Jak teče energie ve firmě

Dnes se podíváme na to, kudy proudí energie ve firmě a jak uvolnit bloky, aby mohla proudit k tomu, aby se naplnila vaše vize a váš cíl. Tohle je kruh a v něm jsou čtyři části.

 

Aby se nějaké podnikání událo, aby se něco stalo, musíme začít první věcí – něco vytvořit. Musíte mít nějaký nápad. Takže první energií, kterou potřebujete, je energie tvořit. Jestliže máte nějaký nápad, tak ho potřebujete zrealizovat a potřebujete z něj vytvořit nějaký produkt, nějakou službu, něco, co nabídnete klientům, co nabídnete trhu.

Abyste ale to, co vytvoříte, dostali mezi lidi, potřebujete použít druhou část ve flow firmy, a to je komunikace. Potřebujete dostat informaci o tom, co jste vytvořili, mezi lidi, potřebujete prodat vaše věci, potřebujete se spojit s lidmi. Na téhle úrovni potřebujete otevřít vaši firmu a otevřít se světu.

Třetí část je péče. Potřebujete své klienty hýčkat, opečovávat, potřebujete se zeptat, jestli jim něco nechybí, jestli něco nepotřebují, jestli mají dostatečnou podporu. Potřebujete je podporovat. Pokud zanedbáte podporu a péči, tak si o vás lidé začnou říkat, že jste jim sice něco prodali, ale že jste nedodrželi třeba slib, nebo že to nefunguje tak, jak chtěli, nebo se nedozvíte, že nejsou spokojení. Hýčkat a pečovat potřebujete taky proto, abyste prodali opakovaně.

A čtvrtou částí je měření. V téhle části havaruje největší počet firem. Potřebujete totiž nastavit systémy a procesy, které zjistí, jak efektivně tvoříte, jak efektivně komunikujete a děláte váš marketing a dostáváte vaši zprávu k lidem, jak efektivně prodáváte a co vede k nejvýkonnějšímu prodeji. Taky potřebujete měřit, jak efektivně pečujete, kolik zákazníků si od vás dále koupí, kolik zákazníků přichází na vaše stránky a co tam dělají.

Zastavte se nyní u každé z těchto čtyř částí a řekněte si, jakou pozornost dáváte těmto čtyřem částem odděleně, jaké firemní mítinky máte na tvoření, jaké máte na komunikaci, jaké máte na péči, kdy řešíte měření. Oddělte tyhle energie, protože pokud řešíte všechno dohromady, pak je to velmi nepřehledný systém a možná to je důvod, proč není flow energie ve vaší firmě.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: David Kirš | úterý 7.4.2015 13:21 | karma článku: 4,74 | přečteno: 340x
  • Další články autora

David Kirš

Co je to Každoden?

23.4.2015 v 10:04 | Karma: 4,18

David Kirš

Jak na problémy?

14.4.2015 v 10:11 | Karma: 4,29

David Kirš

10X Myšlení

30.3.2015 v 15:44 | Karma: 4,30

David Kirš

TO DO strategie

25.3.2015 v 11:02 | Karma: 4,72