostávají všichni, že najednou nikde nikdo nepropadá a že základní školu dostuduje každý, kdo zvládne smazat tabuli."
A další nesmysl. To jste vymyslel sám?
"Z turnajů si dnes vozí ceny do jednoho všichni účastníci."
Nesmysl. Asi jen z těch hodně špatných. Přihlaste dceru do něčeho pořádného a řekněte jí, co to znamená.
Inu, jak se říká: "brečíte dobře, ale na špatném hrobě."
Žádní MY totiž neexistuje. Tím méně ONI.
Chcete-li bojovat s danými jevy a problémy, musíte začít tam,kde vznikají - u jejich zdroje. U těch kdo volají po podobném "rovnostářství" známek, vysvědčení, pohlaví, náboženství, platů... Kdo hovoří o rovných šancích a pozitivních diskriminacích a jejich kvótách a právo na alternativu či undergroud jako oficiání politice.
Tedy u těch, kdo popírají přirozený výběr druhů, řečeno s Darwinem.