- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Existují dva typy značek – osobní brand a firemní brand. Osobní brand se buduje rychleji a snadněji než ten firemní, a to proto, že lidé se lépe identifikují s lidmi než s firmami. Pojďme si ukázat hlavní podstatu značky jako takové a principy, které jsou pro oba typy společné.
Značka vlastně není nic jiného než příběh, který si o vás vyprávějí vaši klienti. Vaši značku tvoří to, co si o vás klienti a zákazníci myslí, co o vás říkají, jakou s vámi mají zkušenost. Vy sami byste měli mít jasno v tom, jaký chcete, aby ten příběh v hlavách jiných lidí byl.
Představte si, že stojíte třeba na pódiu před velkým množstvím lidí a máte dvě minuty na to, abyste jim popsali vaši značku. Co jim řeknete? Jaká je ta zpráva pro ně? Mělo by jít o nejvnitřnější popis toho, co děláte, čemu věříte a o čem to vaše podnikání nebo práce je.
Zkuste si odpovědět na několik otázek, které vám pomůžou přijít k tomu příběhu a definovat vaši značku.
1. Pro co chcete být známí na trhu?
Co jsou věci, pro které jste, nebo jste byli, známí mezi lidmi?
2. Co chcete, aby se o vás říkalo?
Jaký je váš příběh, který chcete, aby si o vás ostatní lidé vyprávěli? Jaké jsou vaše milníky a výsledky na trhu? Co se vám povedlo?
3. Za čím si stojíte?
Čemu věříte? Jakou filozofii vyznáváte? Co je váš životní přístup? Co si myslíte o vaší oblasti, čemu v ní věříte, co oproti jiným například chápete a děláte jinak?
4. V čem jste jiní?
Co je to, co vás naopak nedefinuje, proti čemu v uvozovkách bojujete, respektive jdete příkladem tím, že děláte jiné věci?
Tohle všechno vytvoří značku, která bude na trhu rozpoznatelná a se kterou se lidé budou moci identifikovat.
Když začnete jasně komunikovat, kdo jste, v co věříte, co děláte, některým lidem se to nebude líbit. To ale nejspíš nebudou vaši zákazníci, kteří vám budou přinášet peníze. Ovšem pokud se o tyhle věci nepodělíte, nezískáte ani skupinu, kterou chcete, a to lidi, kteří vás budou mít rádi, budou vás milovat a podporovat, stanou se vašimi fanoušky, zákazníky a budou vám dávat peníze.
Ať děláte cokoliv, nezapomeňte, že venku jsou stále tisíce zákazníků, kteří zatím o vás nic neví. Krásně to vystihuje jedno nádherné rčení od Joea Vitaleho: There is a customer born every minute. – Každou minutu se rodí nový zákazník. A tak vaším úkolem je neustále opakovat a opakovat, co děláte, a sdílet váš příběh se světem.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!