Budování osobní značky zevnitř

Dnes si ukážeme, jak budovat značku, která bude na trhu vidět a bude dlouhodobě rozeznatelná mezi všemi ostatními. Nebudeme se zabývat klasickými radami týkajícími se brandingu, které najdete ve všech knížkách o marketingu. 

Existují dva typy značek – osobní brand a firemní brand. Osobní brand se buduje rychleji a snadněji než ten firemní, a to proto, že lidé se lépe identifikují s lidmi než s firmami. Pojďme si ukázat hlavní podstatu značky jako takové a principy, které jsou pro oba typy společné.

Značka vlastně není nic jiného než příběh, který si o vás vyprávějí vaši klienti. Vaši značku tvoří to, co si o vás klienti a zákazníci myslí, co o vás říkají, jakou s vámi mají zkušenost. Vy sami byste měli mít jasno v tom, jaký chcete, aby ten příběh v hlavách jiných lidí byl.

Představte si, že stojíte třeba na pódiu před velkým množstvím lidí a máte dvě minuty na to, abyste jim popsali vaši značku. Co jim řeknete? Jaká je ta zpráva pro ně? Mělo by jít o nejvnitřnější popis toho, co děláte, čemu věříte a o čem to vaše podnikání nebo práce je.

Zkuste si odpovědět na několik otázek, které vám pomůžou přijít k tomu příběhu a definovat vaši značku.

1. Pro co chcete být známí na trhu?

Co jsou věci, pro které jste, nebo jste byli, známí mezi lidmi?

2. Co chcete, aby se o vás říkalo?

Jaký je váš příběh, který chcete, aby si o vás ostatní lidé vyprávěli? Jaké jsou vaše milníky a výsledky na trhu? Co se vám povedlo?

3. Za čím si stojíte?

Čemu věříte? Jakou filozofii vyznáváte? Co je váš životní přístup? Co si myslíte o vaší oblasti, čemu v ní věříte, co oproti jiným například chápete a děláte jinak?

4. V čem jste jiní?

Co je to, co vás naopak nedefinuje, proti čemu v uvozovkách bojujete, respektive jdete příkladem tím, že děláte jiné věci?

Tohle všechno vytvoří značku, která bude na trhu rozpoznatelná a se kterou se lidé budou moci identifikovat.

Když začnete jasně komunikovat, kdo jste, v co věříte, co děláte, některým lidem se to nebude líbit. To ale nejspíš nebudou vaši zákazníci, kteří vám budou přinášet peníze. Ovšem pokud se o tyhle věci nepodělíte, nezískáte ani skupinu, kterou chcete, a to lidi, kteří vás budou mít rádi, budou vás milovat a podporovat, stanou se vašimi fanoušky, zákazníky a budou vám dávat peníze.

Ať děláte cokoliv, nezapomeňte, že venku jsou stále tisíce zákazníků, kteří zatím o vás nic neví. Krásně to vystihuje jedno nádherné rčení od Joea Vitaleho: There is a customer born every minute. – Každou minutu se rodí nový zákazník. A tak vaším úkolem je neustále opakovat a opakovat, co děláte, a sdílet váš příběh se světem.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: David Kirš | úterý 6.1.2015 15:30 | karma článku: 7,38 | přečteno: 795x
  • Další články autora

David Kirš

Co je to Každoden?

23.4.2015 v 10:04 | Karma: 4,18

David Kirš

Jak na problémy?

14.4.2015 v 10:11 | Karma: 4,29

David Kirš

Jak teče energie ve firmě

7.4.2015 v 13:21 | Karma: 4,74

David Kirš

10X Myšlení

30.3.2015 v 15:44 | Karma: 4,30

David Kirš

TO DO strategie

25.3.2015 v 11:02 | Karma: 4,72