Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Co se týká zákonů, máte nepochybně pravdu. A pak ještě evidentně záměrně pomalé tempo, značná míra korupce, parciální zájmy, .......

No, a potřeby občanů, jimiž se politikáři zaklínají zejmén před volbami, jsou vytrvale preferovány a to tak dokonale, že až na poslední místo.

Kocourkov jak vymalovaný.

0 0
možnosti
JR

J33a17n 66R68á43ž

21. 12. 2022 17:47

Při debatě na toto téma je dobré si připomenout anabázi kolem tunelu "Valík" na D5. Všichni zainteresovaní, co do toho házeli vidle, museli celou dobu vědět, že se ten tunel postaví. Ale s aroganci sobě vlastní vymýšleli stále dokola často i absurdní důvody, které legislativa připouští, aby tuto klíčovou stavbu zdržovali. Tisíce vozidel všech kategorií, tedy i těžkých kamionů museli tak každý den a po několik let sjíždět z již hotové dálnice na objízdnou trasu po silnicích druhé a třetí třídy vedoucí přes okolní obce. Ignorovali tím znečištění životního prostředí v okolí objízdné trasy a v podstatě i nevratnou újmu na zdraví i majetku obyvatel dotčených obcí.

Arogance a ignorování důležitosti liniových dopravních staveb pro dopravní obslužnost ČR, jakož i odlehčení vytíženosti místních komunikací měst a obcí od pseudoochránců ŽP je průvodní jev při dlouholetém "torpédování" obchvatu D1 Přerova, nebo od roku 2008 soustavnému bránění stavby úseku D45 z Fryštáku do Hulina a nakonec i zabránění dokončení propojení stávající D52 vedoucí již z Brna do Pohořelic na již hotovou rakouskou dálnici A5, která končí u Mikulova či propojení Hodonína s Kojetínem.

2 0
možnosti
PD

P51e40t52r 33D86r32a94p55a73l

21. 12. 2022 15:50

Samozřejmě, že legislativa stojí na začátku problémů. V pomatenosti že svobody a občanské společnosti umožnili legislativci napadat v zájmu ochrany životního prostředí komukoliv cokoliv bez jakékoliv místní příslušnosti. Pomalost soudu v rozhodování je už koloritem i v případech zcela zjevných obstrukcí na straně ztezovatele. Chybí byt jen symbolická odpovědnost žalovatele za způsobené škody v případě prohraného sporu

2 0
možnosti
JD

Ano, to je značná část problémů.

Co je ovšem naprosto zásadní?

Neochota politiků se dohodnout!

Minulá vláda dělala čtyři roky nový stavební zákon. Na jeho přípravě se podíleli i zástupci tehdejší opozice, stavaři, projektanti, ekologové.

A jak to dopadlo?

Opět se zásadní změny k lepšímu tak nějak nepovedly.

0 0
možnosti
  • Počet článků 124
  • Celková karma 30,96
  • Průměrná čtenost 1408x
Profesorka ekonomie a vysokoškolská pedagožka dříve na Vysoké škole ekonomické v Praze, nyní na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích. V letech 2014 až 2018 členka Zastupitelstva hlavního města Prahy a radní pro finance a rozpočet. Napsala jsem sama nebo s kolegy docela dost knih, třeba Manažerské finance, Podniková ekonomika, Úvod do podnikového hospodářství, Cirkulární ekonomika I až III, Podnik v časech krize a další. A samozřejmě publikovala mnoho článků v domácích i zahraničních časopisech o finančním řízení podniků, sanacích, insolvencích, rozhodovacích procesech a o makroekonomickém vývoji.

Seznam rubrik