Pětka v podání prvního muže. Chanel sází na Brada Pitta

Co se týče světa módy, zdá se, že tu vše již bylo, nic nového se vymyslet nedá a lidi jen tak něco nezaujme. A přece se sem tam objeví nové jméno či projekt, který probudí tento mikrosvět ze ospalosti mezi sezonami. Jedním z takových počinů je bezesporu nová kampaň na starý parfém. Ikonickou dámskou vůni Chanel No. 5 totiž propaguje muž - Brad Pitt.

Brad Pitt novou tváří dámského parfémuSteven Klein Pohled na nové vizuály, kde se vedle slavného flakónu s ještě slavnějším jménem najednou objevuje černobílý portrét hollywoodského šviháka, se zdá být podivný. Jako by si někdo pohrál ve Photoshopu a vytvořil falešnou reklamu, kterou v prezentacích začínajících a ne tolik úspěšných modelek najdete tucty. Něco tu skutečně nehraje. Pětka a chlap? V minulosti byly s touto vůní spojovány nejkrásnější ženy své éry od Marylin Monroe před Catherine Deneuve, Nicole Kidman či Audrey Tautou. U Chanel, tradičního pařížského módního domu, kde od samotného počátku konvence nehrají žádnou roli, zkusili vsadit tentokráte na muže. Brad Pitt se stává historicky prvním mužem propagující nejznámější parfém světa. V novodobé historii vůní hrála "pětka" vždy důležitou roli, nejen kvůli svému složení, aroma a jménu, ale i díky velmi výrazným reklamním kampaním. Na nich se podílely nejen známé krasavice, ale i přední filmový režiséři a pochopitelně i nejlepší fotografové dané éry. Každá nová podoba čísla pět posunula hranice o kousek dál. Letos boří zavedené pořádky úplně. Na černobílých snímcích Stevena Kleina nenajdete žádnou ženu, ale zmiňovaného filmového krasavce Brada Pitta. Neméně zajímavá je i televizní kampaň, kterou natočil Joe Wright. Tento anglický režisér se proslavil filmy jako Pýcha a předsudek, Pokání, Hanna a či posledním snímkem Anna Karenina. Video není opulentní či zábavné jako v předchozích případech. O to více překvapuje a zaujme. Vše je najednou jiné, okázalé svou neokázalostí. Pojem luxus dostává nový rozměr. Nemusíte se vozit v tom nejčervenějším a nejsportovnějším autě, nosit ty nejzdobnější a nejdražší šaty a ukazovat se jen na těch nejsledovanějších místech světa. Ne, celý projekt hraje na jinou notu. Zadívejte se, zaposlouchejte se, nechte se unášet vlastní fantazií. Nic nenutí vaše podvědomí ztotožňovat se s krásnou, dokonalou a digitálně ještě vylepšenou krasavicí. Nová podoba "pětky" na první pohled nesedí, něco se zdá jinak - špatně, ale na druhý pohled je jasno. Současný svět ubírající se směrem slučování ženského a mužského světa se dostává do nové éry. Zatímco vnadné děvy v miniaturním oblečení v reklamách na ryze mužské produkty nikoho nepřekvapují, u reklam cílených na ženy muži moc velkou roli zatím nehráli. V kolika kampaní na zkrášlovací prostředky najdete muže v hlavní roli? Moc jich skutečně není. Kolos Chanel zase zbořil jedno nepsané pravidlo. Příběh čísla pět dodnes fascinuje. Od roku 1921 patří mezi to nejlepší, co bylo v kosmetickém průmyslu vynalezeno. Není divu, že tato nejlépe prodává vůně všech dob oslovuje nové a nové generace žen bez ohledu na věk či kulturu. Od samého počátku veleúspěšné cesty čísla pět jej obestírá aura tajemství a neznámého, nového. Ne každý aldehydové esenci propadne na poprvé, k pětce musíte dospět. Někomu se to povede dříve, někomu později. Stojí za to, si občas přičichnout a zjistit, zda daný okamžik již nastal. Coco Chanel moc dobře věděla, proč vytváří právě parfém tohoto druhu. Myslela na ženy sebevědomé, které se neostýchají vyniknout, byť jen svou vůní. Sama radila nosit parfém na všech místech, kde toužíte být líbána. Kolem čísla pět se spousta poprvé - od samotného konceptu vůně přes minimalistické balení, číselné jméno až po neutuchající zájem kupujících a právě zmiňované reklamní kampaně. V roce 1937 se stala tváří samotná Coco Chanel, vizionářka a geniální stylistka, následoval celý zástup celebrit včetně Marylin, Catherine, Nicole, Audrey a spousta dalších. Byla to právě reklama na No. 5, která odstartovala reklamní šílenství během televizního přenosu amerického Super Bowlu, za které se nyní platí astronomické částky. Opět se ukazuje, že revoluční a radikální přístup Mademoiselle Coco odolává času a máme se i dnes od ní co učit. Žena, která se u chudobince vypracovala až do těch nejvyšších kruhů. Žena, která inspirovala desítky generací žen i módních návrhářů. Žena, které z látky na pánské spodní prádlo udělala stálici dámského šatníku. Žena, která by dnes měla radost, že nemusí vše zastat jen ženy. Pětka je a zůstává ódou na ženství a úspěch bez ohledu na to, zda ji momentálně prezentuje modelka, herečka či muž. Žijeme však v době posedlé slavnými osobnostmi a peněz, jakmile se tyto dva prvky propojí, ve většině případů to zafunguje. Což je i případ nejnovějšího dění kolem Chanel. Zafunguje Brad Pitt jako tahák pro nové zákaznice?

Autor: Cindy Kerberová | pondělí 15.10.2012 22:58 | karma článku: 5,84 | přečteno: 290x